Condities Selva

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Weet iemand hoe de condities momenteel in Selva en omliggende skigebieden zijn? Zie dat er nog niet heel veel sneeuw ligt en dat zelfs nog niet alle pistes open zijn. Of is dit normaal voor deze tijd van het jaar?

https://www.wintersport.nl/forum/topic/176721
Is al weer van rond de kerst maar het ziet er goed uit

Aftellen maar!

zojuist een reactie gepost in :

https://www.wintersport.nl/forum/topic/122146

Ik ben nu in Alta Badia en ik kan je geruststellen, er kan prima geskied worden. Een sneeuwbui zou welkom zijn, maar dan wel als wij weer thuis zijn

Mooi! Ben aan het aftellen. Lekker eind volgende week ook richting Selva. Twee weken daar de omgeving verkennen. Wellicht valt er nog wat bij de komende twee weken, volgens wat Italiaanse weersites zou dat er in zitten.

@MrSki welke weersites houd jij in de gaten, als ik vragen mag?

@noblesse, super update. Je stelt me gerust. Volgende week vrijdag vertrekken wij naar Corvara. Hoe is de sneeuw? Is het pap of anders? Ben erg benieuwd :)

Het is prachtig skiën op het moment, het gebied zou wel een opfrissen kunnen gebruiken, maar er is goed te skiën!

Oke dan! Goede berichten vanuit daar dus! Geniet er nog lekker van :D
Wat kan 9 dagen wachten een hel zijn zeg ;) Het zou wel fijn zijn als het inderdaad weer een beetje gaat sneeuwen. Volgens de kaarten zou er volgende week weer wat vallen. Maar ja 7 dagen vooruit kijken is erg ver. Het is dus zaak dat het komende week blijft vriezen.

Op het duitstalige Alpinforum stond vandaag het onderstaande zeer positieve bericht :

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=52…

Re: Gröden, Alta Badia, Arabba-Marmolada, Val di Fassa 2014-
Beitragvon Latemar » 06.01.2015 - 10:48

Es kann jeder froh sein, der aktuell dort Skifahren kann.
Seiser Alm:
Herausragende Pisten an Puflatsch (alle drei Abfahren offen), an Laurin und Spitzbühl, Goldknpf und Florian. Der Rest ist gut.
Nicht so toll sind oft die Verbindungswege, da kaum beschneit.

Grödner Tal:
Sehr gut an der Saslong, Ciampinoi, Dantercepies.
Gut am Monte Seura.
Fantastisch im Bereich Pan de Gralba. Hier auch richtig winterlich.

Campitello/Canazei
Erstklassig. alles offen.
Großes Kino.

Arabba:
Nordseite nahezu perfekt, trotz der sehr steilen Abfahren.

Alta Badia.
Nicht alles offen.
Südseiten gut, Nordseiten oft wunderbar.
Sensationell das Edelweißtal

Besser kann man aktuell nicht auf Pisten fahren, auch wenn es an exponierten Stellen einmal hat und glatt wird.
Das wort “eisig” passt einfach in keiner Beziehung.

@zenith, da’s een goed bericht! Wij gaan de 23e die kant op (La Villa) en ziet er vooralsnog dus prima uit, goed te skiën en goede wegen er naar toe. @Noblesse, bakker al met een bezoek vereerd? ;)

Er kan nog veel gebeuren in de twee weken die ons nog resten …

Rob

…“vooralsnog”… ;)

Gelukkig dat de condities daar zo goed lijken te zijn :) Ga zelf ook eind volgende week naar Selva. 5cm in het dal en 50 op de berg lijkt me niet veel. Maar ja, genoeg is genoeg. Hopelijk tast de warmte het huidige sneeuwdek niet te veel aan en kan de eventuele schade snel weer hersteld worden met kunstsneeuw.

Ik heb er in iedergeval veel zin in :D

@Userd, eerste dag al bij de bakker geweest. Lekkere Bombardino op. Verder een heerlijke week. prachtig weer en pistes zijn prima.

@userd Wij gaan een week later naar Selva (31 januari)

Een ‘live’ update vanuit La Villa is altijd welkom :) Ik zelf ben dan vooral benieuw of de kloof van Sottogudo (onderaan Marmalada voorbij Malga Ciapela) te skien is.

@userd Wij gaan een week later naar Selva (31 januari)

Een ‘live’ update vanuit La Villa is altijd welkom :) Ik zelf ben dan vooral benieuw of de kloof van Sottogudo (onderaan Marmalada voorbij Malga Ciapela) te skien is.

zenith op 7 jan 2015 15:34

wie weet maar verwacht niet te veel nuttige info van mij, is de 1e keer dat ik daar ben dus ik zal ongetwijfeld het nodige missen ;)

Genoemde kloof is onderdeel van de gebirgsjagertour en die is nu open.

Beetje offtopic maar voor degene die deze hut nog niet kennen: voor de beste apfelstrudel en heerlijke lunches stop je bij caffe Val d’Anna te Ortisei.

Zie http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g194841-d198547…

Je komt langs deze hut als je de Seceda afdaling neemt richting Ortisei.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@uni106 is zeker en goede hut, maar het barst van de goede hutten in de Dolomieten. Gisteren bb gegeten bij de Bamby hutte, met bio vlees van eigen koeien. Ga je naar Lagazuoi dan moet je echt eten bij Scotoni.
Bamby hutte ligt trouwens in Alta Badia.

Of het uit komt weet ik niet maar 3bmeteo geeft vanaf de 17e gedurende de hele hierop volgende week bijna elke dag sneeuw aan op de weersvoorspelling. Laat ik nu net vanaf de 17e in Selva zitten

@Noblesse Thanks voor de tips! Ga zeker een kijkje nemen bij Alta Badia. Wij doen altijd de Sella Ronda een paar keer per week, nog tips voor leuke hutjes daar in de buurt?

@Noblesse, om te lunchen bij Scotoni moet je wel serieus geduld hebben. Is daar altijd zeer druk. Heb het vorig jaar weer geprobeerd maar wederom moeten besluiten om niet in de wachtrij te gaan staan voor een tafeltje.
@MrSki, mag het niet hopen … Vorig jaar last gehad van de sneeuwval (pistes dicht, wegen dicht, lawine gevaar, ingesneeuwd, etc). 'k Ga ook de 17e en ik hoop nu gewoon een volle week te kunnen skien.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@unit106. Tja, inmiddels geeft 3bmeteo vanaf de 17e sneeuw op. Van 5 cm op zaterdag tot 41cm op de maandag. We gaan het beleven straks denk ik dan. Blij dat ik m’n Blizzard Bonafides heb naast m’n pisteknallers. Ben er twee weken dus kan wel dagje wat anders doen bij teveel sneeuw (bestaat dat dan ?). Veel plezier gewenst straks in Selva.

@MrSKI, te veel sneeuw bestaat zeker! Vorig jaar januari waren zowel de wegen als de pistes dicht door een enorme sneeuwdump. Arabba was compleet afgesloten van de buitenwereld en sommige vakantiegangers hebben vele dagen vast gezeten. Geskied kon cq mocht er niet doordat de pistes gesloten waren door lawine gevaar.

Dit keer ben ik voorbereid en gaat er een sneeuwschep mee de hotel kamer op en de auto zet ik bij aankomst meteen op sneeuwkettingen.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Te veel sneeuw bestaat dat? Was met een knipoog. Maar als je een paar dagen echt niets kunt dan is dat zeker balen. Heb zelf ook een dergelijke situatie meegemaakt. Nu hoop ik op een lekkere mix van fresh pow, zonnetje, strakke pistes en heerlijke poedervelden. Geen gedoe met afgesloten dorpen, ingesneeuwde liften en onbegaanbare wegen

Inmiddels worden de voorspellingen steeds serieuzer. Vanaf vrijdag staan diverse decimeters fresh in de voorspellingen voor vrijdag, zaterdag en zondag. Ook de dagen hierna zouden een mix van zon en wat verse sneeuw moeten gaan geven. Gaat de boel in elk geval lekker opfrissen en de bergen/dorpen voorzien van een mooie witte deken. Vrijdag stap ik in de auto, nachtje slapen in Klausen en zaterdagochtend vroeg richting Selva.
De skietjes liggen nu al te klapperen op zolder van plezier. Zin ik dus.

Vandaag lagen de pistes er prachtig bij. Het weer werkte echter niet mee. Heel veel wind waardoor niet alleen de verbinding Pordoi-Arraba in de Salla Ronda geschrapt werd, maar later nog veel meer.
We stonden in Selva en hadden (onder meer) de Campinoi gondel moeten hebben en als die niet gaat heb je een probleem.
Met wat improvisatie en hulp van aardige mensen toch goed terug gekomen bij Friedrich August. Morgen ziet het er ook niet best uit, maar we hebben voldoende boeken mee.

Van 7 februari tot vandaag in Selva verbleven. Afgelopen zondag inderdaad veel wind, maar lager op viel nog goed te skieen. De rest van de week ideale condities, minder wind en perfecte sneeuw. En tot en met gisteren alleen maar zon.

null

Plaats een reactie