Sneeuw in Selva

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Weet er iemand of er voldoende sneeuw ligt in Selva, Italie?

Ga van 23/3 tm 1/4.
Met dank,
Liesbeth.

Vorige week waren we in Val Gardena en toen hadden ze nog genoeg sneeuw op de pistes. En wat is voldoende…?
Hier en daar misschien een kaal plekje, maar dat mag echt geen naam hebben.

In 3 tot 4 weken kan er misschien veel veranderen… Maar ik zou me niet al te druk maken.
Volgens een aantal sneeuwhoogte apps en sites ligt er in het dal 20 cm en op de berg 45.

Ik ben er volgende week, we zijn vaker eind maart geweest. Er ligt nu voldoende op de piste hoor, alleen buiten de piste is het helaas niet meer erg wit. Ik zal (als ik er aan denk) in de loop van de week wel een update plaatsen.

@Cornelia ik ben er nu. Laat ons zeggen dat er sneeuw ligt op de pistes, op sommige noordhellingen ligt nog wat natuursneeuw maar ik verwacht dat dit niet lang meer zal duren. Grote troost… als je het niet erg vindt om op witte linten in een bruin landschap te skiën zal het reuze meevallen, ze hebben hier de ambitie om zoveel mogelijk open te houden tot pasen.

Vanaf as zaterdag zitten we aan de andere kant van de berg in de Alta Badia. Zal ook wat updates doen. Zag helaas wel dat het neerslag signaal grotendeels alweer van de kaarten is… Ben benieuwd!

Aequilater Nubila

Ben vandaag in Corvara. Witte linten… na 13:30 wordt het, zeker op de lager gelegen pistes pap. Maar morgenvroeg zien de pistes er weer pico bello uit!

En zondag is er de wijn safari, althans in Alta Badia, dus wie doet je wat!!

Oh…lees dat je er dan nog niet bent…sorry

*bericht bewerkt door HN65 op 17 mrt 2017 19:22

Net terug van een mooie 2e dag skiën. Gisteren in Alta Badia geweest, vandaag Seceda/la longia. De afdaling richting Colfosco viel gisterochtend al wat tegen, de pistes bij Corvara waren redelijk tot goed. Zwarte Dantercepies lag er geweldig bij om 15.00 uur. Vanochtend vroeg richting Sochers en zwarte Saslong, erg harde maar fijne pistes. Ook de Seceda-kant lag er 's ochtends vroeg goed bij, de rode richting Col Raiser was heerlijk. De Longia was om 12.00 uur behoorlijk buckelig bovenaan en onderaan pap. Rond 10.30 uur was hij prima. We zijn na de lunch rond 14.15 uur weer richting Saslong/Sochers gegaan. Daar zijn we de rest van de middag gebleven. De zwarte Ciampinoi was heel hard werken met af en toe enorme buckels. Al met al 's ochtends de beste pistes, 's middags de noordpistes opzoeken en vroeg beginnen. Tochtjes naar Lagazuoi, Seiser Alm en het witte kerkje slaan we voorlopig maar even over. Hopelijk wordt het de komende dagen niet te gek met de regen. Morgen gaan we denk ik naar Belvedere en Plan de Gralba.

Iemand die vandaag of gisteren wel de Super8 of alleen Lagazuoi heeft gedaan?
Hoe waren de pistes? Marmolade was vandaag in de ochtend goed. 's Middags ook nog wel te doen. Onderaan terug naar Malga Chiapele was meer waterskiën…

*bericht bewerkt door Matthieu op 20 mrt 2017 18:23

Aftellen maar!

@Matthieu. Gister de Lagazuoi gedaan. Lag er tot aan Scotoni erg goed bij. Altijd jammer dat er geen lift gelijk terug gaat! Super 8 ook gedaan en die was een stuk slechter. Daar bleef de bewolking ook meer hangen maar ook al erg veel steentjes etc op sommige stukken…

*bericht bewerkt door winterwonderland op 22 mrt 2017 19:14

Aequilater Nubila

@Matthieu. Gister de Lagazuoi gedaan. Lag er tot aan Scotoni erg goed bij. Altijd jammer dat er geen lift gelijk terug gaat! Super 8 ook gedaan en die was een stuk slechter. Daar bleef de bewolking ook meer hangen maar ook al erg veel steentjes etc op sommige stukken…

winterwonderland op 22 mrt 2017 19:14

Thanks voor je reactie. Misschien hebben we elkaar wel gezien.;)
Wij hebben hem ook gedaan. Was de laatste dag dat de paardjes reden werd ons verteld. Nog net ff meegepikt!
Wij moesten nog terug via Col Galina en Cinque Torri naar de parkeerplaats bij refugio Fedare. Dat was nog even door de mist en slushend het laatste stukje af. Vandaag niet geskied. Slecht zicht en neerslag. Wel een ritje naar Canazei en ff de gondel Ciampac genomen om boven te kijken. Morgen gaan we Arabba maar proberen.

*bericht bewerkt door Matthieu op 22 mrt 2017 21:55

Aftellen maar!

Matthieu, waar zitten jullie? Wij in Selva, we zijn naar Canazei geskied, maar daar was het erg druk, om 11.45 uur weer terug gegaan naar Val Gardena. Bij Lupo Bianco begon het zachtjes te regenen. Geluncht bij Fienile Monte bij Campitello, daar was het weer droog. Verder richting Plan de Gralba, al die tijd prima zicht gehad, wel overwegend bewolkt. Om een uur of half 3 begon het zachtjes te sneeuwen/regenen. Maar er is maar heel weinig gevallen. Al met al viel het reuze mee vandaag. We zijn wel wat vroeger gestopt dan normaal (15.00 uur). Lekker de wellness van het hotel ingedoken. Volgens mij gaat het morgen ook wel meevallen met de regen.

@Pien: We zitten vlak bij de Marmolade gondel in Rocca Pietore. Ook dicht bij Civetta.
Dank voor de update!

Aftellen maar!

Vandaag omgeving Corvara en San Cassiano gedaan. Met het weer maar een lange lunch gedaan… Pistes worden er niet beter op… Morgen wsl Santa Croce… Hopelijk dat deze er iets beter bij ligt… ?

Aequilater Nubila

Ik ben bang dat richting Santa Croce bij La Villla het niet best zal zijn. Dat ligt toch behoorlijk laag. Ik zou het eerder dat hoger opzoeken. Boven 1900 meter was het gisteren goed te doen. In ieder geval tot een uur of 2/3.

@pien. Ik ook ?. Maar hij ligt niet op een zuidhelling dus hopelijk scheelt dat iets. Verder is de tocht er naartoe ook wel aardig. Gauw op pad nu.

Aequilater Nubila

Vandaag de Gardena tour gedaan. De rode Saslong was onderaan niet best meer, de zwarte ligt er nog wel wat beter bij . We waren voor 10.00 uur bij Anna, we moesten zelfs even wachten voor de apfelstrudel ( maar verder krijg je 'm niet). De wandeltocht door Ortisei viel me mee, prima te doen. De pistes bij aankomst op de Seiseralm waren niet allemaal erg best, want zuidelijk gelegen. De beste pistes toch aan de andere kant bij Saltria, vooral de Florian. Daarna een spannend bustochtje richting Monte Pana, respect voor de chauffeur. De rode Bravo lag er daar erg mooi bij. Ook de Tramans was prima. Uiteindelijk met de lift naar beneden gegaan was bang dat de Chiampinoi een buckelige bende was na 16.00 uur. Net terug, zo lekker de sauna in en plannen maken voor morgen, onze laatste skidag. O, nauwelijks neerslag gehad, heel even een paar sneeuw/hagelvlokken op de Seiser Alm. Soms heel even door de mist, maar over het algemeen goed zicht, bewolkt met af en toe dat zon.

Vandaag via de Padon heen en weer geweest naar de Friedrich August hutte. Vanaf Belvédère naar beneden en terug de Col Rodela was flink werken.
Ook morgen de laatste skidag. Mss maar op de Marmolade blijven, hoewel het vanaf de Fedaia ook slecht is. Arabba lag er overigens niet slecht bij.

*bericht bewerkt door Matthieu op 23 mrt 2017 17:59

Aftellen maar!

Vanmorgen eigenlijk het hele plateau boven corvara verbazend goed. Kennelijk toch wat gevroren vannacht wat de pistes goed heeft gedaan. Daarna richting Santa Croce. Lag echt niet veel sneeuw meer maar wat er lag was zeer redelijk. Niet verspoord en geen echte slush. Boven bij het kerkje wat gegeten. Bij La Brancia nog een biertje gedaan en samen met de piste wachten naar beneden. Morgen wsl ri Dantercepies… En 's avonds terug naar Nederland en zit het winterseizoen erop helaas ?

Aequilater Nubila

… en zit het winterseizoen erop helaas ?

winterwonderland op 23 mrt 2017 20:49

Zoals de pistes vandaag waren zit het er hier denk ik ook aardig op. Al best wat gesloten pistes en liften gezien…

Aftellen maar!

Plaats een reactie