oud en nieuw 2011-2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ben op zoek naar een accommodatie voor 2 personen van 30 december tot 2 januari, liefst een appartement.
Ik heb al veel rond gebeld, maar nog steeds niets gevonden.
Heeft iemand een idee waar ik terecht kan?
Bedankt!

Is het niet verstandig om af te wachten of er überhaupt sneeuw ligt rond die tijd?

Dat is inderdaad geen overbodige luxe als je er heen wilt om te gaan skiën. Bovendien moet je je beseffen dat je dan in de drukste periode van het seizoen er zit.

Als er überhaupt sneeuw ligt zou ik ervoor kiezen om rond de kerstdagen te gaan. Tot en met tweede kerstdag is het tamelijk rustig in Winterberg. Vanaf de ‘derde’ kerstdag (27 dec) barst de drukte helemaal los. Ook met oud & nieuw is het er schrikbarend druk. Misschien dat je 's ochtends op 1 januari nog even rustig kan skiën, maar voor de rest is het daar een ‘mierenhoop’ van mensen.

Irene. Hoe zoek je dan? Via de site Winterberg.de kun je toch de voor die periode beschikbare accomodaties zoeken. Voor die periode vind ik er 82. Harrie

Hoi Harrie,
ik vind ook accomodaties op die site, maar zodra ik ze bel geven ze aan volgeboekt te zijn. Anderen willen hun accomodatie alleen voor minstens een week verhuren.
Sneeuw is mooi meegenomen, maar als er niets ligt vermaken wij ons ook wel.
Heb jij, als kenner, misschien nog ideeen/suggesties? :)

Hoi Irene.

We zijn eens een lang weekend naar Oostenrijk geweest, maar vergiste ons bij het (telefonisch) boeken in de week. Dat weekend bleek half Nederland vakantie te hebben. We hadden toen exact het zelfde probleem als waar jij nu tegen aanloopt. Momenten die vooraf al bekend zijn als druk, verhuren ze liever niet, of beslist niet, voor minder dan een week. Toen we de fout corrigeerde was boeken geen enkel probleem meer voor het lange weekend.
Nauw, dat ’kenner’ is maar betrekkelijk hoor. We hebben een keer een weekend geboekt in Winterberg. Al weer een paar jaar geleden. We hadden toen geluk dat er sneeuw lag. Nog altijd de plannen om, als de condities goed zijn, er eens een doordeweekse dag naar toe te rijden.
Zou je graag helpen, maar weet nu zo gauw ook geen betere aanpak. Succes gewenst met het zoeken (en boeken).

Harrie

Irene, wil je per sé in Winterberg zelf zitten? Anders kun je nog in de nabije omgeving van Winterberg zoeken. En in die tijd willen idd de meeste verhuurders per week verhuren.

mama on a mission in the snow

Ik vergeet nog wat: je kunt trouwens ook eens op marktplaats kijken.

mama on a mission in the snow

@Rachel P.: Op Ebay vind je vaak nog veel meer (Duitse) aanbod dan op marktplaats. ;-)

Eigenlijk lopen Nederlanders achter de feiten aan. De hele wereld zit zowat op Ebay (incl. Duitsland) en wij hebben ook wel ebay.nl, maar iedereen blijft nog stug het ‘ouderwetse’ (old-school) marktplaats gebruiken. Nu is marktplaats al wel in bezit van ebay, maar dan nog… De advertenties worden niet met elkaar gesynchroniseerd. En Ebay is gewoon een fantastisch portaal om Duitse vakantieappartementen tegen te komen voor een schappelijk prijsje.

Bedankt Frans, goeie tip!

mama on a mission in the snow

http://www.ferienwohnung.de kun je ook eens proberen.

Persoonlijk als wij naar winterberg gaan kiezen we altijd voor het bobhaus, ook qua logement. Voordeel is dat je meteen aan de Kappe zit (absoluut de beste piste in Winterberg) en heel erg rustig zit daar. Bovendien kan je nog wat afwisselen met bobslee te kijken als je dat wenst :) 's avonds gezellig gaan eten is wel met de wagen, maar dat nemen wij er heel graag bij.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hi Irene,

Mocht je die tijd ergens gaan waar het niet niet druk is en vele appartementen beschickbaar zijn en tegerlijkertijd een bijzondere wintersport meemaken, kijk dan op: http://www.scandinavianadventures.nl/winter/laplandavontuur…

Groet,

Jos

@Kristof: als je daar zit, hoef je 's avonds niet per se met de auto weg om ergens gezellig te gaan eten. Je zit immers dicht bij het Blitz Schnitzelhaus!

@irene: wij verhuren onze appartementen in winterberg, direct aan de skipiste en deze zijn momenteel tijdens de jaarswisseling beiden nog vrij. Mocht je nog niets gevonden hebben en interesse, mail me dan voor meer informatie. contact@appartementvictoria.nl

hallo ,
wij verhuren 2 appartementen voor 2-4 personen in Winterberg-Züschen ( wwww.vakantiewoningen-winterberg.be ) . Deze zijn bijde uitgerust van al de nodige luxe . En je kan het al huren van af min 3 dagen . Züschen beschikt ook over tal van eetgelegenheden maar als je echt niets vind kan je ook nog altijd naa winterberg gaan wan het ligt er toch maar een kleine 15 min rijden van .
neem zeker een kijkje op onze website http://www.vakantiewoningen-winterberg.be

Als het in Winterberg te druk wordt, kan je beter een dagje naar Züschen gaan… . Als er natuursneeuw ligt= Niedersfeld een mooie oplossing.
Verder check ik m’n accomodatie altijd op zoover.nl(ook appartementen) en booking.com. Heb je toch al een id wat je te wachten staat. 2-3-4-5*en zeggen ook niet alles. een frans berghok zegt mij meer:)

Plaats een reactie