Skiliftkarussell Winterberg Zondag 2 februari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ben de voorbije 2 jaar telkens het eerste weekend dat er sneeuw lag naar Winterberg gereden. Dit jaar was ik dat weer van plan, maar tot heden waren de condities nooit echt goed. Vanaf de kerstvakantie tot vorige week had ik bovendien examens dus skiën zat er niet in. Voor zondag gaven ze goed weer en alle liften gingen draaien, dus het was snel een uitgemaakte zaak dat we zouden gaan rijden.
2 Jaar geleden waren bijna alle liften gesloten. Vorig jaar waren er veel liften open maar kwamen we veel te laat toe omdat we 300 kilometer door de sneeuw moesten rijden. Derde keer goede keer ??

Verslag van de vorige jaren:
https://www.wintersporters.be/forum/topic/37736
https://www.wintersporters.be/forum/topic/83020

De feiten
temperatuur: Helaas te warm. Je zag het echt dooien tijdens de dag. Hopelijk koelt het 's nachts voldoende af om de kanonnen te laten draaien.
geopende liften: zowat alles.
niveau van mezelf: Gemiddeld. Naar Winterbergnormen (zeer ?) goed.

Heb niet zoveel foto’s genomen en diegene die ik heb genomen zijn niet van al te goede kwaliteit. Ik denk wel dat ze een goed beeld brengen van hoe het nu is in Winterberg.

null

^Sleeplift aan het Landalpark. Mooie piste en goed geprepareerd. Op veel andere pistes was het nogal ijzig, hier niet. Helaas was het een halve minuut skiën en 5 minuten aanschuiven bij de lift. Goed voor 1 keer :)

null

^Middageten in het Panorama restaurant op de Kappe. In zowat alle restaurants op de piste was het héél druk, hier was er nog voldoende plaats en lekker eten.

null

^Selfie op de sleeplift aan piste 13.

null

Dit is die piste 13 rond 2 uur. Er lag net voldoende sneeuw, de lengte was ok en je moest niet aanschuiven aan de lift beneden. Combinatie van die 3 maakte het de beste piste van het gebied.

null

Lift nummer 11.

null

Deze foto is rond 3 uur genomen. Dit is helaas een realistisch beeld van de wachttijden aan de stoeltjesliften rond de Brem- en Poppenberg. Elders (Kappe, Sürenberg, piste nr 13 - de uithoeken zeg maar) was het veel beter. Op Kappe en 13 moest je feitelijk niet wachten.

null

^ Vieruurtje in het restaurant beneden aan de schans.

null

null

^Dit noemen de Winterburgers een zwarte piste. Tja… Helaas zag je deze bruine plekken op nog wel meer pistes.

Conclusie: Ondanks de lange wachtrijen en de slechte/weinig sneeuw op veel pistes hebben we toch een leuke dag gehad. Nu moet het wel eerst, al dan niet natuurlijk, bijsneeuwen vooraleer ik nog eens ga.

Super! Leuk verslag @Robin-! :)
Morgen ga ik ook maar even kijken hoe het er uitziet in Winterberg.

Van die lange wachtrij wordt je niet echt blij…
Ik ga er waarschijnlijk woensdag heen, ben benieuwd hoe de sneeuwkwaliteit er dan nog voor staat.

Mooi verslag :) Zonde van de slechte condities en lange wachttijden. Is het niveau in Winterberg belabberd of ben jij een pro (of iets tussenin)? :)

Als je het mij vraagt mag je jezelf best zeer goed vinden hoor ;) Leuk verslag hoor maar waarom had je nou je nieuwe elan ski"s niet bij? Bang voor krassen?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ik ga 15 en 16 feb. Naar winterberg met drie volwassen en kind. Allen beginningen waarvan kind en moi tot nu toe enkel les hebben gehad op een borstelbaan. (7 lessen )

Op de site van winterberg raden ze aan om zo vroeg mogelijk te komen en dan een verder gelegen piste te nemen ivm drukte.

Iemand tips welke piste we het beste kunnen nemen dan en waar te parkeren ? ( afhankelijk van sneeuwcondities natuurlijk)

Die wachtrij valt toch wel mee… stond er vrijdag ook, max 5 minuten wachten

Bedankt mannen !

Is het niveau in Winterberg belabberd of ben jij een pro (of iets tussenin)? :)

Mathijs! op 3 feb. 2014 16:00

Dat eerste. Het aantal jeansbroeken op de piste viel heel goed mee maar oh zo veel geklungel. Opvallend ook veel mensen die ongecontroleerd hard gingen. Ik moest spontaan denken aan het topic over skibewijzen. Misschien niet zo’n slecht idee voor Winterberg ;)

Leuk verslag hoor maar waarom had je nou je nieuwe elan ski"s niet bij? Bang voor krassen?

ThijsMeeusen op 3 feb. 2014 16:08

Ik heb ze uiteindelijk toch niet gekocht. Enerzijds omdat ik mijn Atomics niet verkocht kreeg, anderzijds omdat ik dacht dat ik ze direct zou mogen gaan halen maar dat bleek niet te kloppen. Sowieso had je met nieuwe ski’s gisteren niets in Winterberg te zoeken.

Iemand tips welke piste we het beste kunnen nemen dan en waar te parkeren ? ( afhankelijk van sneeuwcondities natuurlijk)

Mikeymike op 3 feb. 2014 16:45

Je kan onderaan lift nr 13 parkeren. Dan heb je een rustige, niet al te moeilijke piste met (nu nog) voldoende sneeuw. Het is wel een ankerlift. Van de stoeltjesliften denk ik dat die van de Sürenberg de rustigste gaat zijn.

Die wachtrij valt toch wel mee… stond er vrijdag ook, max 5 minuten wachten

Atomic- op 3 feb. 2014 18:30

Mwa heb het 1 keer getimed (lift nr 3) en dat was 10 minuten tegen ik terug boven was. Sowieso is het heel lang als je het omrekent in verhouding tot het aantal hoogtemeters.

^Dit noemen de Winterburgers een zwarte piste. Tja… Helaas zag je deze bruine plekken op nog wel meer pistes.

Robin- op 3 feb. 2014 13:40

Dat is ook qua hellingsgraad een echte zwarte piste. Is ooit voor een geplande nieuwe springschans gemaakt. Wat betreft de lengte… Daar valt natuurlijk nogal wat over te twisten. ;) Die bruine plekken waren vanochtend overigens voor de helft weggewerkt, daarvoor was de piste echter een ijzeren plaat. Aan het einde van de dag was het helaas weer deels bruin. Ik denk dat het er snel gedaan is.

Sowieso had je met nieuwe ski’s gisteren niets in Winterberg te zoeken.

Robin- op 3 feb. 2014 18:36

Och, dat valt doordeweeks reuze mee. Je moet natuurlijk niet de slechtste pistes willen skiën, maar verder geen probleem. Maar ik ben het met je eens dat het in de weekenden overdag extreem is vanwege de snel kapot geskiede pistes en de lange wachtrijen.

@Robin- Hahaha een selfie in de sleeplift!xp Nog nooit gezien!:p Volgens mij heb je de primeur haha!
En wow wat een rij aan die stoeltjeslift zeg op de Bremberg!:o Daar had ik toch meer geluk…
En logisch dat het bij de stoeltjeslift op de Kappe niet druk was… Haha! Wat was het daar erg…
Je had wel lekker weer! Een beetje voorjaarsskiën kan soms ook geen kwaad:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Robin- Hahaha een selfie in de sleeplift!xp Nog nooit gezien!:p Volgens mij heb je de primeur haha!

SnowJan op 4 feb. 2014 21:33

haha drie jaar geleden met me zus in de brembergkopf II in winterberg :p

null

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian Oh hahaha voor die foto heb ik maar één woord: schattig!:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Och, dat valt doordeweeks reuze mee. Je moet natuurlijk niet de slechtste pistes willen skiën, maar verder geen probleem. Maar ik ben het met je eens dat het in de weekenden overdag extreem is vanwege de snel kapot geskiede pistes en de lange wachtrijen.

Frans op 3 feb. 2014 19:13

Dat is al langer bekend toch? De weekenden zijn daar altijd druk. Dat is voor mij reden nummer één om een dagje doordeweeks vrij te plannen en dan te gaan. Dat werk haal ik thuis in het weekend wel in, maar dan heb ik wel die dag veel meer skiplezier ;)

Ook wij waren afgelopen zondag in Winterberg. Heb met mijn nieuwe gopro een impressiegemaakt. kijk op de volgende link voor de beelden

Benny

Ik heb dus gisteren ff een middagje geskied (1e keer pas dit jaar en ik woon er een kwartier vandaan, grrr.). We begonnen in het midden en spoeden ons direct richting Kappe om de nieuwe lift eens uit te proberen. De lift is erg mooi geworden, maar wat liggen de pistes er verschrikkelijk slecht bij daar. Eigenlijk moeten de rode en blauwe piste gewoon dicht. Alleen de zwarte (slalomhang) gaat nog (op het begin na). Verder moet ik zeggen dat er best aardig te skiën was. De sneeuw is niet van al te goede kwaliteit (beetje nattig). Het was niet echt druk, al is er op de bekende knelpunten altijd wel een rij… Al met al lekker geskied!

Grußen aus dem Sauerland

Mooi tripje Robin :)

Kan niet wachten tot ik ook nog eens kan/mag :)

Plaats een reactie