Drukte weekend 19/01 - 20/01

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ben van plan deze zaterdag (19/01) een dag naar winterberg te trekken.

Kan iemand met "winterberg-ervaring" me zeggen of dit aan te raden is of kan ik me daar dan aan een overweldigende drukte met lange wachttijden aan de liften verwachten?

Wordt sowieso druk, er ligt sneeuw in België en Nederland dus iedereen heeft goesting om te skiën dus met zen allen naar Winterberg.

Winterberg en Willingen zullen beiden behoorlijk druk worden. Qua wachttijden zal Winterberg gunstiger uitvallen. Mocht je het in die drukte niet naar je zin hebben, dan kan je ook uitwijken naar kleinere skigebieden in de omgeving.

Mocht je er toch voor kiezen om naar Winterberg of Willingen te gaan: Zorg dat je vroeg aanwezig bent. Tot 10:00 uur is het nog rustig en tot 11:00 uur blijft de drukte uit. Daarna wordt een blik aan mensenmassa open getrokken. Rond 14:00 uur is het op z’n drukst.

@ Frans:

Heb je enige voorstellen van kleinere skigebieden in de omgeving?

@Gast023: Hierbij een paar aanbevelingen:

  • Postwiese Neuastenberg
  • Skikarussell Altastenberg
  • Höhenhang Langewiese
  • Eschenberg Niedersfeld
  • Skigebiet Sternrodt Bruchhausen
  • Snow World Züschen
  • Hohe Lied
  • Bödefeld-Hunau

Er is keuze in overvloed. Natuurlijk zijn dit lang niet de enige alternatieve skigebieden in het Sauerland, maar bovenstaande zijn zeer waarschijnlijk wel open aankomend weekend. Veel succes met de keuze! ;)

@Frans
Esschenberg en Sternrodt hebben nog te weinig sneeuw, maar zijn bij goede sneeuw een heel mooi alternatief voor beginners en licht gevorderden.

Plaats een reactie