Drukte carnaval winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo allemaal,
We zagen dat er komende week weer verse sneeuw in winterberg wordt verwacht. Misschien willen we dus zaterdag 1 maart een dagje gaan skien,maar we zagen dat dit gelijktijdig met carnaval valt. Is het hierdoor extreem druk waardoor je een half uur in de rij moet staan of valt dat wel mee?
En zo niet,aan wat voor wachttijd moet ik dan denken?
mvg ardjan

Waar heb je gezien dan dat er sneeuw zou vallen?

Bij goede condities sta je steeds 30minuten in de rij om 2 minuten idioten te mogen ontwijken.

Bij bergfex geven ze woensdag,donderdag en vrijdag elke dag 5 cm verse sneeuw op

In de weekeinde is het altijd druk echter is de infrastructuur in winterberg tegenwoordig zo goed dat een wachttijd van een half uur zelfs in het weekend niet meer het geval is.
Carnaval is een echte drukke periode omdat dan het zuiden van Nederland vakantie heeft. Als je een gewone werkdag kan gaan is het minder druk maar als dit geen optie is zorg dan dat je vroeg in Winterberg bent. Tussen 9:00 en 11:00 is het vaak ook nog rustiger met goed geprepareerde pistes.

Zou mooi zijn. Ik ben er van woensdag tm vrijdag. :-)

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

En de duitsers hebben dan toch ook vakantie?dus is het dan niet extreem druk?mischien sochtends nog niet maar ook smiddags heb ik weinig zin om heel lang te wachten,maar als ik het goed begrijp valt dat dus wel mee?

Drukte is er alleen op de oefenweide, bij Möppi en de Bremberg nr. 10, maar ook daar hooguit 10 minuten . Verder algemeen max. 5 minuten, vaak minder. Bij de huidige omstandigheden nagenoeg geen wachttijden. Zoals 10 jar geleden is het al jaren niet meer, behalve tussen kerst en nieuwjaar.

@Gast699 bij temperaturen rond 5 graden valt de neerslag doorgaans als regen. Komende 2 weken geen sneeuw in winterberg.

Voorlopig ziet het ernaar uit dat het in Winterberg binnenkort afgelopen is met het skiplezier. Er moet nog een klein wonder gebeuren om de winter nog meer of minder te kunnen redden. Dat er nu nog geskied kan worden is wel te danken aan die twee dagen dat ook overdag werd besneeuwd.

Tot zondag zal men er nog alles op alles te zetten om het huidige aanbod nog verder voort te kunnen zetten. Vanaf maandag/dinsdag zullen steeds meer liften gaan uitvallen. Eigenlijk is alleen de beruchte piste van Möppi nog dermate goed dat die wel weer carnaval zal overleven…

Deze carnaval zal het denk wel rustig zijn op de groene pistes van Winterberg. Koning winter heeft zich niet laten zien en laat zich ook niet meer zien.

Plaats een reactie