Sauerland 2016-17

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Eind deze week gaat het vriezen hier in het Sauerland en er zouden zomaar de eerste vlokjes van deze winter kunnen vallen in de dagen er na. Kortom… het wordt weer winter en tijd om uit te kijken naar de opening van de liften en pistes in het Sauerland. Traditiegetrouw trapt men af bij de Ruhrquelle. Dit jaar op 26 november. Ik zou zeggen… heb je nieuws over de opening van de andere liften of anderzijds een belangwekkend bericht over het Sauerland t.a.v. dit winterseizoen (zijnde niet de wijzigingen van de infrastructuur in het Sauerland, want daar is al een ander vast topic over), zet het hier… Have fun!

Grußen aus dem Sauerland

Hoi Mika, woon je zelf in het sauerland? Weet je ook wanneer het seizoen start in Winterberg?

Gr Jos

Altijd goed als de eerste vorst en sneeuw weer op de kaarten staan. Hopelijk hebben ze eindelijk weer eens een echt goede kerst zonder weihnachtsstauwetter. @josmulder wanneer Winterberg echt opent weet niemand, dat is ieder jaar weer spannend en afwachten wat het weer doet. De laatste jaren is het regelmatig voorgekomen dat zelfs met kerst nog (bijna) alles dicht was…

Born to Ride

Altijd goed als de eerste vorst en sneeuw weer op de kaarten staan. Hopelijk hebben ze eindelijk weer eens een echt goede kerst zonder weihnachtsstauwetter. @josmulder wanneer Winterberg echt opent weet niemand, dat is ieder jaar weer spannend en afwachten wat het weer doet. De laatste jaren is het regelmatig voorgekomen dat zelfs met kerst nog (bijna) alles dicht was…

Matthias123 op 1 nov 2016 09:35

Het zou inderdaad super zijn als het binnenkort al open zou gaan! Ging het afgelopen seizoen niet pas half januari open?

Hoi Mika, woon je zelf in het sauerland? Weet je ook wanneer het seizoen start in Winterberg?

Gr Jos

josmulder op 1 nov 2016 09:29

Ik woon inderdaad in het Sauerland, in Medebach. Dat is tussen Winterberg (ca. 19km) en Willingen (ca. 22km). “Normaal” start het seizoen aan het begin van de kerstvakantie. Als, door goede omstandigheden, de boel eerder open zou gaan, dan kun je er van uit gaan dat niet alle liften en pistes open zullen zijn. Maar zoals Matthias123 al zegt, je weet het eigenlijk nooit precies…

*bericht bewerkt door Mikannika op 01 nov 2016 13:57

Grußen aus dem Sauerland

de laatste 5 jaar zijn wij altijd het weekend voor het begin van de kerstvakantie geweest, en al die jaren hebben wij goed kunnen skien. In mijn herinnering was vorig jaar het slechtste jaar. De week of dagen voor kerst slaat de dooi altijd toe. Ik kan me ook een jaar herinneren dat de pistes op 5 december al geopend waren.

Ik ga binnenkort voor de eerste keer naar Winterberg. Ik las ergens dat er een skibus was die door het gebied rijdt en halt houdt aan de belangrijkste pistes en een aantal haltes daarnaast (Asten Express). Klopt dit nog want ik vind hier niets van terug.

Alvast bedankt voor de info!

Nou ja zeg! Dit las ik zojuist:

Der Vierer-Sessellift in der Remmeswiese wird am Samstag und Sonntag in Betrieb sein. Wintersportler können die ersten Abfahrten auf einer Schneedecke von 20 bis 30 Zentimeter machen. Da nur ein Lift läuft, sind die Tickets günstiger. Alle Gäste zahlen Kinderpreise,

Ik ga er van uit dat men Rauher Bush bedoeld:

null

Meer op: http://www.skiliftkarussell.de/

*bericht bewerkt door Mikannika op 11 nov 2016 14:14

Grußen aus dem Sauerland

@Mikannika Rauer busch gaat idd open. Het was al in diverse topics gemeld. Wat ik op fb er van begreep is dat ze zaterdag en zondag sowieso open gaan. En dat ze zo lang het koud genoeg is zullen besneeuwen.

Born to Ride

Op de Schneewitchenhang zijn al skiërs te zien… .

Zullen ze nog meer open gooien komende dagen? Weer ziet er gunstig uit!

null

Dat is een beetje de vraag, de dagen na dinsdag worden namelijk vrij warm met wat regen. Daarentegen kunnen ze de komende 3/4 nachten best effectief sneeuw produceren en morgen en overmorgen ook nog overdag als de temperatuur laag blijft. Het zou dus kunnen, maar reken er niet te hard op!

#proudtobepartofleswintersporters

Op de kleine bure, poppenberg, quick jet, surenberg, bure herloh en rauher Busch draaien nu alle sneeuwkannon. Ik denk dat dit niet meer voor een test is want de komende 3 nachten kunnen de sneeuwkannon elke nacht draaien en dan is er toch een leuk aanbod van 6 pistes

@Daanjansema maak er maar alle pistes van ;) Nu draaien ze overal voor zover ik zie.

#proudtobepartofleswintersporters

Dan zou je toch haast denken dat het niet kang meer gaat duren! Lees net dat het harz gebied met 2 weken ook opent maar misschien al eerder, ook daar staan de sneeuwkanonnen volle bak aan!

@Daanjansema maak er maar alle pistes van ;) Nu draaien ze overal voor zover ik zie.

vic2000 op 11 nov 2016 22:14

je hebt helemaal gelijk! Ze loeien als een gek!! Hierbij de foto’s!!

null
null
null
null
null
null
null
null

Nou ja zeg! Dit las ik zojuist:

Der Vierer-Sessellift in der Remmeswiese wird am Samstag und Sonntag in Betrieb sein. Wintersportler können die ersten Abfahrten auf einer Schneedecke von 20 bis 30 machen. Da nur ein Lift läuft, sind die Tickets günstiger. Alle Gäste zahlen Kinderpreise,

Ik ga er van uit dat men Rauher Bush bedoeld:

null

Meer op: http://www.skiliftkarussell.de/

Mikannika op 11 nov 2016 14:11

Hoi Mika,

Ga jij vandaag of morgen nog naar winterberg? Zo ja zou je anders een update kunnen geven van welke liften open zijn? Ik zit er zelf sterk aan te denken om zondag die kant op te gaan vanuit Groningen maar als er 1 lift open gaat is het niet echt de moeite waard.

Groetjes Jos

jos ga je nog heen morgen?

go fast or die trying

jos ga je nog heen morgen?

lameindennis op 12 nov 2016 22:22

Hoi Dennis! Waarschijnlijk wel, zit in een dubio aangezien het gebied met 3 weken al open gaat maar het wel heel gaaf is om nu alvast op de latten te kunnen staan. Ga jij?

Gr Jos

zou wel willen maar alleen is ook maar alleen en ik kom ook uit groningen veendam

go fast or die trying

Ik ga oordoppen indoen. Lig wakker door het gebulder van de sneeuwkanonnen?

mama on a mission in the snow

Ik ben benieuwd of jullie gegaan zijn. Voor één piste zou ik het in elk geval niet de moeite waard vinden. Maar goed, als je lease rijdt met onbeperkte km’s en het kost je alleen tijd en de dagpas, is het al wat beter te overzien.

Wij hebben het heerlijk hier vandaag! Er draait 1 lift, maar we vermaken ons uitstekend op die ene piste en op andere pistes (gewoon lekker zelf omhoog lopen). Net een late lunch gedaan en zometeen een flinke wandeling op de sneeuwschoenen maken.

null

mama on a mission in the snow

Ik ga binnenkort voor de eerste keer naar Winterberg. Ik las ergens dat er een skibus was die door het gebied rijdt en halt houdt aan de belangrijkste pistes en een aantal haltes daarnaast (Asten Express). Klopt dit nog want ik vind hier niets van terug.

Alvast bedankt voor de info!

Ik ga binnenkort voor de eerste keer naar Winterberg. Ik las ergens dat er een skibus was die door het gebied rijdt en halt houdt aan de belangrijkste pistes en een aantal haltes daarnaast (Asten Express). Klopt dit nog want ik vind hier niets van terug.

Alvast bedankt voor de info!

gast876 op 13 nov 2016 20:32

In Winterberg zelf ben je geen skibus nodig, hoe het geregeld is richting andere gebieden in de buurt weet ik zo niet.

Ik ga binnenkort voor de eerste keer naar Winterberg. Ik las ergens dat er een skibus was die door het gebied rijdt en halt houdt aan de belangrijkste pistes en een aantal haltes daarnaast (Asten Express). Klopt dit nog want ik vind hier niets van terug.

Alvast bedankt voor de info!

gast876 op 13 nov 2016 20:32

In Winterberg zelf ben je geen skibus nodig, hoe het geregeld is richting andere gebieden in de buurt weet ik zo niet.

Rogierhgv op 13 nov 2016 20:52

Je kunt met de Sauerlandcard, die je krijgt bij de verhuuraccommodatie of het hotel, gratis door het hele Sauerland reizen. De bus stopt bij het skigebied ter hoogte van Der Brabander, bij de Kappe en bij de Nordhang. Als je 3 dagen of langer in Winterberg verblijft, dan kun je ook eens een dagje Neuastenberg of Altastenberg doen: erg leuk.

http://www.winterberg.de/dewinterwinter/Service/SauerlandCar…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

ben bang dat de sneeuwval en het draaien van de kanonnen komende week verloren gaat :( hopen op een koude periode binnenkort

part time skier, full time savage

ben bang dat de sneeuwval en het draaien van de kanonnen komende week verloren gaat :( hopen op een koude periode binnenkort

Stefdeboer op 14 nov 2016 20:08

Gaat denk ik nog wel meevallen alleen kunnen ze nog niet echt zeggen hoe het eruit gaat zien, hangt zoals ik gelezen heb her en der af van aankomend weekend.

null
null

Het kan alle kanten op, maar zoals op Alpinforum.com ookal gezegd is: De kans dat alles wegsmelt is zeer klein. Op pistes als de Poppenberg en Kleine-Büre zijn de sneeuwhopen tot meerdere meters hoog, wat regen en warmte haalt dat niet zomaar weg. We will see :D

#proudtobepartofleswintersporters

null

The older I get, the better I was

@Onnem dat zijn serieuze bergen sneeuw. Als je dit ziet zou je bijna denken dat ze nu al genoeg sneeuw willen hebben voor de wereldbekerfinale in maart…

Born to Ride

Plaats een reactie