Winterberg of willingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Welk skigebied is afwisslender??

Winterberg

In Winterberg veel verschillende liften. Bijna alles blauw. Enige uitdaging bij de kappe berg. (En dus afwisselend)

Zelf meer fan van Willingen omdat de gondel lift een veel langere afdaling geeft. Boven en onder vlak. Tussendoor een mooi stukje rood. Minder wachttijden.
De rest van Willingen is veel oude sleepliften. Heb een tourtje gemaakt maar de gondel was favoriet.

Winterberg: meer uitdaging (echt pittige pistes bij Kappe en bij de schanzen), maar ook veel zeer eenvoudige lange pistes (Bremberg), zeer moderne liften, heel veel pistes, maar wel overwegend kort. Alleen op de Kappe pistes met meer dan 150hm, rest 70-100hm

Willingen: langere pistes tot 240hm, minder uitdaging, minder pistes, mooier panorama, meer Alpen-gevoel, mooie gondellift (hoewel ik een hekel heb aan dat aan en uittrekken van je latten), voor de rest bejaarde slepers.

Het is maar net waar je van houdt. Ik zou beide met een bezoek vereren. Als je een skipas van 3 dagen of meer neemt kan je beide gebieden bezoeken en dan zou ik ook Altastenberg en Neuastenberg nog een ochtend of middag meepikken.
Harry (Winterberg)

Plaats een reactie