Vanuit (Landal) Winterberg naar Willingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij gaan deze krokusvakantie (ma 18/02 - zo 24/02) weer naar Landal Winterberg met de familie, waaronder opa en oma die niet skiën, een peuter van 2, een kleuter van 4, en een tiener. Nu lees ik hier regelmatig mee, en ben door de berichten en foto’s best wel nieuwsgierig geworden naar Willingen.
Wanneer wij een ochtend/middag/avond/dag zouden willen skiën in Willingen, wat is dan aan te raden? Waar kun je het beste parkeren? Welke dag/dagdeel?

De kleuter gaat voor het eerst op les, 4 ochtenden (di-vr). Dus als hij mee gaat kan het eigenlijk alleen zaterdag of 's middags, maar dat is geen must (hij kan ook bij opa en oma blijven).

Ik zou in elk geval dan een keer 's avonds in Willingen gaan skien.

Tja, in principe is het in de vakanties alle dagen druk, dus gewoon zorgen dat je als je een dag naar Willingen gaat, er dan bij de eerste lift naar boven kan, ben je meeste drukte voor.
Vanuit Landal kan je natuurlijk ook direct lekker de eerste liften pakken.

In de vakantie is het sowieso druk, maar wel iets minder dan Winterberg kan zijn.

Parkeren kan je bij de gondel, ze hebben daar een enorme grote (en gratis) parkeerplaats. Het wijst zich vanzelf.

Bedankt voor de tips, we gaan kijken of en hoe we het gaan inplannen.

Het belangrijkste is hier al wel gezegd. Willingen doordeweeks is in ieder geval relatief rustig, maar in februari is het natuurlijk in alle populaire skigebieden niet bepaald leeg. Zeker niet als er ook nog verse natuursneeuw ligt. De zaterdag zal overal viesdruk worden, behalve het avondskiën. Ik zou aanraden om dan lekker een dagje te ontspannen, of voor 8 uur vanaf het Landalpark weg te rijden en elders in een klein gebiedje te skiën of iets anders leuks te doen (zwemmen bijv.) en kom dan niet voor 18 uur weer. ;)

Parkeren in Willingen is inderdaad geen enkel probleem.

Plaats een reactie