Skiliftkarussell Winterberg 04-12-2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Toen bekend werd dat in Winterberg 6 liften zouden openen besloten we met een groepje uit de Whatsapp groep (Henri, Frans, Mirna, Rachel, Michel en ik) om op zondag 4 december in alle vroegte naar Winterberg te gaan. Om 6 uur stond ik bij Michel voor de deur, na ons in Utrecht bij Mirna en Rachel gevoegd te hebben pikten we in Wageningen Henri op en reden we door naar Winterberg waar we iets over 10 aankwamen. Frans zou zelf naar Winterberg komen aangezien hij daar toch vlakbij woont.
Na de koffie stonden we om 11 uur aan de kassa bij de Quick Jet om skipassen te kopen. Daarna lekker geskied en rond kwart over 12 geluncht. Even later gingen we weer verder en hebben we nog een aantal rondjes door het gebied geskied. Tussendoor hebben we Frans opgepikt, of Frans heeft ons opgepikt, en hebben we tot kwart over 4 geskied.
Daarna begon de terugreis, met een tussenstop bij de Mc Donalds, en om half 11 was ik weer thuis.

Weer:
Bij aankomst was het ongeveer -4 en op het warmst van de dag was de temperatuur net boven 0. Door de lage luchtvochtigheid bleven de kanonnen op de Kappe, Sürenberg, bij de schans en deels bij de Büre-Herloh ook overdag aan. Verder scheen de zon en was er nagenoeg geen wind.

Sneeuwkwaliteit:
Over het algemeen was de sneeuw best goed, op sommige plekken lagen wat ijzige plekken en de sneeuw was vrij hard. Met goede kanten was dit opzich geen probleem. Om 11 uur waren sommige pistes al wel wat onrustig.

Drukte:
Persoonlijk had ik het rustiger verwacht. Je hoefde maximaal 3 stoeltjes te wachten maar elk stoeltje zat wel vol waardoor de pistes alsnog goed gevuld waren. Op de zaterdag was volgens bronnen de sneeuw beter, en het was minder druk. Desondanks was het alsnog een leuke dag natuurlijk!

Geopende liften:
03 - Quick Jet
05 - Poppenberg
06 - Büre-Herrloh
07 - Kleine Büre
08 - Büre Bremberg X-Press
12 - Rauher Busch

Geopende pistes:
Alle pistes bij de bovenstaande liften. De Große Büre (rode piste bij de BBX) was wel geprepareerd maar alleen bereikbaar door een stukje te lopen aangezien de verbindingspistes nog niet open waren.

Beste piste(s):
Persoonlijk vond ik de (vanaf onderen gezien) linkse Quick Jet piste en de Große Büre piste de beste van de dag, hier was de sneeuw precies hard genoeg en ze lagen er strakker bij dan de andere pistes.

Slechtste piste(s):
De piste naar de Quick Jet lift vanaf De Brabander was nog niet heel aangenaam, maar deze was ook nog niet officieel open. Waren er andere slechte pistes Henri, Mirna, Michel, Rachel en Frans?

Positief:
-Leuk aanbod voor een dagje
-Pistes goed voorzien van kunstsneeuw
-Niet te druk
-Lekker gegeten!
-Interessante gesprekken met Frans (en de rest natuurlijk)

Negatief:
-Vrij volle pistes voor zo vroeg in het seizoen
-Soms erg harde/ijzige sneeuw

De foto’s:

Op de heenweg kwamen we al langs de Ruhrquelle waar de kanonnen deels nog aanstonden, een mooi winters gezicht:

null

De oefenweide bij de Brabander was nog niet helemaal gereed:
null

Vanaf de parkeerplaats mochten we door de sneeuwstorm naar de Quick Jet om onze tickets te gaan halen :D :
null

Vanaf de Quick Jet was het uitzicht best winters: witte bomen, witte struiken en draaiende kanonnen:
null

Pff wat een wachtrij, het lijkt wel midden in de carnavalsvakantie…:
null

De pistes bij de BBX lagen nog in de schaduw en hadden ook wel een aantal ijzigere stukken, ondanks dat alsnog een hoop leuke afdalingen gemaakt hier!:
null

Doorkijkje richting de Poppenberg:
null

Bij genoeg natuursneeuw kan dit stuk ook als piste gebruikt worden, de liftpalen zijn ook afgedekt met kussens voor het spijkerbroekvolk:
null

De Büre-Herloh lag er ook winters bij:
null

Beroemd en berucht: Möppi’s Hütte:
null

Blik richting de skiverhuur en de koeltorens voor de besneeuwing, op de achtergrond de intensieve besneeuwing van de Sürenberg:
null

Ook bij de schans lagen al enige sneeuwhopen. De varianten bij de Büre-Herloh lift waren jammer genoeg nog niet open:
null

Perfect skiweer: Zonnig, weinig wind, niet te warm en niet te koud :D :
null

Tussendoor soms even stoppen met z’n drieën om te kijken waar die snowboarders nou weer bleven…:
null

Oke @RachelP nog 1…:
null

De Rauher Busch werd ook overdag besneeuwd:
null

Onderaan hebben we bij Skihütte Rauher Busch geluncht. Een heerlijke Schnitzel mit Pommes en natuurlijk Almdudler op:
null

Het contrast tussen winter en herfst was wel enorm aanwezig de hele dag:
null

De Sürenberg was een grote sneeuwwolk de hele dag, niet heel vreemd met zoveel kanonnen:
null

Ook de oefenpiste op de Poppenberg werd de hele dag door besneeuwd, de sneeuw leek alleen een beetje weg te waaien:
null

Iedereen op de foto behalve de hier afwezige @Frans en ik… Van links naar rechts: Mirna, Rachel, Michel en Henri:
null

De pistes bij de schans waren nog niet helemaal klaar voor een opening. De nu onzichtbare linker piste lag er al wel veel beter bij maar door de steilte hebben ze gewoon veel sneeuw nodig:
null

En op wie moesten we weer wachten? De snowboarders ja… :
null

Toch vreemd om op bijna perfecte sneeuw te skiën terwijl je verder alleen maar herfst ziet… :
null

Leuk lichtspel van de zon:
null

Jammer dat de Sürenberg niet open was want dat is altijd een leuke rustige piste. Van de andere kant, wil je er wel skiën als er zoveel sneeuw gemaakt wordt?:
null

De jongens zijn weer met hun grote mannen speelgoed bezig:
null

Doordat de bomen mee besneeuwd waren kreeg je op pistes als de Kleine-Büre wel een erg winters gevoel.
null

De piste bij de Poppenberg oefenliften:
null

Beetje vage zoom richting de Kappe, goed zichtbaar is de intensieve besneeuwing:
null

Poppenberg vs herfst:
null

De sinds afgelopen seizoen nieuwe 8-er lift op de Poppenberg is een erg fijne upgrade, je hebt er nooit rijen en je bent heel snel boven:
null

Blik riching de Quick Jet, ook een fijne snelle lift zoals de naam al zegt:
null

Eind januari zag het er bij mij minder winters uit! :
null

Tegen 4 uur begonnen de pistes echt leeg te lopen:
null

Ook deze lift is nieuw sinds afgelopen seizoen:
null

Een foto zegt meer dan 1000 woorden ofzoiets toch? :

null

Onze gids de wereldberoemde @Frans:
null

Het werd langzaam tijd om richting de parkeerplaats te gaan, de zon ging al onder:
null

Het begon al weer erg af te koelen:
null

De Brabander met de groene oefenhelling:
null

Nog even kijken bij de DSB. Wat me opviel is dat rechts een piano kanon staat maar volgens mij hebben ze bovenop de Herloh niet echt heel veel behoefte aan een extra stil kanon? :
null

De Quick Jet lag er verlaten bij, een paar minuten na deze foto gingen de kanonnen alweer aan:
null

De piste naar de Brabander zag er nu best skibaar uit:
null

Op een kort gras/sneeuw stukje na was die dat ook:
null

Daar komen ze weer hoor:
null

En toen eindigden we waar we ’s ochtends begonnen waren:
null

Rachel had de kans niet meer gehad om haar Burton Throwback uit te proberen dus deed ze het maar even op de parkeerplaats:
null

De St.-Georg-Schanze am Abend.
null

Toch wel een mooi gezicht die sneeuwkanonnen zo naast de weg met die lampen aan ’s avonds:
null

En toen kwam ik na een terugreis van zo’n 5.5 uur weer thuis aan…

Nog 1 week tot een week Zillertal Arena gevolgd door een week Jungfrau Region!!!

#proudtobepartofleswintersporters

Leuk verslag heb je ervan gemaakt, was echt en topdag!

Was een geslaagde dag inderdaad. Leuk verslag Vic!

Leuk verslag Vic

Übung macht den meister!!!

0Lol wij waren er die dag ook! Ik dacht al dat ik er een paar herkende ?

Vet verslag!

*bericht bewerkt door Jeroen6 op 15 dec 2016 21:24

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Top verslagje!! Leuke foto’s ook

Leuk verslag @vic2000!
Het was een topdag, supergezellig. En eerlijk gezegd heb ik geen enkele piste als minder ervaren, soms wat ijzige stukjes maar ach…
Doen we nòg een keer dit seizoen en dan gaat deze skiester serieus de Burton op samen met @Tiny-M.

P.S. Ik ben overigens blij dat je geen pica hebt geplaatst van mijn frontflip ?

mama on a mission in the snow

0Lol wij waren er die dag ook! Ik dacht al dat ik er een paar herkende ?

Vet verslag!

Jeroen6 op 15 dec 2016 21:24

Volgende keer gewoon ff roepen!

mama on a mission in the snow

Ik was er ook op 4 december, maar kon ook niet enthousiast worden van de sneeuwkwaliteit. Dinsdags was ik er terug en toen was het perfect, op woensdag was ook een sneeuwspoor naar piste 8 bij de BBX gelegd, wat mij betreft toch wel een van de lekkerste pistes.
Mooi verslag en ja… Dat weertje :-)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 15 dec 2016 21:55

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Harry(Winterberg) ijs of niet die dag…Het weer was lekker en voor de meeste weer de 1e keer op board/ski dit seizoen. Dan ist al snel goed ?
@rachel-pp ik wil niet overkomen als een schreeuwerige hollander en wist het niet zeker…kan de groepsapp niet bijhouden ?

*bericht bewerkt door Jeroen6 op 15 dec 2016 22:14

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Goed bezig @vic2000 en bedankt voor het compliment! :)

Gaarne meer verslagen om te lezen! Zillertal en Jungfrau klinken als een goed vooruitzicht!

@rachel-pp ik wil niet overkomen als een schreeuwerige hollander en wist het niet zeker…kan de groepsapp niet bijhouden ?[post]Jeroen6 op 15 dec 2016 22:11[/post][/quote]
Maar @Jeroen6 toch! Als zelfs een 51-jarige vrouw als ik dat bij kan houden, moet dat jou toch óók lukken ?

mama on a mission in the snow

Zie nu trouwens dat jullie mijn vriendin hebben gefotografeerd ? snowboardster op de 6e foto

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Grappig, volgende keer dus wel even zwaaien! ;)

Bedankt voor de complimenten iedereen!
@Harry(Winterberg) ja de sneeuw was niet geweldig, maar beter dan geen sneeuw! Toen @HenriS en ik naar de Große-Büre gingen was dat pad pas half af… Wij hadden dus net pech…
@Frans bedankt! Met die verslagen komt het wel goed, nu met de sneeuw nog :p

Wat ik overigens wel appart vind is dat er nu al veel bruine plekken bij de Brembergkopf tevoorschijn komen, toen Henri en ik een stukje over die piste gingen lagen daar hopen van 3 meter of zelfs meer?
@Rachel-P tsja jammer van die foto he… Was wel leuk geweest ;)
@Jeroen6 hahaha lachen, jammer dat jij er niet opstaat!

*bericht bewerkt door vic2000 op 19 dec 2016 19:32

#proudtobepartofleswintersporters

Ik ben van plan vrijdag een dagje te gaan.
Ligt er wel genoeg sneeuw om er een leuk dagje van te maken of is het niet de moeite waard?

Ik ben van plan vrijdag een dagje te gaan.
Ligt er wel genoeg sneeuw om er een leuk dagje van te maken of is het niet de moeite waard?

charleyschlosser op 20 dec 2016 09:34

Daar zijn nu mooie dingen voor uitgevonden waarmee je zelf op afstand de boel kunt bekijken en die dingen heten webcams:
http://www.skiliftkarussell.de/aktuell/webcams.html…

Leuk verslag!

Plaats een reactie