welk skischool vanaf centerpars hochsauerland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Wij hopen eind febr voor t eerst te skieen met onze kids van10, 6, en 4 jaar. Wie weet een kindvriendelijke skischool? Alleen de oudste heeft eerder geskied.

Ik zou nog geen lessen boeken voordat je zeker weet dat er in die periode geskied kan worden in Winterberg.

Op http://www.winterberg-info.nl vind je de actieve skischolen. Ik zou niet gaan voor diegene met de grootste groepen. En wacht liever even met boeken van de lessen tot je zeker weet dat er fatsoenlijk kan worden geskied; je wilt je kids niet de modder insturen, zou een slechte eerste ervaring zijn.
Overigens zat een kennis van mij kortgeleden in Landal en die hadden lessen bij skischool Poppenberg en dar was hun goed bevallen.

mama on a mission in the snow

ik wil nu ook niet gaan boeken hoor, maar hoop op goede tips en ervaringen.

Als het echt de allereerste keer in de sneeuw is kan ik je schlossberg erg aanbevelen. Het zit tussen winterberg en medebach (centerparcs) in. Het is een heel klein gebied met een enkele ankerlift en een sleepkabel. Maar de leraren zijn er goed en er is fatsoenlijk materiaal te huur en de prijzen zijn er erg schappelijk. Ik heb hier 15 a 20 jaar geleden m’n eerste bochtjes leren maken en het schijnt nog steeds gewoon goed te zijn om daar je eerste lessen te volgen. Het voordeel is ook dat het maar een minuut of 10 rijden is vanaf centerparcs. Wanneer je het in schlossberg eventueel gezien heb na een paar dagen kan je altijd nog besluiten om eens in een Zuchen of neuastenberg te gaan kijken. Winterberg zelf is veel te druk en massaal als je voor de allereerste keer ooit gaat skiën. Nog een tip, neem voldoende zwemkleding mee, je spieren zullen je namelijk zeeeer dankbaar zijn als je ze eind van de dag flink wat rust geeft in de jacuzzi van het zwembad in het park!

Born to Ride

Bedankt voor de tip. De 2 jongste kids skieen hopenlijk voor eerst. Mijn man kan skieen…van alles wat dus. Maar ik wil niet gelijk heel eind bij kids vandaan

In dat geval is zuschen misschien een goede optie daar komt beneden alles op 1 punt samen en heb je toch nog wat variatie aan pistes. Het is er ook gewoon een heel stuk rustiger dan winterberg. Maar aan de andere kant als de sneeuwkwaliteit matig is blijven al deze genoemde gebieden ver achter bij winterberg. Wanneer je behoefte heb aan een stoeltjeslift is neuastenberg weer een optie. Dit is ook nog een overzichtelijk gebiedje maar wel in het bezit van een stoeltjeslift. Een andere optie met een goede skischool is de zahnehang, maar dit heeft weer als nadeel dat er veel busladingen met kamikazepiloten komen wat het skiplezier niet bevorderd…

Born to Ride

Hoi, Ik ben nogal fan van N euastenberg. Deze heeft overzichtelijke en rustige pistes. Heel fijn voor de kinders. Elke keer dat ik er ben kan ik ze vanaf mijn appartement ‘los’ laten op de piste. Leuk voor de kinders en leuk voor de ouders. Echter het is niet de eerste keer dat ze op de ski’s staan. Ze hebben daar wel nederlandstalige skischool. Misschien iets om te overwegen maar het is wel een stukje rijden voor je.

Plaats een reactie