Winterbanden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit met de winterbanden in Duitsland? En heb ik sneeuwkettingen nodig wanneer ik naar Winterberg ga?

Ja en nee je moet voorbereit zijn op winterse omstandigheden.
(dus als jij een ongeluk veroorzaakt tijdens winterse omstandigheden wegens het niet hebben genomen van de juiste voorberijdingen: dan ben jij aansprakelijk)
bij de voorberijdingen horen winterbanden en kettingen maar ook ruitesproeivloeistof, deken, extra brandstof, ed.

Uitleg:
Dus als het warmer is dan 7 graden en de weg is schoon/droog dan hebben winterbanden geen tegevochte waarde. bij temparaturen onder de 7 graden neem je dus een groot risico in geval van schaade aanderde. Ik zal dus omdeze rede maar met winterbanden en kettingen op weg gaan.
Echter het risiko dat je een boete krijgt is volgens mij erg klein.

Tijd voor een lesje Nederlands? Voorbereit, voorberijdingen, tegevochte waarde?, schaade etc, etc. De strekking van de reactie is echter juist. Boete: 20 euro (max. 40 euro).

Edwin,ik snap je reactie en ik was/ben zelf ook altijd alert op
de juiste Nederlandse schrijfwijze en spelling. Echter, met een zoon die nu in de 2e hv/vwo brugklas zit, daarbij behoorlijk intelligent maar ook behoorlijk dyslectisch is, ben ik er inmiddels wel achter dat zulke fouten beslist niet altijd ‘domheid’ betreft.

Patty ik sluit me volledig bij je aan.
Er zijn ook mensen die dyslectisch zijn en hier niks aan kunnen doen.

Iedereen, jawel iedereen zou een spellingscontrole kunnen toepassen alvorens tekst te plaatsen op een forum! Staat wel zo netjes…

Zou kunnen, maar heeft dit enige toegevoegde waarde? Gaat het om inhoud of verpakking? Ergens stoor ik me er ook aan, al ben ik zeker geen taalpurist. Ik sluit me volledig bij Patty aan. En hoop dat I-net en forums voor iedereen toegankelijk moeten zijn. De essentie : ja , aub, als je een wintersporter bent, schaf je best een stel winterrubbers aan! Dit heeft weinig met sneeuw op de baan te maken, wel met veiligheid. Al rij je in sneeuw ook stukken zekerder!

je gaat ook met warme kleding naar de skigebieden, dus waarom zonder winterbanden? Het is gewoon een stuk veiligheid, hetzelfde als met een helm. Het zou gewoon door de EU verplicht gesteld moeten worden.

Een helm, dat heb ik me ook net aangeschaft! Heeft 5 jaar geduurd … schande! Maar ik ben het er mee eens! Dit kan erger voorkomen en is nog prettig (en warm) om dragen! Dus, ja Tom… , ik treed ook deze stelling bij! (al dan niet met schrijfVouten :-) )

volgens mij zijn winterbanden in Duitsland gewoon VERPLICHT

Hier gaan we weer , de Duitse wetgever stel ( en ik geloof dat iedereen hier een beetje Duits verstaat ) : " Bußgeld und ein Punkt in Flensburg

Wer bei einer Verkehrskontrolle bei winterlichen Straßenverhältnissen ertappt wird und noch Sommerreifen oder schon abgefahrene Winterreifen aufgezogen hat, wird zur Kasse gebeten: Das Verwarnungsgeld beträgt 20 Euro. Wer darüber hinaus noch andere Verkehrsteilnehmer behindert, wird mit 40 Euro Bußgeld und einem Punkt im Verkehrssünderregister bestraft.

Heikel wird es, wenn ein unzureichend ausgerüsteter Wagen einen Unfall verursacht. Entsteht dabei ein Schaden an einem anderen Fahrzeug, so zahlt die Kfz-Haftpflichtversicherung ? egal, ob man mit Winter- oder Sommerreifen unterwegs war. Bei der Bezahlung des eigenen Schadens dagegen könnte die Kaskoversicherung Bedenken anmelden. Die Fahrt mit ungeeigneten Reifen ist also nicht nur ein Sicherheitsrisiko, sondern könnte auch richtig teuer werden. "

Als je gaat wintersporten, dan weet je dat dat geld kost.
En voor een paar 10-tallen ?'s klaag je dan niet.
Ik heb 218 ? betaalt voor 4 winterbanden (via internet). Dat is ongeveer evenveel als zomerbanden. Als je de wisselkosten wilt drukken(op en afzetten van de banden), koop je gewoon 2de hands velgen voor ?100 (4). Uiteindelijk kom je door de verminderde slijtage ongeveer op het zelfde uit… .

Ben net terug van Winterberg
Dankzij mijn Winterbanden !! geen problemen gehad
Ik moest namelijk een noodstop maken voor overstekend hert of iets wat er op leek.
Ben erg blij dat deze winterbanden gewoon doen waar ze voor gemaakt zijn.
Dus deze 500 euro waren erg goed besteed
Zowel voor mijzelf , de auto ! en niet te vergeten het hert

Mensen koop die winterbanden als je naar de sneeuw gaat !!


Fijne jaar wissel toegewenst

Eric

Ik heb 4 velgen 14" gekocht bij een autosloop voor 80 ? . Daarbij 4 Fulda Montero Christal 72 ?/ stuk maakt 368 ? voor 3 à 4 winters veilig(-er) rijden.

let er wel op dat het rubber al niet is versleten, dat gebeurd nl. sneller bij winterbanden omdat het rubber zachter is dan die van zomerbanden. Op tijd vervangen dus, want als het rubber wegslijt heeft het natuurlijk helemaal geen nut meer.

Winterbanden kun je zeer voordelig op internet bestellen voor rond de 30 euro per stuk!!! Gewoon goed zoeken (mt. 175/70/13). Je kunt ze er dan op laten leggen voor rond de 10 euro per band (adressen ook via internet te vinden). Verder zijn extra velgen helemaal handig. Nog handiger (soms voordeliger) zijn tweedehands velgen met winterbanden.
All Weather Banden voldoen niet aan de eisen.!!!
Winterbanden rijden al zuiniger/veiliger/fijner onder de 7graden. Boven deze temperatuur vervallen deze voordelen!!

Maar goed, het is daar nu net boven nul, dus als je overdag aankomt is er niks aan de hand lijkt me. Zeker omdat de parkeergelegenheden lager liggen. Hoogstens flink natte wegen.

Winterbanden zijn verplicht bij ‘winterse omstandigheden’.

En wanneer zij n het … winterse omstandigheden … ik denk nog steeds dat de Duitse politie dit zal omschrijven. En dan nog, mij niet gezien, op veiligheid bespaar ik niet! Mijn banden blijven er op tot ik 16 april weer keer van Oostenrijk!

Plaats een reactie