Zell am see

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Hoi,

De kogel is door de kerk.
Na eindeloos zoeken gaan we van 30/3 tot 06/04 naar zell am see.
Bij de boeking was de ski pas zell am see inbegrepen.
Weet iemand welke gebieden ik daar mee kan betreden?
Ik weet niet of ik met deze pas op de Kitzsteinhorn 3200M mag skien? Als ik zoek kom ik bij de ski pas Zell am see/Kaprun.
Kan iemand helpen…

Haus Gassner in Niedernsill

Heeft iemand ervaring met dit gebied rond deze periode?
Tot op welke hoogte lag er sneeuw rond de 1ste paasweek?

Boven Zell (Schmitten) en in Kaprun (Maiskogel) zal het nie meer ideaal zijn, wel goed genoeg 's-ochtends. De Kitzsteinhorn zal je prima bevallen.

Haus Gassner in Niedernsill

De Kitzensteinhorn is wel wat verder gelegen 40 minuten rijden.
Is alleen niet in mijn ski pas inbegrepen denk ik.
De ski pas die ik inbegrepen heb in de reis is die van Zell am see.
Kan je daar bijbetalen voor een uitbreiding op de ski pas?

Zijn er geen websites van Zell am See (http://www.zellamsee.nl of http://www.zellamsee-karpun.com) die daar wat over zeggen? Vast wel.

Kan jij daar dan iets over vinden?

Wat kan je dan terugvinden om een evt bijbetaling voor een uitbreiding?

Ik zie hier 3 skipassen: 1. dagkaart voor de Kitzsteinhorn, 2. dagkaart voor Zell & Kaprun (Schmitten) en 3. de grote skipas waar alles in zit. Dus ik weet niet welke skipas jij nu hebt: maar als je laatst genoemde (3) hebt, dan kan je overal heen; als je de tweede hebt, dan kan je dus de eerste erbij kopen als je de gletsjer op wil.

Als je precies weet welke je hebt, dan kan je volgens mij met de info op deze pagina zien hoe veel het kost om naar de gletsjer te gaan.

"De Kitzensteinhorn is wel wat verder gelegen 40 minuten rijden."- He? Je schreef dat je naar Zell am See ging? Kijk gewoon naar de link dat ik je stuurde, alles staat er uitgelegd. Succes.

Haus Gassner in Niedernsill

Wou net zeggen, de Kitz is geen 40 min rijden vanuit Zell am See.
Hooguit 20 minuten.

Vorig jaar kon ik met mijn pas Zell am see/Kaprun zonder probleem op de gletsjer. Mijn vrouw kon dit zelfs met een dagpas.

better to be off piste, then to be pisted off

Uit ervaring weet ik dat de pas voor het gehele skigebied geldig is, dus Zell am See, Schmittenhöhe, Maiskogel en Kitzsteinhorn gletsjer.

De gletsjer is niet ver nog geen 15 minuten, de Maiskogel is nog dichterbij en niet te vergeten de Schmittenhöhe.

Oei Phil, na alle goede tips in andere topics toch voor het minder sneeuwzekere Zell am See gekozen?
Het skigebied Schmittenhöhe ligt laag (600m-2000m) net zoals Maiskogel (700m-1700m) en de Kitzstein gletscher is nogal omslachtig. Je skipas is in deze drie skigebieden geldig als hij in de Europa Sportregion geldig is.

Oei Phil, na alle goede tips in andere topics toch voor het minder sneeuwzekere Zell am See gekozen?
Het skigebied Schmittenhöhe ligt laag (600m-2000m) net zoals Maiskogel (700m-1700m) en de Kitzstein gletscher is nogal omslachtig. Je skipas is in deze drie skigebieden geldig als hij in de Europa Sportregion geldig is.

Mathijs! op 3 mrt. 2013 22:24

Heb het hotel nog een gebeld, ze worden daar stilaan zot van mij LoL ;-)
Het is een ski pas voor ski amade, wat volgens mij toch een leuk gebied is.

Als het tegen zit kan ik naar de gletjer in Kaprun, zit een beetje tss beide skigebieden.

Nu duimen voor de sneeuwvlokken.

PS : welke ervaringen hebben anderen met ski amade einde maart?

Nou snap ik het niet meer Phil? je zit in Zell, 40 min rijden van kaprun?? en hebt een skipas voor het ski Amade? Met een skipas van Amade kun je niet terecht in Zell, dat valt daar buiten!!
Dus staat jullie hotel niet in Saalfelden? of waar dan ook ik zou het maar eens goed nakijken. :(

Dienten Die Alte schule

Het ski Amade is wel 850 km piste verdeeld over een aantal dorpen die nogal een eindje uit elkaar liggen. van Oost naar de meest westelijke regio zit wel dik een uur.

Dienten Die Alte schule

Hey Phil.
De skipas die je moet hebben voor Zell en kaprun, waarbij de gletsjer valt, is de Europa sportregion card. Die omvat alles. Schmittenhohe en familienberg (Maiskogel), zullen afwachten zijn. Nu op 2000m is het om en bij 0C, dus wordt riskant daar. Gletsjer is een 20min rijden vanuit Zell, parking recht aan de lift, gratis. Welk hotel heb je dan genomen en waar? Europa sportregion skipas was voor 6d in ons hotel 186€ p.p. De hotelier mocht deze met korting aanbieden. Heb nog wel info als je wilt, kennissen gaan ook die periode maar zitten in Zell zelf op hotel, dit via jetair dacht ik.
Als je de omstandigheden wil bekijken van de lager gelegen gebieden is dit een goede referentie (webcam van ons vorig verblijf):http://www.feriendorf-ponyhof.com/Webcam.111.0.html?&no_…

Het is hotel Mitterwirt in dienten.
Zal volgens mij wel goed komen, momenteel ligt er nog veel sneeuw en ze werken daar ook met sneeuwkanonnen. Volgens de weerberichten gaat het daar terug sneeuwen ook.

Dienten: dat ligt dus echt in een heel ander skigebied als Zell am See. Kun je de titel van dit draadje veranderen, want deze titel ("Zell am See") slaat dus echt helemaal nergens op.

Haha die Phil, Dienten am Hochkönig, is wel heel wat anders dan Zell. Maar dan ben je hier beter af wat sneeuw betreft, momenteel nog sneeuw genoeg hier en prima pistes.
Misschien komen we elkaar nog tegen, ben hier met Pasen ook, deze valt nog een week eerder dan vorig jaar en toen hadden we prima sneeuw, in de middag werd het wat papperig onderin. Kijk naar de filmpjes van Geertje hier op de site, krijg je een indruk van het gebied.
http://www.hochkonig.at zie de webcams.

Dienten Die Alte schule

Het is hotel Mitterwirt in dienten.
Zal volgens mij wel goed komen, momenteel ligt er nog veel sneeuw en ze werken daar ook met sneeuwkanonnen. Volgens de weerberichten gaat het daar terug sneeuwen ook.

phil op 4 mrt. 2013 06:42

Ha, Phil, dat is heel wat anders dan Zell :D Hochkönig is beter qua sneeuwzekerheid, met je skipas kan je nog uitstapjes maken naar andere skigebieden (waar nog wat sneeuw over is). Enjoy your holiday!

Goed dat je in Hochkönig zitl, da’s beter dan Zell en Kaprun. Maar heb je ooit wel eens op de kaart van Oostenrijk gekeken bij het boeken? :-D

Haha die Phil, Dienten am Hochkönig, is wel heel wat anders dan Zell. Maar dan ben je hier beter af wat sneeuw betreft, momenteel nog sneeuw genoeg hier en prima pistes.
Misschien komen we elkaar nog tegen, ben hier met Pasen ook, deze valt nog een week eerder dan vorig jaar en toen hadden we prima sneeuw, in de middag werd het wat papperig onderin. Kijk naar de filmpjes van Geertje hier op de site, krijg je een indruk van het gebied.
http://www.hochkonig.at zie de webcams.

Elly3 op 4 mrt. 2013 08:53

Hehe, waar kan ik die filmpjes vinden van Geert.
Ben je er ook de 1ste week van pasen, in welk hotel zitten jullie?
Waarschijnlijk hebben jullie ook kinderen…

Gewoon een salzburger superskicard pakken. Kan je in heel salzburg mee skien en is nauwelijks duurder. Afgelopen carnaval zowel op de kitz, maiskogel, schmitten en saalbach hinterglemm geskied, heerlijk om zoveel verschillende gebieden aan te doen

Goed dat je in Hochkönig zitl, da’s beter dan Zell en Kaprun. Maar heb je ooit wel eens op de kaart van Oostenrijk gekeken bij het boeken? :-D

Hans. op 4 mrt. 2013 19:07

Heb de voorbije dagen niets anders gedaan ;-)
Zell am see is toch zo ver niet van Dienten… als ik deze beiden gebieden intik in google maps kom ik aan +/- 30km.

Phil, de filmpjes van Geertje vind je op de startpagina van deze site, even naar onder scrollen.
Kinderen hebben wij ja maar die zijn al volwassen en een kleinzoon van 15 mnd.
Wij hebben hier ons eigen huis, je kunt via FB op Dienten die alte schule pagina kijken deze is openbaar, staan ook foto’s van eind maart en april op. Wij zijn hier dezelfde week als jullie.
Je kids zou ik aanmelden bij skischool Top.

Dienten Die Alte schule

@ Elly
Spreken ze daar nederlands?

Nou Phil, laten ze daar nu een jongedame hebben die Vlaams spreekt, hopelijk is ze er met Pasen nog ;-)

Dienten Die Alte schule

Nou Phil, laten ze daar nu een jongedame hebben die Vlaams spreekt, hopelijk is ze er met Pasen nog ;-)

Elly3 op 4 mrt. 2013 20:46

Dat meen je niet, je werkt daar ofwat?
Heb zojuist mijn kids online aangemeld, onder de naam Philip…

Plaats een reactie