Bus vanaf Centerparcs Hochsauerland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Even een paar vraagjes over het busvervoer naar Winterberg. We willen met een groep een weekendje weg, maar twijfelen tussen Landal park en Centerparcs. Landal zit dicht bij de piste van winterberg. Centerparcs moet er nog een stukje gereisd worden, maar zit dan tussen Winterberg en Willingen in. Dus kan er ook nog gekozen worden om een dag naar Willingen te gaan.

Op de website van Centerparcs hochsauerland staat als tip dat er elk half uur een bus vanaf het park vertrekt om je onderaan de piste af te zetten. Wie heeft hier ervaring mee? Is het een pendelbus van CP zelf of gewoon van het normale openbaar vervoer? Wat zijn dus de ervaringen?

Ook vraag ik me af of het makkelijk is om met het openbaar vervoer te reizen naar winterberg en willingen. Bussen schijnen goed geregeld te zijn in het wintersportgebied… De kaart voor gratis reizen met openbaar vervoer kan je alleen niet bij Centerparcs krijgen… Kan het in Winterberg zelf ergens opgehaald worden?

Ook vraag ik me af of het makkelijk is om met het openbaar vervoer te reizen naar winterberg en willingen.

Gast566 op 2 okt. 2012 11:44

Bedoel je vanuit Nederland? Ja, dat is zeker mogelijk. Vanuit Dortmund vertrekt in de winter elke twee uur een rechtstreekse trein naar Winterberg. Naar Willingen moet je de trein nemen naar Brilon en daar eventueel overstappen op de trein naar Willingen. Let er wel op dat de reistijden behoorlijk lang kunnen zijn.

Met betrekking van busvervoer in en rondom Winterberg kan ik zeggen dat er in de weekenden en op feestdagen speciale skibussen zijn met aansluiting op de trein. Voor de rest maken wintersporters in de regel gewoon gebruik van de normale lijnbussen. Nadere informatie kan je op http://www.winterberg.de nalezen.

Plaats een reactie