nationaliteiten in dit skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Wij willen in maart een weekje naar val gardena. Nu zijn we een beetje aan het rondkijken en lees ik dat hier ook veel polen en andere voormalige oostblokkers heenkomen? is dat zo en heb je hier ook echt veel last van ? Ook las ik dat het in begin maart hier erg druk is hebben jullie daar ook ervaringen mee?
Ik ben benieuwd naar de reacties:)

Valt allemaal heel goed mee, begin maart is het wel vakantie voor Belgie (5-12) dus dan is het er sowieso ietsje drukker. Als je kan kiezen, ga je best de week erna, dan heeft niemand nog vakantie en zit je in laagseizoen.

Val Gardena heeft bezoekers van overal, maar geen van de nationaliteiten is echt storend. Veel plezier!

He mijn vorige post staat als anoniem, probleempje op de site misschien? Kristof V

Ik ben een van die "oostblokkers" en zou graag willen weten waarom je bezwaar hebt tegen oosteuropese wintersporters?

Daar heb ik verder geen bezwaar tegen, maar wat ik wel op verschillende websites heb gelezen is dat ze vaak voor overlast zorgen en met een slok op aan het skien zijn.
Ik vroeg mij af of dit ook echt het geval is of dat het overtrokken reacties zijn.

@Maliviski; waarom voel je je zo aangesproken? Heb je naam al meerdere keren aangetroffen bij onderwerpen gelinkt aan "oostblokkers". Er is altijd een kleine groep die het verpest voor de grotere groep.
Ikzelf ben Tukker en ga graag in Gerlos bier drinken en meezingen met Nederlandstalige muziek. Er zullen altijd mensen zijn die dit stigmatiseren, maar daar sta je boven. Want jij bent jij en ik ben ik.

Dat heb ik ook vaak gelezen. Maar uit mijn ervaring is gebleken dat het voornamelijk luidruchtige duitse en NL jeugd zijn die voor overlast zorgen. Meeste overlast ooit heb ik ervaren in Mayrhofen door dronken duitsers en NL’rs.

Inderdaad, ik ben een aantal keer in slowakije wezen wintersporten, daar komen écht alleen maar Slowaken, Polen, Tsjechen en Russen, (en ik ;)) maar ik vond de sfeer daar erg relaxed. Ook vond ik het gemiddelde niveau van de skiërs en boarders daar hoger dan in Frankrijk en (vooral) Oostenrijk.

Running against the wind

He, Timo… maar een tukker zuipt zich ook altijd klem :) oeps… ben ik er zelf ook 1
Dit was OT, maar ik heb regelmatig last ondervonden met Oostblokkers, kan er niets aan doen, er zullen goeie tussen zitten ( bij de Tukkers ook) maar de drinkcultuur is anders!

Timo,
Dat klopt en zal altijd fel reageren tegen dit soort opmerkingen.
Dat "oostblokkers" als onwenselijk worden ervaren in skigebieden kom ik regelmatig tegen op dit forum. Die mensen(dus ik ook) worden niet graag geassocieerd met het woord OOSTBLOK. Hoe kan iemand alle oosteuropeanen, duitsers, of nederlanders, schuld geven, alleen vanwege enkele zuiplappen?!

@Max: Misschien moet je ook verhuizen uit Nederland. Ik zie die Oostblokkers hier ook wel eens lopen en rijden en bier drinken in een busje of met z’n 6en in een Matiz rijden.

Weer bijna vergeten: :D

Ik begrijp jou reactie totaal niet Johan487. Omdat ik een vraag stel moet ik ook maar verhuizen uit Nederland?
Het interesseert mij echt niet of het nou polen zijn of duitsers of weet ik veel wat, maar ga eens verder kijken dan zie je dat er vaker gesproken wordt over erge overlast
en ik vroeg mij af of dit ook echt het geval is.

maliviski, ik denk dat men “oostblokkers” uit ervaring linkt met zaken als overlast en criminaliteit. Dat is inderdaad niet juist, maar zeg nou zelf… de overgrote meerderheid aan oostblokers waar ‘wij’ mee te maken krijgen is crimineel, veroorzaakt (alcoholgerelateerde)overlast en is buitengewoon agressief in verbale en non-verbale ‘communicatie’.

Ik begrijp niet wat je zegt, Max.

Anoniem,
Kijk op internet waar het woord oostblok voor staat. Ik zelf vind jou bewering ongegrond, 100% vooroordeel. Overgrote meerderheid is niet crimineel. Jouw reactie ervaar ik als agressief en vermoed dat je die schreef onder invloed. :-))

Anoniem is zelf ook een dronken Oostblokker.

Plaats een reactie