Beelden nieuwe Pistes Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

zie hier. De nieuwe verbindings piste en lift van de Bremberg naar de Kappe. De Slalomhang wordt nu ineens goed bereikbaar!! lijkt mij zowieso een zeer mooie rode piste te worden. De ingang is als je de sesselbahn Bembrgkopf 1 lift uitkomt.zie pistemap http://www.skiliftkarussell.de/skigebiet/panorama-karte.html… Dan linksaf de nieuwe piste op

De eerste foto’s zijn vanaf de Kappe genomen. er komt een ski brug over de weg heen (Am Waltenberg).

null

null

null

null

null

null

nu halverwege de piste/lift naar beneden gekeken… Op de achtergrond de Kappe.

null

null

null

halverwege naar boven gekeken. de brug waar de langlaufers onder doorgaan is goed te zien.

null

Bovenaan de nieuwe piste en lift. Het wordt weer een stoeltjeslift.

null

null

null

http://youtu.be/vL6ZN_PhxCw

http://youtu.be/bxRcdh_2LS8

http://youtu.be/IO0_UUMAeuE

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

De werkzaamheden bij het Landal Park tussen de bomen zie je liftpalen staan. Dit lijken mij palen van een nieuwe stoeltjeslift?

null

null

dit ligt net naast het landal park. geen idee of het een piste of lift word… (of beide)

null

null

null

null

Dit lijkt mij het dalstation van een nieuwe stoeltjeslift…

null

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Jeroen, bedankt voor de foto’s. Helemaal top! Op de Surenberg (naast Landal) komt inderdaad een nieuwe stoeltjeslift, 8 persoons met een ondergronds dalstation. De andere stoeltjeslift, met brug over de rijksweg, wordt een 6 persoons. Dit is wellicht de meest interessante zomer in Winterberg tot nu toe, gezien het echt nieuwe pistes en met de Surenberg een nieuwe berg is dat wordt aangelegd, in plaats van bestaande liften vervangen.

Ga zo door!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Jeroen, bedankt! Kijk al regelmatig op het alpinforum om de voortgang bij te houden maar het is wel erg fijn om er nu met Nederlanders over te discuseren in plaats van de Duitse teksten te lezen. Mijn Duits is namelijk niet erg goed.

@Thomas, dit zijn inderdaad veel ingrijpende aanpassingen. Ik kan het nu dan ook niet laten om er de komende winter weer eens naar toe te reizen. ;)

Super Jeroen! Leuk gedaan met die korte video’s erbij! :)

De werkzaamheden bij het Landal Park tussen de bomen zie je liftpalen staan. Dit lijken mij palen van een nieuwe stoeltjeslift?

Jeroen op 15 sep. 2012 16:34

Dat is de Büre-Bremberg Xpress die vorig seizoen nieuw was.

dit ligt net naast het landal park. geen idee of het een piste of lift word… (of beide)

Jeroen op 15 sep. 2012 16:34

Er komt een piste van de Sürenberg rechtstreeks naar de bestaande Poppenberg stoeltjeslift bij Möppi’s Hütte. Dan gaat er een piste van de Sürenberg naar het Landalpark en er komt een (steilere) piste van het Landalpark naar Möppi’s Hütte. Daar bovenop komt aan de andere kant van het Landalpark nog een korte (vlakkere) piste met sleeplift, waardoor het gehele Landalpark dadelijk aan het skigebied is aangesloten. Bovendien kan je vanaf de Sürenberg ‘offpiste’ naar de Bremberg skiën.

Dit lijkt mij het dalstation van een nieuwe stoeltjeslift…

Jeroen op 15 sep. 2012 16:34

Dat klopt. Het enorme gat zal opgevuld worden met het dalstation en daar bovenop komt als het goed is weer gras te groeien.

Mooie reportage Jeroen. De foto’s en de video’s zijn het waard om te hotlinken in alpinforum.com.
;)

Hoi Jeroen super beelden. Gaat nu echt hard aan de bremberg de palen liggen er al.
Nog een vraag dacht jij dat het gebouw op de foto het nieuwe dal station zal worden?
Dit word namelijk de nieuwe skiverhuur.

in ieder geval bedankt voor de update

Super die foto’s en filmpjes, thanks Jeroen.

Dat wordt dit jaar zeker weer een aantal keren op mijn vrije vrijdag naar Winterberg !!!

met name de bremberg kappe verbinding zag er indrukwekkend uit…zou zomaar eens de langste piste van winterberg kunnen worden. en gelijk aangesloten op de kappe wat wil je nog meer. dit is echt een mooie verbetering en hopelijk volgens er meer.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik zal in de loop van de dag ook mijn foto’s eens posten die ik van het weekend gemaakt hebt. Het is me in ieder geval in 1x duidelijk geworden wat de uitbreidingen zijn. En persoonlijk verheug ik me het meeste op de aansluiting op Kappe. Er werd in ieder geval flink gewerkt in Winterberg!

Men heeft nog slechts 1,5 maand bouwtijd, alvorens de nieuwe liften moeten worden opgeleverd. In november volgt dan de TüV (Technischer Überwachungsverein / Duitse TNO) afname. Zolang er geen vreemde tegenslagen om de hoek komen kijken zal alles volgens planning verlopen.

@Jeroen: De nieuwe verbinding wordt circa 900 meter lang. De Brembergabfahrt (1050 m) en Waldschneise (1650 m) zijn daarmee langer.

Dat de Bremberg-Kappe verbinding 's avonds gesloten is komt doordat de ‘spotlights’ het verkeer op de B480 kunnen verblinden. Waarschijnlijk zal daar in de aankomende jaren een oplossing voor worden gezocht.

We vinden het allemaal super wat er in Winterberg gebeurt, zijn net terug dit weekeinde uit Winterberg en er waren gewoon nog mensen aan het werk zaterdag bij de surenberg piste.
Laat de sneeuw maar komen in december.

ik kan nie wachten op je foto’ rene sebastiaan.

@frans waar is Waldschneise (1650 m) afdaling dan.

Veel foto’s van de nieuwigheid heb ik eigenlijk niet, gezien we meer op doorreis waren om alle rodelbanen in het Sauerland te doen, maar toch hieronder wat beelden van zaterdag:

Uitzicht vanaf de St. George schans op de Poppenberg:

null

De uitbreidingen bij het Landall park. Genomen vanaf de Herrloh berg:

null

Onderaan de Poppenberg bij de Quickjet:

null

En richting de St. George schans:

null

Helaas geen foto gemaakt van de verbinding tussen de Bremberg en Kappe, maar dat zag er in ieder geval veelbelovend uit! Ook de stijlheid van de piste vind prima. Enige vraag is dus nog hoe ze de weg overgang gaan creeeren. Of zou dat gaan via de voetgangers brug die er al ligt?

Voor overige ervaringen (non wintersport related) ga ik dit topic niet kapen en kunnen jullie beter terecht op: http://themepark.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Numb…

hoi rene sebastiaan.

Ze zijn voor de weg overgang een kompleet nieuwe skibrug aan het bouwen. deze komt iets verder te liggen dan de voetgangers brug.
nu halverwege de piste/lift naar beneden gekeken… Op de achtergrond de Kappe.

null

links op de foto zie je de brug in aan bouw

deze heb ik gemaakt van de brug in aanbouw. Omdat ze best hard rijden op die weg en ik geen zin had voor mijn sodemieter gereden te worden heb ik deze op een rustig moment in de avond gemaakt. vanaf de vluchtstrook op de betreffende weg. Hoop dat het een beetje te zien is maar het zijn toch echt de nieuwe staanders van de skibrug. Kortom je kan gewoon doorskieen en hoeft geen gebruik te maken van de voetgangersbrug.

deze is staand naast de pilaar richting de kappe gekeken.

null

de pilaar zelf (kappe kant)

null

de pilaar aan de Brembergkant

null

en

null

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ah gelukkig maar. Vind de huidige voetgangers brug ook te ver weg liggen van waar de piste naar beneden komt. Maar ze denken dus wel goed na die Duitsers ;) Dank voor alle foto’s Jeroen!

Stukje op wintersport-arena.de ff een tijdje terug

Meer dan 10 miljoen euro voor ski-liften en sneeuwkanonnen

Eerste acht-persoons stoeltjeslift Duitsland ontstaat in de wintersport arena Sauerland

Twee nieuwe stoeltjesliften, met inbegrip van de eerste acht in Duitsland, vier nieuwe tracks, een van hen als een brug over de Astenstraße en nog veel meer … In de winter sport arena Sauerland toevlucht exploitanten van skigebieden weer diep in de buidel te geven hun gasten een plus aan comfort, veiligheid en service, Snow bieden. Meer dan 10 miljoen euro zal worden in het komende seizoen in de uitbreiding van de wintersport.

Ahead met de investering, de Accomodatie zoeken. En deze keer onstuimige vrij ver naar voren. De nieuwe stoeltjeslift "Sürenberg" het grootste aaneengesloten skigebied ligt ten noorden van de nieuwe normen van de Main in Duitsland. De acht-persoons stoeltjeslift van Leitner creëert ongeveer 450 meter en ongeveer 100 meter hoog en een halve minuut en vervoerd dat meer dan 3.000 mensen per uur. Gestoffeerde stoelen bieden comfort en afneembare apparatuur, tijd voor een gemakkelijke, veilige toegang en uitgang. De beginners en gezinnen met kinderen zou doen. Als onderdeel van deze, een nieuwe skipiste, waarmee een uitbreiding van de Skiliftkarussell weg naar de Sürenberg. Een skilift met een andere aansluitrail verleent gasten de vakantieparken er zich Landal directe toegang tot de pistes.

Een nieuwe, bijna 900 meter lang, zes-stoeltjeslift van Bremberg naar beneden in het dal en, samen met een 120-meter lange transportband verbinding naar de liften op de Winterberg Cap. Tegelijkertijd worden de operators op dit moment de bouw van een brug over de lokale Astenstraße, snijden door de winter alpine skiërs en snowboarders. De brede kap helling is verdeeld op de bodem en blijven afdaling, zodat er een nieuwe start-en landingsbaan. Alle nieuwe hellingen zijn bedekt met sneeuw.

De sneeuw van de skigebieden nog steeds op vele gebieden. De Snow World Züschen, de ski-Olpe Fahlenscheid en Accommodatie Zoeken bouwen hun sneeuwkanonnen blijft.

In skigebied Willingen zijn verkrijgbaar bij de winter door de uitbreiding van de parkeerplaats bij de Ettelsberg totaal ongeveer 1.500 gratis parkeerplaatsen beschikbaar.

De lift operatoren denken aan degenen die niet behoren tot de grote team van skiërs. De Snow World Züschen krijgt een nieuwe lift voor sneeuw-knol.

En hier nog een forum met veel foto’s waar je van begint tot eind ook de vorderingen kan zien, ze zijn dus nog meer aan het verbouwen dan alleen het aanleggen van de nieuwe pistes zoals bij moppi ook aan het verbouwen.

Rob, wazige teksten en ontbrekende links. Voegt niet veel toe zo.

@Rob,
Snap jij dat nou met die vertaalde teksten als ‘‘nieuwe lift voor sneeuw-knol’’. Het Sauerland is vergeven van de Nederlanders die graag een duitse tekst willen übersetzen, maar nee hoor, dat kan de computer of Unkel Frans die 40 jaar geleden naar Duitsland is verhuisd veel beter!

Het forum is Alpinforum: http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=43763&… (pagina 9 is momentel de meest actuele, maar ook de pagina’s er voor zijn erg interessant, met name voor fatsoenlijk ontworpen pistekaartjes)

@gast938
Ik heb idd de teskt gewoon in google translate gegooid, dan staan er vaak nog duitse woorden in of zinnen die niet kloppen maar dan vind ik het al een stuk beter te lezen dan in het duits wat ik maar beperkt onder de knie heb.

@Hans, snap je punt dat het niet veel toevoegd, zal m voortaan niet posten, maar dacht dat het misschien wel fijn is om voor de mensen die erg geinteresseerd zijn in de bouw in winteberg om nog meer foto’s en skimaps te zien.
Maar wel erg stom dat de link van het forum er dan niet bij stond ;).
Maar de links die gast 938 poste klopte idd
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=43763&…

Vandaag weer actuele beelden van beide liften geplaatst door frans ziet super uit.
Kijk op http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=43763&…

Frans bedankt voor de beelden.

Leuk, kijk er naar uit om weer eens te gaan.

Zou de nieuwe pistes graag al eens in december uitproberen. Hopen op een mooie vroege winterinval in Sauerland.

@roel: Graag gedaan! ;)

Ik probeer regelmatig een update te maken over de stand van zaken in Winterberg. Uiteraard mogen mijn persoonlijke foto’s ook hier gedeeld / geciteerd worden. Eventuele vragen over de fotoserie kan ik hier prima in het Nederlands beantwoorden. Is misschien wat makkelijker voor jullie.

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds vorig jaar september een vaste seizoenplaats op de camping (Kappeberg)
hebben wij nu even geluk dat ze alles zo aan het uitbreiden zijn!!!
Afgelopen winter -onze eerste winter dus in Winterberg- hebben we ontzettend genoten om zo de skiers vanuit ons caravanraam naar beneden te zien komen.
Wij volgen dus nu ook alle berichten en foto’s over het skigebied, prrachtige foto’s trouwens.
Over 2 weken gaan we het zelf weer even bekijken hoe het allemaal is geworden.
En ik zou zeggen laat het maar een flinke winter met heel veel sneeuw worden.

Ben ik de enige die dit jammer vind? De Kappe was een rustig en goed bewaard geheim mede omdat veel mensen het er niet voor over hadden om het stukje te lopen. Nu zal het er stervensdruk zijn op de slechts 3 aanwezige pistes:-)

@SPAM de tijd zal het leren, maar idd de sletjes, taffelaar en andere type’s (zie https://www.wintersport.nl/forum/topic/66977) zullen nu ook makkelijker de kappe op gaan. Al is het alleen maar om het verhalenboek te spekken met “ik heb een zwarte piste gedaan” vaak niet vertellend dat dat voor 90% anderen in de weg zittend was en ook op de billen glijden in spijkerbroek wordt daarbij niet verteld.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Heey,

http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=43763&…

HIer weer nieuwe foto’s geplaatst door Noisi, en nu ook met wit winters tintje :)

Plaats een reactie