Waar nu het beste skiën?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Morgen wil ik graag gaan skiën in een skigebied zo dichtbij mogelijk. Winterberg - dank voor de reacties - is geen optie begreep ik uit een eerdere vraag.

In welk gebied zijn de condities nu relatief goed (hoeft niet top te zijn), en is op een redelijke afstand zo’n 4 à 5 uur rijden vanaf Utrecht?

Ik vrees dat je vanuit Utrecht op 4-5 uur rijden niet veel andere opties hebt dan Winterberg-Willingen (Sauerland) of de Harz. Je kan wel kiezen uit één van de kleinere gebiedjes in de buurt maar dan ben je uiteraard snel rond.
De Eifel is alleszins geen optie, te weinig sneeuw en eigenlijk ook te weinig pistes in het algemeen.
Het Zwarte Woud (bv. Feldberg, Belchen, Todtmoos, Todtnau,…) is al gauw 6-7 uur rijden maar daar ligt wel voldoende sneeuw.
Een andere optie zou La Bresse en/of Gerardmer in de Vogezen kunnen zijn maar dit is ongeveer dezelfde afstand als naar het Zwarte Woud en de route is wat mij betreft minder aantrekkelijk.

Hmm, ik had al zo’n vermoeden. In ieder geval bedankt voor je reactie!

2 uurtjes langer rijden (vanaf Utrecht uurtje of 7 totaal) en je zit vooraan in Oostenrijk

Vanaf Utrecht in 7 uurtjes naar vooraan in Oostenrijk zal best kunnen, maar je riskeert dan wel auto en/of rijbewijs ben ik bang. Heeft bovendien niet veel zin, want skigebiedjes vooraan in Oostenrijk halen het niet bij Feldberg in het Zwarte Woud.
MVG Kick van IJzendoorn

Wij vertrekken morgenvroeg richting winterberg of willingen. Waar zijn de beste condities momenteel? Op de webcams lijkt mij winterberg beter te zijn dan willingen. Iemand bekend met de laatste stand van zaken?
Thx

@Gast083: In Winterberg zul je op dit ogenblik de beste condities van het Sauerland aantreffen. Willingen heeft de zaak op dit moment helaas niet goed op orde, evenmin Neuastenberg. Hoe de situatie er actueel in Altastenberg uitziet weet ik niet.

De situatie is nergens ideaal. We hopen dat we in het Sauerland snel weer wat sneeuw krijgen of de temperaturen zo koud worden dat er flink wat sneeuw kunstmatig geproduceerd kan worden…

Utrecht naar Oberstdorf, 7,5 uur rijden op normale snelheid en je zit in het Kleinwalsertal.
Uitstekend gebied met op dit moment goede sneeuw.

Plaats een reactie