Winterberg half maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld, maar ik vroeg me af of er in maart nog te skien / snowboarden is in Winterberg.
Tuurlijk verschilt dit per seizoen, maar gezien de afgelopen jaren?

Zeker. Vaak de beste periode.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Oke! :-) Top!

Laatste jaren is het in maart erg goed, maar het is en blijft Winterberg. In Winterberg heb je gewoon nooit zekerheid dat het goed is. Er zal ongetwijffeld geskied/geboard kunnen worden, maar het is gewoon afwachten hoe de condities zijn.

Born to Ride

Ja, precies. Dat is altijd afwachten. De winters zijn de laatste jaren al niet zo best heb ik het idee. Ook heb ik het idee dat alles opschuift. Hopelijk hebben we geluk.

Ik zou zeggen doen. Naar alle waarschijnlijkheid zal de snowboard wedstrijd ook weer doorgaan in deze periode. Is een leuke extra als je er bent en inbegrepen als een dagpas hebt.

Nice! Klinkt goed! Ik ga heel hard duimen dat er dan goede condities zijn :-)

Half maart waren de condities de laatste jaren volgens mij gemiddeld beter dan met kerst. Vooral door het enorme pakket kunstsneeuw dat er eind van de winter is opgebouwd.

Half maart is het de afgelopen jaren steeds prachtig én relatief rustig geweest, terwijl het met kerst zeer minimaal was. Grofweg van half januari tot eind maart is Winterberg nagenoeg sneeuwzeker, daarvoor kan je vaak ook al uitgebreid skiën, maar heeft het beruchte Weinachtstauwetter de laatste jaren wel erg vaak roet in het eten gegooid.

Maart is in het Sauerland sowieso mijn favoriet, omdat het dan al langer licht is en de sneeuw met het vaak enorme pakket ijskoude kunstsneeuw er onder het ook bij (zeer) hoge temperaturen heel goed houdt… Zonnetje, 10 graden en een ‘griffige’ piste, heerlijk!

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Plaats een reactie