beginner en gevorderden samen - welke piste in winterberg of Altastenberg e.o.?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hoi, ga de 15e feb met een vriendin een lang weekend naar de sneeuw. Zij is beginnend skieer ik ben gemiddeld skieer en snowboarder.

Ik wil met haar een paar dagen (vrij-ma) op een leuke rustige oefenpiste klooien en apres skieen. Evt een ochtend les.
Welke piste of gebiedje is het meest geschikt om rustig te oefenen, en plezier te krijgen in het skieen te krijgen in de drukke Winterbergregio?. Zelf wil ik vooral snowboarden. En evt gaan we ook nog middagje nordic skating doen.

Ik dacht aan Altastenberg, bij Schwedenhutte piste voor beginner? misschien iets rustiger in het weekend dan Winterberg en toch goeie apres ski hut?
Of zijn een paar pistes in Winterberg wel mogelijk voor dit beginnersplan? (ik lees lift 11, 9, 12 en Schanzetreff of Quickskihutte?).

zijn er kenners hier met ideeen?

alvast dank, groet,

Ella

Altastenberg ken ik niet maar in Winterberg is alles opzich wel te doen voor een beginner.
Zeker bij P1 is het een en al beginner pistes. Persoonlijk zou ik de kleuren allemaal 1 naar beneden schalen (dus blauw is groen / rood is blauw etc).
Als je parkeerd bij het Panorama restaurant op de Kappe laat je haar lekker de sleep (15 doen)
Zelf kan je bij haar blijven of richting lift 14 gaan (binnen een paar tellen ben je weer bij haar terug terug of ze neemt de blauwe daar (deze staat niet op de kaart) )
evt samen lift 25 pakken naar Bremberg en weer terug. Dit is een lange afdaling waardoor ze er lekker in kan komen. Alleen na de brug kan het wat lastiger voor haar zijn als het wat drukker is (wat stijler/ smaller).

(ps ben niet echt een Winterberg kenner maar dit zijn mijn ervaringen van afgelopen weekend)

@Gast720

De Schwedenpiste is een prima beginnerspiste met een leuke skihut.
De piste is 380 meter lang, vrij breed en meestal vrij rustig. Je kan er dus prima 'klooien".

De piste ligt wel wat apart van de andere pistes in Altastenberg, dus als je voor de afwisseling de rest van het skigebied wil doen, dan moet je een stukje lopen/prikken.

Mijn dochter geeft daar altijd skiles aan beginners via een van de plaatselijke skischolen.

ha dank je voor jullie tips…het komt steeds dichterbij.

Waar kan je met een absolute beginner leuk oefenen in de druk voorjaarsvakantieweekend van de 16e feb?

De Schwedenpiste is nog steeds een optie, maar begrijp dat het niet zo aansluit…

@gast 720

Ook de Kapellenhang en Sonnenhang in Altastenberg zijn prima geschikt voor pure beginners.
Deze pistes zijn (in tegenstelling tot de Schwedenhang) wel met elkaar en de rest verbonden.
Vanuit het dorp stap je zo deze pistes op.

Over de Schwedenhang:

Vanaf de Schwedenhang moet je of na wat loopwerk over een (rood) verbindingspad terugskieen naar Altastenberg (Kapellenhang) of helemaal teruglopen (5-10 minuten) tot de bovenkant van de Kapellenhang.
Vanuit Altastenberg naar de Schwedenhang toe kan je wel via een gemakkelijk bospad skieen.

Plaats een reactie