Is winterberg dit weekend al open?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo,

Wij willen met een paar vrienden gaan skieen in winterberg! ik zag dat er al sneeuw lag! maar is het skigebied al open??

MVG,

Daar vrees ik voor, in de alpen zijn er zelfs nog maar weinig open, eerst eens kijken of de sneeuw er blijft liggen.

Daar vrees ik voor, in de alpen zijn er zelfs nog maar weinig open, eerst eens kijken of de sneeuw er blijft liggen.

Stijn op 7 dec. 2011 09:25

Het gaat nu snel hoor. Komende dagen komt er nog wel sneeuw bij en denk ook omdat de temperatuur naar beneden gaat er veel met kanonnen gewerkt kan worden. Voor winterbergd durf ik niet te zeggen.

Winterberg zal dit weekend nog niet open zijn. Dit wordt ook al meerdere keren genoemd (inclusief bronnen) in het topic: https://www.wintersport.nl/skigebieden/winterberg/forum/topi…

Pas vijdag zal duidelijk worden of er in Winterberg de eerste liften open gaan. In dat geval zullen het waarschijnlijk alleen enkele blauwe pistes zijn. Aangezien op zaterdag en zondag gedurende de hele dag -4 graden wordt verwacht, zal men op vrijwel alle pistes volop aan de gang gaan met de sneeuwkanonnen. Het insneeuwen gaat voor de paar wintersportliefhebbers.

Ik verwacht dat bijvoorbeeld de Sahnehang op de kahler Asten wel open gaat en eventueel de oefenweide achter Der Brabander. Alles afhankelijk van de regen of sneeuw vanaf vandaag t/m vrijdag, maar ook de verwachte 10 cm sneeuw tussen vrijdagmiddag en zaterdagochtend, wanneer de vorst terugkeert. (tot nu toe blijft het sneeuwen, gunstig dus)…

De laatste kaarten geven goede hoop op een nieuwe "winterschwung" in de week voor de kerstvakantie!

Laatste kaarten geven nu even regen tot 700m, vanmiddag al weer sneeuw boven 600m. Morgenavond lijkt de dooi pas echt even door te zetten met 10mm regen en storm, daarna op vrijdagochtend overgang naar natte sneeuw, gevolgd door sneeuw en vorst. Verwachting zoals het er nu bij staat: op 600 meter vanaf vrijdagochtend 10cm / 700 m. 10-15cm / 800m 15-20 cm verse sneeuw tot zaterdagavond. Met name die invriezende natte sneeuwlaag kan goede hechting geven op de onderliggende oude sneeuwlaag die tot en met morgenmiddag gevormd wordt.
Als dit scenario werkelijkheid wordt ziet het er goed uit!

Plaats een reactie