Winterberg luchtfoto's zaterdag 26 januari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hier een serie zeer fraaie luchtfoto’s van Winterberg en Kahler Asten.
Opnamedag zaterdag 26 januari 2013.

Het was duidelijk druk, druk, druk met het mooie weer.
Wachttijden tot 30 minuten voor een afdaling van 1-2 minuten.

Dus kom in het weekend om 9 uur; na 11/12 uur wordt het snel overvol.

http://www.derwesten.de/region/rhein_ruhr/aus-der-luft/winte…

Het was inderdaad heel druk zaterdag maar de condities waren goed.
Zondag was het gelukkig al minder waardoor we al wat meer meter hebben kunnen maken

ps: wie van hier stond er gisteren middag onderaan de Kappe met een blauwe jas en een oranje The North Face ABS op zijn rug Bohemian Rhapsody te zingen? ;)

Prachtige foto’s, maar kan iemand mij vertellen of het op doordeweekse dagen in februari ook zo druk is als op de foto’s. Het is dan namelijk voorjaarsvakantie en die is over de laatste 3 weken van februari verspreid. Wij willen in 1 van die weken 2 dagen doordeweeks gaan, maar bij deze drukte weet ik het nog niet.

Zelfde vraag leeft bij mij. De planning is om op maandag 18 februari te gaan. het is dan hier vakantie (regio Noord) maar in Duitsland volgens mij nergens. Mijn positieve insteek is dat Nederlanders die in de krokus willen skieen wel ‘echt’ op wintersport gaan en dus in de Alpen zitten. Maar ik hoor graag hoe de ervaringen zijn!

De drukte op werkdagen, ook in de krokus is aanzienlijk minder. Gisteren weinig last van wachttijden gehad, hooguit 3-4 minuten, bij de Schneewittchen zelfs doorlopen. Moeppi was wel erg vol, die dus ontweken via de nieuwe 8-zitter (doorlopen).
Harry (Winterberg)

Fraaie foto’s van boven.
De mens is toch net een stel grote mieren.

Mooie foto’s…
Nog nooit naar Winterberg geweest, maar ALS ik ga dan zeker niet in een weekend heb ik zojuist besloten!

Toffe foto’s hoor, maar wat een drukte! Overigens respect voor de fotograaf. We zouden onze drone niet snel op laten met zoveel kou (batterij duur is aanzienlijk korter + motoren vinden de kou niet zo prettig).

Oh mijn god, wat een drukte. Ik zou zeker een paar 100 km door rijden en in Oostenrijk gaan skieen. 4 afdalingen van 2 minuten betekent al 2 uur in de rij staan. Met 2 uur rijden was je al bijna in Oostenrijk geweest (bij wijze van…).

Wat een drama als je toch op zo’n manier moet gaan skiën… 45 minuten wachten, binnen 1 minuut beneden, 45 minuten wachten…

Ieder zijn hobby, wel mooie beelden!

Let it snow!

Was zeker druk was met zes vrienden dit weekend maar heb nergens 45 gewacht, ook niet in de bar wat een geweldig dorp is het toch

Ik was nog nooit in Winterberg en weet nu zeker dat dat ook nooit zal gebeuren: wat een belachelijke hoeveelheid mensen staan daar op een lift te wachten om dan een minuutje ook weer massaal naar beneden te glijden. Een aantal uren extra in de auto en de pistes zijn tig keer zo lang en soms/vaak geen wachten bij de liften.

Die "enorme rij" bevat 300 personen. De lift brengt ca. 2000 pppu omhoog (max. 2440). Wachttijd is dus minder dan 10 min. De foto is van lift 10, een van de drukste liften. Er zijn altijd rustige pistes te vinden ( 1,9,15), maar ook bij de QuickJet (3000 pppu) zit je er bijna altijd binnen 4 minuten in.
Harry (Winterberg)

Een aantal uren extra in de auto en de pistes zijn tig keer zo lang en soms/vaak geen wachten bij de liften.

Gast896 op 29 jan. 2013 16:56

Juist en dát willen de mensen niet die naar Winterberg gaan. Ook goed te begrijpen aangezien het geen paar uurtjes extra zijn, maar voor de meesten meer dan een verdubbeling van de reistijd is. De reiskosten tikken dus ook nog eens extra aan, en moet je om het rendabel te houden (zowel qua tijd als geld) wel meerdere dagen gaan. Een lang weekend bijvoorbeeld is wel minimaal voor de Alpen. Natuurlijk kan je het vliegtuig nemen, is ook wel logischer dan met de auto telkens dat eind te rijden, maar dat doen slechts een handjevol mensen.

Overigens is Winterberg alleen zo druk in de weekenden. Daarbuiten en in december en maart is het een stuk rustiger. Bovendien snap ik ook niet waarom iedereen persé naar Winterberg moet. Er zijn zat andere leuke skigebiedjes in het Sauerland te vinden. Niet allemaal zo ‘groot’, maar net zo goed geschikt. Vooral als je beginner bent.

Die "enorme rij" bevat 300 personen. De lift brengt ca. 2000 pppu omhoog (max. 2440). Wachttijd is dus minder dan 10 min.

Gast184 op 29 jan. 2013 20:49

Nou, dat is niet helemaal waar. De Brembergkopf kan in principe tot wel 3000 pers/u vervoeren, maar heeft daarvoor nog niet voldoende zetels. Je schatting van 2000 pers/u komt er wel mee in de buurt, maar de lift draait 1. eigenlijk nooit op volle snelheid 2. moet de lift regelmatig voor beginners stoppen en 3. gaan er zelden 6 personen allemaal tegelijk mee. Helaas heb je maar al te vaak dat mensen ‘bij elkaar’ willen zitten, wat met een dergelijke drukte domweg onacceptabel is. Al met al sta je al snel 15 minuten te wachten en om spitstijden eerder 20-30 minuten.

De Brembergkopf is daarmee inderdaad wel één van de drukste liften in Winterberg, tezamen met de Slalomhang (Kappe), Poppenberg, Büre-Herrloh en Rauher Bush liften. Helaas maken ook teveel mensen gebruik van de St. Georglift, terwijl ze helemaal niet van de zwarte piste af komen, waardoor ook daar behoorlijke wachtrijen kunnen ontstaan.

De enige échte korte wachtrijen in het weekend heb je aan de QuickJet en de Sürenberg. Natuurlijk de Nordhang even daargelaten, maar dat is ook wel een rare eenling.

Ik was er de week voor kerst, dat is echt aan te raden! Gezellige sfeer en echt totaal geen wacht rijen, Drukste rij was 5 mensen…

Plaats een reactie