drukte nieuwjaarsvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

IK ga normaal in kerstvakantie tss 27-28 2 dagen snowboarden in winterberg , wat zijn de wachttijden normaal in deze periode?
Een vriend van mij moet ook nog materiaal huren , kun je dit reserveren zodat we niet veel tijd verliezen?

Wacht ff: JIJ gaat normaal in de kerstvakantie snowboarden en je vraagt hier wat dan de wachttijden zijn? Dat weet je toch als je er normaal ook bent? ;)

Materiaal kun je overal op weg naar Winterberg ook al halen. Gewoon even ergens stoppen en daar oppikken en op de terugweg weer afgeven… :)

Je hebt dan wellicht de 2 drukste dagen van het seizoen te pakken. Gezien de enorme liftcapaciteit zijn de wachttijden gedurende nagenoeg alle weekenden en de krokusvakantie tot hooguit enkele minuten per lift beperkt, maar tussen kerst en oud&nieuw en de eerste week in januari is het nog ouderwets bal qua drukte. Hoogtepunt is lift 12: 30-60 minuten, overige liften ook vaak een kwartier. Rustig (hooguit 5 min.) is het altijd bij lift 1; kort maar leuk. De verbinding naar de Kappe is wel een spectaculaire aanwinst en ook de nieuwe pistes op de Surenberg zijn leuk. Het is nog even afwachten wat dit met de wachttijden doet. Vanuit het dal bij Moppi alleen al vertrekken 2 4-zitters, een sleper en een 8-zitter naar boven, goed voor ruim 7.000 personen per uur tegen vorig jaar 4.000

Mocht de sneeuwsituatie goed zijn, dan kan ik Altastenberg of Neuastenberg (ook druk, maar minder) of - voor iets minder ver gevorderden, Niedersfeld (helemaal rustig en goedkoop; 3 liften, maar prachtige pistes!) aanbevelen

bedankt voor de tips , ik ben een gevorderde snowboarder dus in 1 dag zal ik het wel beu zijn zeker?
Nog iemand tips om drukte te vermijden?

Als gevorderde kan ik je Altastenberg adviseren: pittige pistes, 2 echte zwarte erbij

Wacht ff: JIJ gaat normaal in de kerstvakantie snowboarden en je vraagt hier wat dan de wachttijden zijn? Dat weet je toch als je er normaal ook bent? ;)
Materiaal kun je overal op weg naar Winterberg ook al halen. Gewoon even ergens stoppen en daar oppikken en op de terugweg weer afgeven… :)

Harm op 13 nov. 2012 13:03

Waarschijnlijk een van onze Belgische vrienden Harm… In deze context betekend “normaal” - “waarschijnlijk” op z’n Belgisch:)

ik ben een gevorderde snowboarder dus in 1 dag zal ik het wel beu zijn zeker?

Gast960 op 13 nov. 2012 21:44

Dat ligt eraan of je het vervelend vindt meerdere keren dezelfde piste te nemen en/of af en toe ook eens een makkelijkere piste te doen. In principe zijn er in het Sauerland genoeg leuke pistes te vinden en kan je je er zelfs een week vermaken, mits je de auto pakt en "one lift wonders" stuk voor stuk bij langs gaat.

Nog iemand tips om drukte te vermijden?

Gast960 op 13 nov. 2012 21:44

Voor Winterberg is het sterk aan te raden om er 's ochtends vroeg bij te zijn. Dan is het overdag op z’n rustigst tot circa 11:00 uur. Ook kan je 's avonds heerlijk rustig skiën, maar daarvoor is wel een aparte skipas nodig.

hoe zit het met de drukte op de weg naar winterberg in deze periode?
Ik ben van plan om rond 7u-8u aan te komen

[quote]
Waarschijnlijk een van onze Belgische vrienden Harm… In deze context betekend “normaal” - “waarschijnlijk” op z’n Belgisch:)

William op 13 nov. 2012 23:48

Ah, dat zou kunnen ja… In dat geval, excuses voor mijn mogelijk ietwat botte reactie… ;)

Waarschijnlijk een van onze Belgische vrienden Harm… In deze context betekend “normaal” - “waarschijnlijk” op z’n Belgisch:)

William op 13 nov. 2012 23:48

Ah, dat zou kunnen ja… In dat geval, excuses voor mijn mogelijk ietwat botte reactie… ;)

Harm op 19 nov. 2012 18:35

Correcte Vlaams - Nederlands vertaling, William :-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Voor 8.30 uur aankomen = feen files, overal plek en de eerste afdalingen genieten van strakke pistes zonder wachttijden. Na 10 uur wordt het snel drukker

Plaats een reactie