Vlakke blauwe pistes in winterberg gezocht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Welke pistes in Winterberg zijn "vlak" en heel gemakkelijk?

Op de bremberg zowiezo de 25 en de 10 . Bij herrloh de 12. De 17/18/19 ook errrrrg makkelijk alleen das dan wel weer een sleeplift.

Kan vanuit mijn ervaring wel zeggen dat alle blauwe erg makkelijk zijn en bijna naar groen neigen.

Member of global cooling initiative

Kan vanuit mijn ervaring wel zeggen dat alle blauwe erg makkelijk zijn en bijna naar groen neigen.

jos op 1 feb. 2013 11:43

Dat klopt. De enige uitzondering hierop is de Brembergtalabfahrt (nr 9) en de Käppchenhang (nr 24) die wel echt blauw zijn. Voor de rest zijn de overige pistes zo makkelijk dat zelfs een beginner daar weinig fout kan doen. Vooruit het onderste gedeelte van de Schneewittchenhang is ook wel echt blauw, voor beginners een ‘lastig’ stukje, maar voor de rest is het easy going.

Als echte beginner is Rauher Bush en Herrlohübungshang het meest interessant. Daarna de Bremberkopf en dan Schneewittchen. ;)

inderdaad, de bremberg,sneewitchenhang,herloh en rauher bush moet je geen tegenwind hebben anders ga je achteruit, deze zijn dus heel makkelijk,let wel op waarvandaan je begint te skien.ik denk dat je het beste onder aan de bremberg kunt beginnen vandaar kan je de sneewitchehang en de bremberg makkelijk bereiken,mocht het dan wat beter gaan dan kun je via de rechtse poppenbergpiste naar de herloh en rauer bush skien (via de poppenbergherlohlift) zonder al te moeilijke pistes te moeten nemen. terug naar de bremberg zou ik dan onder aan de herloh oefenwijde via de astenstrasse naar onder richting de quikjet skien die je dan naar boven kunt nemen.boven linksaf en je bent weer op de bremberg.veel succes

ik denk dat je het beste onder aan de bremberg kunt beginnen vandaar kan je de sneewitchehang en de bremberg makkelijk bereiken,mocht het dan wat beter gaan dan kun je via de rechtse poppenbergpiste naar de herloh en rauer bush skien (via de poppenbergherlohlift) zonder al te moeilijke pistes te moeten nemen.

Gast578 op 1 feb. 2013 20:22

Nee, het beste om te starten als échte leek is in de Remmeswiese (Rauher Bush) of aan de voet van de Herrlohübungshang bij "Der Brabander". Daar zitten ook de meeste skischolen. De Brembergkopf is interessant als je de basisbeginselen al een beetje onder de knie hebt. Sowieso is het als beginner niet gemakkelijk om vanaf de Bremberg naar Herrloh te komen.

(via de poppenbergherlohlift)

Gast578 op 1 feb. 2013 20:22

Dat is de Büre-Herrloh (nr 6).

Plaats een reactie