Overnachtingshotel Naar selva toe

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

hallo!
Ik ga naar selva. We wilde de reis met de auto eigenlijk in 2 delen doen. Weet iemand een goed overnachtingshotel op een goede plek? Of zijn er meer die een overnachting hebben genomen met de reis? We willen het grootste gedeelte vrijdag rijden. En dan zaterdag nog ongeveer 3 uur.

Hoi Wendeline, voor mensen die advies kunnen en willen geven, is het handig te weten van waar je vertrekt. Dat kan schelen in de keuze van de route.

Hallo!
wij reizen al jaren op vrijdag, overnachten in Brixen en zaterdagmorgen het laatste stukje de berg op naar Selva.
Hier doe je een uurtje over, ligt natuurlijk ook aan het verkeer. :)
Nog twee weekjes en dan mogen we weer !!!
Laat het eerst nog maar even sneeuwen

Bedankt voor de reacties. Ik vertrek vanaf Leusden (vlakbij Amersfoort) we willen op vrijdag ongeveer rond 9 à 10 uur gaan rijden.

Bedankt voor de reacties. Ik vertrek vanaf Leusden (vlakbij Amersfoort) we willen op vrijdag ongeveer rond 9 à 10 uur gaan rijden.

wendeline op 17 jan 2015 17:00

Vanaf Venlo kan je al in 8,5 uur zijn in Selva zijn! Kijk goed naar de weersvoorspelling. Wij wilden eerst ook overnachten en zaterdag aankomen maar gezien de sneeuwval van vandaag zijn wij gisteren in 1x door gereden. Wij zitten een stukje verder in het gebied. Vandaag daardoor al gehele skidag gehad.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@unit106 in 8,5 uur heb ik selva-zevenaar gedaan, maar toen bijna de hele weg 160 ~ 210 gereden… Kweet niet of @Wendelinepompe dat van plan was…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand, daarom zeg ik ook ‘kan’ :-)

Gisteren er 12,5 uur over gedaan om in Arabba te komen. Onderweg relaxed gereden, elke 2 uur gestopt, rustig gelunched en vriendin haar rook pauzes gegund. Snelheid in Duitsland max 140km/u.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

In 10 uur zit je vanaf Arnhem gerekend in Klausen. Relaxed rijden en geen files gehad. In Klausen is hotel Sylvanerhof gewoon een prima adres voor 40 euro pp. Vanaf daar in 45 min. Naar Selva.

Inmiddels aangekomen en 1e dagje in Selva geskied. Vanmorgen sneeuwde het weer.

Unit106 ben benieuwd of we deze week elkaar tegen komen?

Ben erg nieuwsgierig naar jullie updates van deze week

Leuk om alle reacties te lezen, bedankt! ik hou vanaf hier nauwlettend het sneeuwweer in de gaten. super fijn dat er nu wat valt! as vrijdag mogen we :) al zoveel zin in!
Na jaren naar hetzelfde gebied te gaan (westendorf, mag over een paar weekjes ook daarheen) is het leuk weer wat nieuws te ontdekken.
130/140 zal wel het gemiddelde worden, als het weer en de files dit toelaten. Straks even googelen op de plaatsen die jullie aangegeven hebben.

Vandaag de afdalingen van Alta Badia gedaan. Even naar dal San Cassiano en La Villa geskied. Wat opvalt : in de omgeving van passo Campolongo is het nu echt geweldig skien. Alles is bedekt in een witte deken. De afdaling naar La Villa is wit van de verijste kunstsneeuw, buiten de piste is in beide dalen alles bruin. Ben je eenmaal weer boven dan is het weer top.

En morgen? Wellicht richting Marmolade, Canazei of Selva…

Hoe is de sneeuwconditie bij jou @ceel?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@Sandra6, vrijdag op zaterdag heeft het plaatselijk gesneeuwd. De gebieden Alta Badia en Arabba hebben in ieder geval verse sneeuw gekregen. Zaterdagmiddag is het sneeuwen gestopt. Er stak toen wel een sterke wind op. We konden zaterdag in de tiefschnee skiën zonder de piste te verlaten. Zaterdag op zondag is er nog wat centimeters bij gevallen. Vandaag was droog en grotendeels onbewolkt, wel de nodige mist in de ochtend gehad. Om 16u begon het lichtjes weer te sneeuwen op de Campolongo pas.

Voor woensdag t/m vrijdag wordt weer veel sneeuw verwacht. Hopelijk kunnen we nog 2 van zulke mooie dagen als vandaag krijgen morgen en overmorgen.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Hoe is de sneeuwconditie bij jou @ceel?

Hier is alles groen,:-) Wij zijn nog in Nederland ,wij vertrekken morgen naar Ortisei.

Hoe zijn jullie gereden? Via München of via Stuttgart? Zie dat dat niet heel veel verschil maakt?

Hoi Wendeline,

Als ik zelf naar Italie ga slaap ik in Nussdorf am Inn … net voor de grens bij Kufstein…

Lekker hotelletje… als je laat aankomt ligt de sleutel gewoon bij de deur en als je s’ochtends vroeg wil vertrekken kun je betalen bij de slagerij eronder :-)

voor de rest niks bijzonders… maar prima te doen als voor overnachting… de prijs was ook te doen…

70,- euro voor een kamer met 2 personen inclusief ontbijt!!!

http://www.booking.com/hotel/de/metzgerei-und-gastehaus-gran…

succes!

Wij doen op 20 februari de tussenstop in hotel Brenner in Vipiteno. Dat is net na de Brennerpas.
Dat is voor ons 1000km, dus ik hoop wel dat het een beetje doorrijdt, anders wordt het nachtwerk.
Het liefst vertrek ik 's ochtends, maar dan moeten we nog wat ritselen met school.
Anders wordt het om 12 uur vertrekken, maar dat vind ik wel wat benauwd.

Wij gaan altijd rond 8 uur op vrijdag weg en slapen dan in een hotel op de Brenner Hotel Humlerhof en dit jaar rijden we door naar Vipiteno, Hotel Rosskopf. Op zaterdag hoeven we dan nog maar een klein stukje en totaal geen last van files op de heenreis. Wij rijden over Munchen.

Fijne vakantie nog. Wij mogen vrijdag as. die kant op.

Wij gereden via Heilbronn, Nürnberg, Munchen. Geen werkzaamheden dus geen files. In Oostenrijk 100km max snelheid. Opletten dus. Nu in Selva erg goede omstandigheden. Sneeuw genoeg, ook zon en heerlijke pistes. Gezelligheid in het dorp omdat er volk genoeg is. Vandaag Sella Ronde gedaan zonder echt lange wachttijden. Heerlijk nog bijna 2 weken te mogen genieten hier.

@Wendeline, daar wij vrijdag reden gewoon de Fernpass. Geen enkele file of op onthoud gehad.

Vandaag naar de Marmolada geweest. We waren niet de enige, wat een mierenhoop zeg ;-) Maar wat een heerlijke dag was het zeg! Zon, bijna geen bewolking en heerlijke sneeuw …

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Vandaag de Lagazuoi afdaling gedaan. Top dag weer. Geen bewolking en alleen maar zon. Alle pistes lagen er ook goed bij!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Inderdaad! Strak blauwe lucht en super sneeuw. Genieten van een bombardinootje maakt de dag af

dan komen we elkaar misschien wel tegen! Wij rijden ook vrijdag weg. Super veel zin in! Leuk om te lezen hoe de condities zijn. De lagazuoi afdaling staat ook op mijn lijstje, en fijn dat het nu vrij rustig op de piste is!

Wij doen altijd een overnachting. Ik rij zelf altijd de hele reis en hou niet zo van lange autoritten
Wij overnachten dan in unterroth
http://www.booking.com/hotel/de/blum-gasthof.nl.html?aid=376…
Dit is vanaf Helmond 600km zaterdagochtend rijden we dan de andere 340km.
Rijden altijd op vrijdag rond 10 uur aan en nooit last van file.

Vandaag de groene Sellaronda gedaan. De dag bewolkt begonnen, om uurtje of 12 begon het lichtjes te sneeuwen bij Plan de Gralba. Na 15 uur werd de sneeuw wat zwaarder. Op veel plekken stonden de sneeuwkanonnen vanmiddag ook voluit aan. Momenteel sneeuwt het nog steeds.

En @MrSKi, zeker met deze sneeuw is het een genot om een Bombardino te drinken zo vlak voor de laatste afdaling. Kreeg vanmiddag zelfs chocoladesaus en nootjes er bij over mn slagroom ;-)

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Hotel neuwirt in mimingen, echt waar top! ook een nederlandse eigenaar altijd handig!

Mieming* sorry , dit ligt ideaal net na de Fernpass, de volgende dag nog een kleine 3 uur rijden

Wij hebben overnacht in het plaatjes oberaudorf Het frustuck hotel lavendel. prima overnachtingsplek. 5 tot 10 min van de snelweg af net voor kufstein. Vanuit daar maar 3 uur naar selva toe,
Vandaag zelfs al even geskied. goede condities en heerlijk zonnetje!

Enjoy! Was vandaag een superdag

Gisteren mijn vakantie afgesloten met een rondje Seiser Alm - Monte Pana - Santa Christina - Ortisei. Ons laatste Bombardino gedronken bij Caffe Val D’ Anna. Om 18.30 gaan rijden, in Duitland overnacht en vanmiddag om 16.00 fileloos thuis gekomen.

Wij moeten weer een jaartje wachten. Iedereen veel plezier nog daar!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Dus met een slok op in de auto gestapt?

Plaats een reactie