Zell am see

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Nee Phil ik werk in Nederland, maar ben hier vaak op vakantie, zit er nu ook, 3e week van maart met collega’s en dan met Pasen nog een week.

Dienten Die Alte schule

Ah ok, ik had me sowiezo aangemeld hoor.
Had 2 linkjes doorgekregen van het hotel zelf, waar deze bij was.

[quote]
Zell am see is toch zo ver niet van Dienten… als ik deze beiden gebieden intik in google maps kom ik aan +/- 30km.

phil op 4 mrt. 2013 19:20

30km is qua reistijd in de bergen wel iets anders dan 30km in NL of Vlaanderen…

Zo’n 45 jaar geleden ging ik voor het eerst op wintersport: zonder internetfora, zonder tomtom, zonder winterbanden, maar met het “Beste Boek voor de Weg” en een adres van een hotel. Ter plekke zochten mijn ouders alles uit. Nooit skiles in het Nederlands gehad; mijn eigen kinderen ook gewoon lekker in het diepe gegooid: niet samen met hen lunchen, maar hen mee laten eten met een groep kinderen waarvan ze de taal de eerste 4-5 jaar totaal niet verstonden.

Hallo Phil,
Ik ben net terug uit Maria-Alm, ligt in hetzelfde gebied als Dienten (Hoch-Konig). Ben er nu voor de 9de keer geweest eerste week van maart…(ski met gehandicapten kinderen) en dit jaar was de sneeuw in het begin van de week perfect…alleen hebben we de laatste dagen erg warm weer gehad en dan wordt de kwaliteit minder (weleens jaren gehad dat begin maart al veel was afgesloten en de sneeuwkanonnen werden niet meer aangezet omdat de temperatuur te hoog was).Nu komt er deze week wel weer sneeuw maar mocht het daarna warm worden en gaan regenen dan wordt de kwaliteit wel snel minder. Dienten is een leuk gebied. Omdat de pas bij alles inzit zal hij alleen zijn voor Dienten, Mulbach en Maria-alm en nog 2 kleinere gebiedjes) De drie genoemde gebieden zijn aaneengesloten en je kunt de koningsroute skien. Leuke tocht. Vanuit Maria-Alm rijd je in 25 minuten naar Zell am See vanuit Dienten is het iets verder.Hopelijk worden de temperaturen niet te hoog en komt er geen regen. Een hele leuke beginnershelling ligt aan de weg (boven aan de piste loopt de weg van Maria-alm naar Dienten) in Hintertal. (Hintertal ligt tussen Maria-alm en Dienten) Is niet druk en je hebt er twee sleepliften en ook de skischool is daar actief. Als je kinderen het beter kunnen dan kunnen ze het geied in . Voordeel van Hintertal is dat het wat hoger ligt dan Dienten. Helaas gaat het hele gebied niet hoger dan 1950 meter en is er geen gletchter. Veel plezier.

Oei hoop dat het gaat goed komen en dat er nog sneeuw ligt einde maart?

Hintertal ligt aan de andere kant van de Hochmais en ligt beslist niet hoger dan Dienten.
De beginners helling waar jullie met de kids waren @gast366 is verderweg als je in Dienten zit dan de Sonnberg of liebenau Alm, waar ook beginners pistes zijn.

klopt wat je zegt maar het ligt hoger dan de onderste pistes in het gebied. Nee het ligt absoluut niet hoger dan Dienten maar het is wel een mooie losstaande piste waar verder niemand anders komt dan een beginner. Dit omdat de verbinding tussen de pistes niet optimaal is. Nu komt er wat sneeuw en daarna gaat de temp. weer naar boven maar het lijkt droog te blijven. Het is jammer Phil dat je uiteindelijk toch een gebied hebt gekozen dat niet hoger gaat dan 2000 meter. Terwijl je er zoveel vragen hebt gesteld op wintersporters…Ach hopelijk komt het goed en hebben jullie een lekker weekje.

klopt wat je zegt maar het ligt hoger dan de onderste pistes in het gebied. Nee het ligt absoluut niet hoger dan Dienten maar het is wel een mooie losstaande piste waar verder niemand anders komt dan een beginner. Dit omdat de verbinding tussen de pistes niet optimaal is. Nu komt er wat sneeuw en daarna gaat de temp. weer naar boven maar het lijkt droog te blijven. Het is jammer Phil dat je uiteindelijk toch een gebied hebt gekozen dat niet hoger gaat dan 2000 meter. Terwijl je er zoveel vragen hebt gesteld op wintersporters…Ach hopelijk komt het goed en hebben jullie een lekker weekje.

Gast366 op 11 mrt. 2013 08:28

Als ik de mensen mag geloven die over dit gebied de laatste jaren zijn geweest, heb ik volgens mij geen slechte keus gemaakt ;-)
Er ligt nu +/- 180 cm en er komt nog een +/- 50 a 60 cm bij deze week en eind deze week ( vanaf zondag gaat het nog eens sneeuwen.
Dit alles zal toch niet weg zijn binnen 2 weken zeker?

Ik denk dat Phil juist wél een goed gebied heeft gekozen ;-)
In andere topics is het ook al eens genoemd: hoogte zegt niet alles over de hoeveelheid sneeuw.

De sneeuw zal echt niet verdwenen zijn hoor. Maar hoge temperaturen en vooral geen vorste ;s nachts doet sneeuw voor de zon verdwijnen. In 1 week verdween er boven op de A-berg (Maria-Alm) zeker 20 tot 40 cm sneeuw. Dit kwam mn door de temperatuur maar vervelender was dat het 's nachts niet goed geprepareerd kon worden en dan ski je de hele dag in pap. Zit je hoger dan is het allemaal wat zekerder. Gelukkig ligt er dit jaar heel veel sneeuw en komt er nog wat bij. Dus je zult echt wel kunnen skien…uit ervaring kan ik je zeggen dat het lekker zwaar is voor de beentjes. Maar het gaat wel makkelijker dan op een harde ijzige piste. Nogmaals veel plezier!

@gast366, de hoge pistes in Hochkonig waren beslist geen pap, zeker niet in de ochtend, en gewoon goed geprepareerd. Je moet om 9 uur gelijk gaan skiën en laat gaan eten, 's middags is het idd slush. maar dat alleen op de lagere gedeelte. De zon heeft trouwens minder schade gebracht als de fohn.
Ben afgelopen week de hele week wezen skiën daar en bij Maria Alm is de sneeuw altijd wat minder als bij Dienten en Mulbach. Maar er gaat gelukkig nog wat sneeuw vallen en de temperatuur zakt de komende week.

Dienten Die Alte schule

Komen er nieuwe skiliften in zell am see

Plaats een reactie