alle bergen verbonden?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hi,

We vertrekken morgen naar Landal Winterberg. Ik zag dat in tegenstelling tot ons vorige verblijf daar nu alle liften open zijn. Kan je “te voet” overal geraken? Ik bedoel dus zowel Poppenberg, Bremberg, Kappe en Kahler Asten? Op dit schema (http://www.landalskilife.be/be-nl/wintersport/duitsland/saue…) lijkt alles wel met elkaar verbonden, dus ik zou denken ja.

Om naar de Kappe te komen moet je ofwel een shuttlebusje nemen, ofwel vanaf lift 10 naar P3 skiën en dan zo’n 200 m. lopen. Terug idem.
De Kahler Asten is onderaan lift 11 even de weg oversteken. De rest van het gebied is geheel “angeschnallt” te doen. Tip: start zaterdagochtend stipt om 9 uur en ga als het echt druk wordt als de wiedeweerga naar de Kappe.

vaak is de Kahler Asten ook nog wel te doen… ligt een beetje in een uithoek en wordt door velen vergeten :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Daar werkt de skipas niet, ik heb er al eens gestaan :)

@dr dre
Jij doelt op de Sahnehang, Jeroen en ik op de Nordhang.

Waarom is dat eigenlijk zo ? Het is nogal raar vind ik om hem wel op het plannetje te zetten maar niet mee in de skipas op te nemen.

@dr dre: De Sahnehang behoort niet tot het Skiliftkarussell en doet dus daarmee ook niet mee in de samenwerkende organisatie. Ze zijn wel aangesloten bij de Wintersport Arena Card. Dat betekend dat je vanaf drie dagen er wel (zonder extra kosten) kan skiën.

Van Nordhangmoet jejeniet teveel voorstellen. Je kunt bij echte sneeuw lekker door het bos maar het is 1 lift en 1 afdaling. Biertje is er wel goedkoop 2 euro!

Toen het park net open was hebben we als één van de eersten een mooi huisje gehuurd in Landal Winterberg. Het park is gelegen tegen een steile berg. Naar mijn idee kan je alleen vanaf de laagst gelegen huisjes met je skischoenen aan en ski’s op je rug naar de piste lopen. Zit je hoger in het park dan heb je al snel de auto nodig. Het skigebied van Winterberg vond ik overigens meevallen. Meer afdalingen dan ik dacht, waaronder enkele mooie door het bos.

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

vraag, als je dus een 2daagse kaart koopt voor winterberg , kan dan volledig gebruik maken van alle pistes zoals je ziet op de site van winterberg(http://www.skiliftkarussell.de/sites/default/files/kcfinder/…)?

@ Gast960: Jaa, dit klopt. En door de vernieuwingen van afgelopen zomer is het inmiddels wel mogelijk om naar de kappe te skieën.

@960
De pistes van de Ruhrquelle (rechtsonder) en de achterste op de Kahler Asten niet.
De pas is geldig bij 11 stoeltjes-, 11 sleepliften en 2 lopende banden, 24 liften dus in een aaneengesloten gebied waarbinnen nog eens 4 lopende bandjes van skischolen te vinden zijn

Blijft een flutkaart trouwens, die overzichtskaart die ze al sinds 1950 gebruiken… Het met afstad modernste skigebied van Duitsland onwaardig. Met de uitbreidingen van deze zomer lijkt het gebied verdubbeld. Met een beetje geluk kunnen eind volgende week de eerste pistes open. De nieuwe liften denk ik nog niet, de moeten nog door de keuring

Doeme, wanneer worden die nieuwe liften gekeurd ?

1e week december.

Plaats een reactie