januari of februari ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

wij willen een paar dagen gaan skieen in winterberg maar we vinden het moeilijk om al te boeken, voor januari of februari. wie weet wanneer we de meeste zekerheid hebben om te kunnen skieen.

Niet weken van te voren boeken, maar sneeuwberichten afwachten en dan bijv op een woensdag voor het weekend erop boeken, dat helpt om teleurstellingen te voorkomen dat je aankomt en alles groen is, onze ervaring is dat boeken op korte termijn altijd wel mogelijk is als je niet al te veel wensen tav accommodaties hebt

De kans op natuursneeuw is in februari het grootste, de kans op uitgebreide skimogelijkheden is tussen 20 december en 10 maart algemeen 90-95%. Genmiddeld valt er per seizoen 1 week uit, maar vaak ook helemaal geen. Sneeuwzekerheid is dus erg groot dankzij de massa’s sneeuwkanonnen en het inmiddels weer koudere klimaat.

Misschien ook wat kijken naar de data van de bobslee-wedstrijden, dan is het sowieso ook wel drukker dan anders op de pistes. Wij zijn zelf het weekend van 22 jan daar en dan is er een WB manche vrouwenbob (maar wij gaan zelf supporteren voor het Belgische team). Succes!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Anita, wij wachten altijd af tot een paar dagen van tevoren; dan bekijken we uitgebreid de weersverwachting en beslissen dan om te gaan of niet. Ik kom al van kinds af aan (zo’n 35 jaar) veel weekendjes skien in het Sauerland (zodra het even kan springen we in de auto, want Sauerland is beter dan een indoor-hal)en dit is gewoon het veiligst om te doen qua sneeuw. Zo vroeg al boeken is helemaal niet nodig; zeker als je met zijn 2-tjes bent heb je snel iets in/om Winterberg gevonden is onze ervaring. Met kids erbij kan ik me voorstellen dat je wat meer zekerheid wilt en eerder wilt boeken, maar dan loop je dus ook meer risico qua sneeuwligging.

mama on a mission in the snow

Hallo allemaal, wie kan mij vertellen waar ik een paar dagen met de camper kan staan, om een paar dagen in te skien, mag ook op een camping zijn.
En wat voor dagen is het rustig.
bvd Twan

Plaats een reactie