Dagje Winterberg in voorjaarsvakantie, te doen qua drukte?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Voor t eerst in 7 jaar gaan we niet op wintersport met ons gezin. Mijn man heeft vorige jaar een behoorlijk gecompliceerde beenbreuk opgelopen in Oostenrijk. Hierdoor is t enthousiasme iets minder en hebben we prive ook wat andere dingen te doen.

De kinderen vinden het erg jammer, dus misschien is een dagje winterberg wel leuk voor ze in de voorjaarsvakantie (di 24/2)

Wie heeft ervaring qua drukte in de voorjaarsvakantie?
Kom je nog aan skien toe of sta je meer te wachten bij de liften?

*bericht bewerkt door moderator op 09 feb 2015 12:49: verhuisd naar het juiste subforum

Bij de beginnersliften (10, 12 en oefenweide) en Möppi is het dan erg druk, verder valt het normaal gesproken wel mee.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nee, is niet te doen.

Tenzij je (letterlijk) minstens een half uur wachten bij iedere lift acceptabel vindt.

Nee, is niet te doen.

Tenzij je (letterlijk) minstens een half uur wachten bij iedere lift acceptabel vindt.

RRski op 9 feb 2015 17:28

Overdrijven is ook een vak…

Don`t eat yellow snow

Indien je in Noord-Nederland woont is de Harz een betere optie: langere pistes en rustiger. Zo niet, dan zijn er beduidend rustiger gebieden in het Sauerland, zie ook het Winterberg 14-15 topic.

❄️

Doe maar niet…:( lang wachten en weinig skien, zekee ten opzichte van oostenrijk. Kies voor een relatief kleiner gebied met minder liften en dus ook minder drukte. Zoals: de pistes bij fortfun, of de piste bij de ruhrquelle en zo zij dr nog een paar.
Als je nog vragen hebt stuur maar even een pm; heb dr een half jaartje gewoond :))!

Braunlage in de Harz. Klein en rustig en prima bereikbaar…

Ik ga al 5 jaar in de voorjaarsvakantie en een half uur wachten is echt overdreven hooguit 5 a 10 min. Langer echt niet

Doe maar niet…:( lang wachten en weinig skien, zekee ten opzichte van oostenrijk. Kies voor een relatief kleiner gebied met minder liften en dus ook minder drukte. Zoals: de pistes bij fortfun, of de piste bij de ruhrquelle en zo zij dr nog een paar.
Als je nog vragen hebt stuur maar even een pm; heb dr een half jaartje gewoond :))!

Esme op 9 feb 2015 21:00

Welke kleinere skigebiedjes zijn er nog meer? Misschien is dat een betere optie.

Gisteren hele dag geweest met de familie (kinderen nivo beginner-licht gevorderd, vrouw beginner), vroeg vertrokken dus waren een van de eersten bij de parkeerplaats P1 bij Der Brabander omdat je daar beginnerspiste hebt. Daar rustig ontbeten en ski’s uitgepakt en liftkaarten gekocht. Alleen die sleepjesliften daar (piste 17-19) zijn wel erg prehistorisch :-) dus dat stukje na 2 keer oefenen met de kinderen en vrouw direct verlaten en doorgegaan naar piste 12 en daarna toch weer terug naar Der Brabander om richting Quickjet te gaan en zo het gebied in.

Van 09:00 - 10:30 redelijk rustig maar daarna wordt het wel druk en moet je goed uitkijken voor veel skiërs die de piste regels niet kennen en zichzelf ook niet onder controle hebben… Pistes zijn, als je de grotere gebieden zoals ik in Oostenrijk en Frankrijk gewend bent, kort en vaak smal. Dat maakt het met de drukte af wel lastig. Ofwel ik moest telkens goed uitkijken of ik mijn ‘treintje’ niet in gevaar bracht, dus vooral aan de zijkanten gebleven…

De drukte bij liften was zeker in de spitstijd tussen 11:00 - 15:00 aanzienlijk en dan heb ik het over wachttijden van 5 - 10 minuten. Voordeel was dit keer dat we de pistes in rustig beginnerstempo afgingen anders werd de verhouding pistetijd - wachttijd + lifttijd wel erg ongunstig :-)

De langste wachttijd was toch wel bij lift 10 Brembergkopf I. Ik denk dat we daar zeker 15 minuten hebben gewacht, zeker omdat ik een kleine moest meeslepen werd ik weleens links en rechts ingehaald in de rij…
Maar wachttijden van een half uur: zeker niet!

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Deze week 4 dagen Winterberg gedaan, vandaag (zaterdag) 1 dag Altastenberg. Als je niet allergisch bent aan sleepliften, dan is Altastenberg een aanrader als je 't graag minder druk hebt … behoorlijk aanbod aan pistes van verschillende niveaus in een heel mooie omgeving ! :-)

Als alternatief heb je in het Sauerland bijvoorbeeld nog Altastenberg, redelijk ‘groot’ maar niet zoveel kanonnen. Sneeuwzekerder zijn dan Neuastenberg en Willingen maar die zijn niet zo rustig als Altastenberg. Verder is het advies van de Härz ook een goede.

#proudtobepartofleswintersporters

Ik ga al 5 jaar in de voorjaarsvakantie en een half uur wachten is echt overdreven hooguit 5 a 10 min. Langer echt niet

roelvossie op 10 feb 2015 00:22

Dat is ook mijn ervaring. Alleen die lift terug naar de Schneewittchen is meestal erg druk.

Probleem is vaak dat er niet veel te kiezen valt, maar komende week zijn er relatief veel gebieden en gebiedjes met kunstsneeuwpistes open. Züschen is ook leuk, Altastenberg, ach er zijn zoveel opties bij een goede sneeuwsituatie, het is ook maar net wat je zoekt. Zelf was ik ruim voor Kerst met oudste dochter en twee kleinkinderen van drie en negen een dagje bij het enige liftje dat toen draaide in het Sauerland, het kleine Ruhrquelleliftje met piste van 400 meter maar wel met 100 procent sneeuwgarantie. We hadden een topdag daar. De doorgewinterde skiër gaat er alleen heen als de hele Karussel draait, er tussenin zijn de mogelijkheden legio.

Plaats een reactie