Sneeuw midden maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Is iemand bekend met de sneeuw in maart in Winterberg? Ik wil midden maart een weekendje gaan en vroeg me af of dat eigenlijk nog wel mogelijk is ivm de sneeuw?
Bedankt

Vorig jaar waren de pistes open tot half maart (en redelijk goed van kwaliteit)

Nu ligt (hoch)Sauerland bedolven onder de sneeuw: 60 tot 100 cm!
Op de kunstsneeuwpistes komt daar nog eens 30/40 cm bij… .
Deze sneeuw zal niet zo snel wegsmelten, dan moet het al echt een maand gem. 5°c zijn.
De meeste weersites voorspellen nog zeker 10 dagen winter, dus de kans is zeer groot dat je half maart sneeuw hebt.
Je moet wel rekening houden dat het dan eerder gaat dooien dan vriezen en regenen dan sneeuwen! Na een dump is het natuurlijk geweldig… .

Bij deze een link naar webcams in de omgeving. De hoogte van de sneeuw is niet altijd correct, zoover geeft betere hoogtes aan denk ik. Link naar de webcams is:

http://www.wettercam-winterberg.de/core/index.php?option=com…

Dus de "verwachting" is dat je het weekend van 26-27-28 februari er zeker ook nog sneeuw ligt (mits het natuurlijk niet ineens heel erg warm gaat worden?) En je dus goed kan skien, ook voor een starter?

@ Beginner: er ligt nu een meter sneeuw, en wanneer het flink gaat dooien, gaat er 10 cm per dag af. Kijkend naar de voorspellingen van het weer de komende 2 weken, zie ik nog geen flinke dooi, dus je mag er van uitgaan dat je in het genoemde weekeinde nog sneeuw hebt.

Kom pas terug uit Winterberg. Er ligt nog steeds een pak sneeuw dus wees voorbereidt met alles.

Ik ga morgen, maar zo te zien (webcams/weersverwachting) ligt het er nog puik bij. ZIN!

De pistes liggen er nog prima bij! Veel sneeuw, afgelopen weekend veel bijgevallen. Alle pistes zijn open, liften ook allemaal!

Plaats een reactie