skiles in zell am see

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

We gaan met Nieuwjaar met een groepje naar Zell am see. Het is de bedoeling dat 2 kinderen (3 en 6jaar) en een mama skiles volgen aan de areitbahn. Dit is het dichtste bij inze accoodatie.

Aan de verschillende websites van skischolen kan ik niet goed opmaken, wie nu waar lesgeeft, en ook hier op het forum vind ik er niets over terug.

Vandaar mijn vragen hier:
Welke skischool of scholen hebben een verzamelpunt aan de areitbahn? Geven ze enkel halve dagen les aan 3-jarigen en is er in dat geval ook de mogelijkheid voor de mama om maar helve dagen les te nemen, en namiddag zelf voor de jongste te zorgen.

Tips voor verhuur van materiaal, leuke eetgelegenheden, die voor beginners en kleine kinderen bereikbaar zijn, en een gezellige apres skihut waar je ook met kinderen binnen/buiten durft, zijn ook welkom.

Ik herinner me van mij vakantie in 2012 in Kaprun dat er veel leuke restaurantjes op de dalafdaling van de Maiskogel liggen. Zit wel een skibus tussen Zell en Kaprun, maar is hetzelfde skigebied.

❄️

Hallo Goeleg,

Als beide ouders hun skiuitrusting huren bij Intersport Brundl, welke gevestigd is bij het dalstation van de Areithbahn, dan worden de kids gratis voorzien van een skiuitrusting. Tegenover Intersport Brundl zit het kantoor van Zell am See Skischool. Hier zijn zeker kinderlessen te boeken.

Mochten jullie nog interesse hebben in skilessen voor jezelf als volwassene en wat meer gevorderden (wellicht voor de andere familieleden?) dan kan ik Schermer Skischool in Kaprun aan te bevelen. Deze staan erg goed aangeschreven en geven les op de Maiskogel in Kaprun, Kitzsteinhorn (de gletsjer), skigebied van Zell am See, etc. Je krijgt dan een bredere ski ervaring. Indien je interesse hierin hebt, kan ik je de directe contactgegevens van enkele goede instructeurs geven.

In ieder geval heel veel plezier op jullie skivakantie!!

De maiskogel is wel interessant voor kleine kinderen en beginners, helaas bestaat de rest van de groep uit goede, ervaren skiers, die iets meer uitdaging zoeken. De bedoeling is om hoofdzakelijk op de schmitten te zitten, maar toch ook enkele keren naar Kaprun te gaan. Al zullen we eerst maar het weer afwachten. Als er straks nauwelijks sneeuw ligt, zullen we wel moeten uitwijken naar de gletsjer, al vind ik dat niet zo geschikt voor de allerjongste die voor het eerst op les zal zitten.
@Gaby :
Super tip van de intersport. Zo een aanbiedingen vallen altijd in de smaak.
De mama die sowieso les zal volgen heeft als kind ooit eens geskied, maar heeft vooral veel schrik. Ik ga haar sowieso nog een keer of 2 meenemen naar Landgraaf om een beetje te wennen en al van de ergste angst af te komen. Maar zij is een absolute beginner. (al hoop ik dat ze nog wat feeling heeft overgehouden aan die week in de sneeuw, 25jaar geleden)

Er zijn misschien wel 2 volwassenen die ook enkele uren priveles gaan nemen. Allebei heel goede skiers maar eentje met angst op stijlere pistes en de andere met angst na een complexe blessure ( en voor het eerst terug op ski’s). Dus er is wel mogelijk interesse voor een goede instructeur om hen terug wat vertrouwen te geven.

Ski FROST in Kaprun is een kleine ski school waar ze ook lessen voor de hele gezin bieden. Flexiebel, vriendelijk, internationaal.

Haus Gassner in Niedernsill

Plaats een reactie