sneeuwval winterberg 07/03/2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

wie kan mijn vraag beantwoorden? ik heb gelezen dat het vanaf 07/03/2012 tm 11/03/2012 weer in winterberg gaat sneeuwen. nu wil ik graag weten of het dan nog mogelijk is om dat weekend te gaan skieen?? de temp is dan ook die tijd weer rond het vriespunt.

Komend weekend lijkt het weer zachter te worden, maar ongeveer 10-12 pistes zullen in bedrijf zijn.

bedankt voor de reactie!
dat ziet er dus idd niet echt goed uit, denk dat ik de hoop maar moet opgeven helaas…

Vooral zondag lijkt een mooie dag, met zon. Dat is atuurlijk nog ver weg. Donderdag valt er een pak sneeuw, zaterdag verdwijnt dat weer grotendeels.

zou je mij op de hoogte kunnen houden betreft sneeuwval in winterberg? ik wil het eigenlijk nog niet annuleren omdat buienradar.nl winterberg er toch nog beetje gunstig uitziet?!

Hier de ervaringen van mensen uit het gebied, live http://sneeuwhoogteplus.nl/winterberg#welkom
Ik ga er zondag weer naar toe

@synthia
Waarom zou je jouw trip annuleren?
Als ik op de webcams kijk zie ik toch nog altijd veel mensen op de piste.

Hallo youri,
als ik op die link klik, dan ziet het er toch niet best uit, op de webcams is het ook niet druk meer.ik hoop dat er nog mooi wat sneeuw valt en eventueel de sneeuwkanonnen ook weer aankunnen. in papsneeuw is het het ook niet fijn skieen…blijf hopen…

wij gaan 16 maart naar Winterberg, kan iemand mij vertellen of er dan nog kan worden geskied?

hallo miranda,
ik heb te horen gekregen dat het skieen in winterberg al niks meer is helaas. Vrienden van mij zijn er geweest en raden het echt af. Wij hebben dit weekend ook onze vakantie geannuleerd…erg jammer!Het beetje sneeuw wat er is gevallen, verdwijnt door de hoge temp ook snel weer en de temp loopt alleen maar op dus je kan wel nagaan dat het flink gaat dooien.

@synthia
Er zijn 16 pistes open, op ongeveer 10 daarvan ligt nog een echt dik pak en op de Nordhang wordt vandaag zelfs op natuursneeuw - dus zonder kunstsneeuw - geskied.

Dit weekend is het wat miezerig, dus niet echt lekker skiën. Vanaf het midden van komende week wordt het zonnig en zijn de nog steeds erg goed besneeuwde pistes in de ochtend erg hard, tussen 11 en 12 uur optimaal en daarna steeds zachter en zwaarder.

Rond 14 uur is het tijd om wat anders te doen. Zijn die vrienden echt in Winterberg zelf geweest of in een omliggend skigebied? In Willingen, altastenberg en Neuastenberg zijn de pistes namelijk beduiden minder goed. Vanuit Winterberg hoor en zie ik alleen maar positieve verhalen, zoals hier
http://sneeuwhoogteplus.nl/winterberg#welkom

@miranda
Volgend weekend (16-18 maart) zijn er naar verwachting ca. 10 pistes open op de Herrloh en de Poppenberg, misschien ook nog 3-4 pistes op de Bremberg. De weersverwachting lijkt gunstig met veel zon en in de ochtend rond het vriespunt, overdag in de zon tot +10 graden. Vooral 's ochtends kan er goed geskied worden, tot ongeveer 13 / 14 uur. In de vroege chtend zijn de pistes erg hard, echt voorjaarsskiën dus.

http://www.skiliftkarussell.de

Goedendag,

Wij wilde volgend weekend 23-03 Winterberg bezoeken.
Kan er dan nog geskied worden?
Wij zijn geen ervaren skieers, willen gewoon een dagje op de planken staan.

Indien Winterberg geen optie meer is, heeft iemand dan een evt optie dichtbij NL?

Hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet.

De liften draaien tot en met zondag. Daarna wordt per dag gekeken of er nog liften open gaan, maar ga er niet van uit dat er vanaf maandag geskied kan worden. Vanaf dan is de Feldberg het dichtstbij, maar is de Zugspitze in dat geval een beter alternatief, want nauwelijks langer rijden en veel etere sneeuw

Landgraaf?

Nee, Moppi houdt zijn lift nog open. Hoewel nog enkele andere pistes sneeuw genoeg hebben, blijven die wegens gebrek aan belangstelling gesloten. 2 pistes open, met enig kluunwerk zijn ook de 3 en de 7 nog te nemen, maar dan onderaan 3 min. wandelen naar de lift

Kortom het skieen is niks meer in Winter
berg.

Möppi heeft nog steeds de lift en 2 pistes open! Dus als je toch een weekendje Landal, Brabander of CenterParcs geboekt hebt… in de ochtend is het nog steeds goed te doen!

Zondag 25 maart is de Poppenberg voor het laatst open. Gratis skien tot 13 uur, daarna seizoen met opnieuw meer dan 100 skidagen, waarvan 75 met uitgebreide m ogelijkheden weer voorbij

Plaats een reactie