sneeuwbanden?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

is het verplicht om sneeuwbanden onder de auto te hebben als je een dagje naar winterberg gaat

Nee, dat is het niet. In Duitsland zijn winterbanden enkel verplicht in ‘winterlijke omstandigheden’. Zoals het dus niet glad is op straat kun je prima op zomerbanden rijden. Ligt er sneeuw of ijs op de weg dan kun je een bekeuring krijgen op zomerbanden.

Onjuist!! Je bent verplicht de banden aan te passen aan de weersomstandigheden! "winterlijke omstandigheden" is dus een onjuist begrip. Naar Winterberg: vanaf 01 November: zorg voor winterbanden en sneeuwkettingen!

ik ga voor het eerst naar winterberg voor 2 dagen kan ik sneeuwkettingen huren of banden ik ga alleen voor de natuur

Zorg voor winterbanden en/of sneeuwkettingen. Je kan idd bekeurt worden en als je een ongeluk veroorzaakt op zomerbanden ben je zowiezo schuldig…

Als er iets gebeurt ben je meteen aansprakelijk als je geen goede banden ond je auto hebt liggen dus advies winterbanden ook heel prettig in NL onder de 7 graden en je zomer banden slijten minder snel

nou, die 7 graden-grens wordt alleen maar bevestigd door de bandenboeren en brancheorganisaties.
er loopt op autoweek een zeer uitgebreide discussie over waaruit blijkt dat winterbanden eigenlijk alleen beter zijn bij sneeuw op de weg: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3228012

zover ik weet is een ieder die door duitsland rijd na 1 - 10 verplicht om winterbanden of sneeuwkettingen bij zich te hebben

De juiste teksten kan je in volgende link nalezen:
http://www.vab.be/nl/actueel/dossiers/dossiertekst.aspx?Id=3…
Ik rij al een 12 jaar, in de winter, met Winterbanden, sneeuw of geen sneeuw.
Ik vind het gewoon echt aan te raden,
ook in onze lage landen!
(neen ik heb géén aandelen bij een of ander bandenmerk!)

Hallo, ik ga zaterdag voor een weekend naar Winterberg, ik heb wel winterbanden onder de auto. Nu is mijn vraag of ik ook sneeuwkettingen bij me moet hebben?

Dat is aan te raden ja. Vroeg of laat heb je die dingen een keer nodig, je kunt ze beter 1x teveel meenemen in plaats van 1x te weinig

Ik, en vele echte wintersporters met mij, vind die diskutie over winterbanden én dragen van helmen totaal niet meer van deze tijd. Wintersporten , zelf in-door of op kunstpistes, moet je serieus nemen. Dit ga je niet "snel ff doen". Hier komt meer bij kijken. Voor jezelf en mede sporters ==> "Veiligheid eerst"

Inderdaad !

Alleen verplicht bij winterse omstandigheden zoals sneeuw en ijs. Zolang dat er niet is kan je gewoon op de normale band rijden. Gezien het weer van de aankomende week is de winterband wel klaar nu.

@Mike:
Oud topic. ;-)

Dat de winterband nu wel klaar is, is meteen ook het sein dat het wintersport seizoen daarmee ook klaar is. Diverse Duitsers laten al hun winterbanden verwisselen voor de zomerband. Op sneeuw en gladheid wordt deze winter niet meer gerekend.

Dit jaar was een bijzonder vroege winter met december als geweldige sneeuw maand. Beter had het Sauerland de kerstdagen niet kunnen wensen. Máár vanaf het nieuwjaar ging de boel achteruit… In januari leek weer een comeback te komen, maar helaas liet dit de wensen over. En de maand maart is sinds jaren nooit meer zo sneeuw arm geweest.

Na dit weekend zal Willingen zijn skigebied sluiten en gaat de Ettelsberg Seilbahn in onderhoud voor het aankomende voorjaarsseizoen. Pas in het einde van het najaar zal de kabelbaan voor z’n tweede jaarlijkse onderhoudsbeurt gaan voor het wintersportseizoen 2011-2012.

Winterberg houdt z’n skigebied nog open totdat erg geen vlokje oud sneeuw meer ligt. Waarschijnlijk zal het ook daar na dit weekend of anders wel volgend weekend afgelopen zijn. De kunstsneeuw heeft weinig houvast meer.

Met andere woorden: Iedereen kan weer lekker op de zomerbandjes naar Winterberg, máár dat bekend ook dat de wintersport is afgelopen.

Asjeblief seg, dit was een topic uit 2007 !

@KRIS

Klopt… Een foutje… Zat even niet op te letten, maar opzich heeft niemand daar last van natuurlijk

Plaats een reactie