Drukte Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste forumgangers,

Ik hoor vaak dat zo gauw er een vlokje sneeuw valt het stervensdruk is in Winterberg. Wij zijn aan het plannen om vrijdag 4 januari te gaan. De duitse scholen hebben dan nog vakantie. heeft iemand ervaring met deze datum, of met doordeweekse dagen in deze week? Als het namelijk echt zo druk word als men zegt dan heb ik toch mijn twijfels. Het is toch al een wat kleiner gebied met kortere pistes, en om dan na 5 minuten weer n half uur in de rij te moeten staan, daar heeft niemand zin in. Bedankt!

Ik ga zelf alleen naar Winterberg voor de kerstvakantie is begonnen of in de loop van januari, dan vind ik het over het algemeen prima te doen. Liftcapaciteit is de laatste jaren flink verhoogd waardoor het gebied beter om kan gaan met grote hoeveelheden mensen.

Voor de kerstvakantie begrijp ik van de echte kenners dat het dan toch wel erg druk is en dat je moet rekening op wachttijden bij de liften (niet extreem, maar toch) en dat de pistes zelf dan dus ook erg druk zijn.

Misschien kunnen de echte kenners je nog iets specifieker antwoord geven

Een half uur in de rij staan komt in Winterberg eigenlijk niet meer voor, maar de wachttijden zijn wel lang genoeg om je stierlijk eraan te ergeren op drukke dagen. Bovendien zijn de pistes dan ook ernstig overbelast. Vooral rondom de Herrloch.

Omdat 4 januari nog wel in de kerstvakantie valt, zou het nog behoorlijk druk kunnen worden, maar niet meer de topdrukte die tussen kerst en Silvester (oudjaarsdag) kan optreden. In geval van drukte kan je uitwijken naar Neuastenberg, Altastenberg, Züschen, Niedersfeld, Bruchshausen, Hohe Lied etc. De meest populaire uitwijkbasis Willingen is bij drukte helaas ook overvol. Zeker in de kerstvakantie!

4 januari valt toch wel onder de topdrukke dagen. Tip: zorg dat je voor 8.30 uur in Winterberg bent: volop parkeerplaats, de liften draaien vaak al om 8.50 uur en tot 10 uur kan je al heel wat meters maken. Als het echt te dol wordt met de drukte, wijk dan uit naar lift 1, of naar de Nordhang. Korte, maar lekkere pisten waar je ook op topdagen zelden langer dan 5 minuten wacht.
Zo extreem als een jaar of 5 geleden is het allang niet meer en de wachtttijden zijn in de regel een stuk korter inmiddels dan bij de ouderwetse slepers in Willingen, hoewel de rijen flink langer zijn. Het scheelt nogal of je 3000 of 1200 personen per uur omhoog brengt.

3 jaar geleden waren wij rond kerst in het Sauerland en toe viel me op dat het voor kerst nog niet heel druk was. Tussen Kerst en Oud en Nieuw is het geen pretje en ik denk dat elk weekend in januari en februari ook niet top zijn.

Hoi allemaal,
Iemand een idee hoe het zaterdag zal zijn met de dooi opkomst en de drukte?
Groeten

Ik ga tussen kerst en nieuwjaar voor eerste keer naar Winterberg ,iemand nog tips om de drukte te vermijden?of welke pistes/lliften het minst druk zijn normaal.
Wij moeten ook nog materiaal huren voor 1 persoon , reserveer je dit best om weinig tijd te verliezen?
Groeten

Plaats een reactie