Kerst zell am see- genoeg sneeuw?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Ik vind de weersberichten voor Zell am See erg uiteen lopen en durf eigenlijk niet te boeken voor Zell am See in de kerst.

We gaan met kleine kinderen dus er moet wel wat sneeuw liggen op de oefenweides.

Heeft iemand een advies?

Het ziet er goed uit, maar zeker ben je pas als je er bent. Je zou een hoger of sneeuwzekerder gebied kunnen zoeken. Ik denk dan aan Serfaus of Lech.

Het skigebied van Zell am See gaat morgen open en de Kitzsteinhorn is al maanden open! Wij hebben al geboekt.

Ik sluit mij bij Rutger aan. Op de Kitzsteinhorn wordt al een paar maanden flink geskied. Op de webcams kun je dat duidelijk zien. Ook de Maiskogel (die voor kleine(re) kinderen heel interessant is – maar hangt af van hoe klein ze zijn!) ziet er al gezellig wit uit, en vanmorgen vroeg stonden daar alle sneeuwkanonnen flink te blazen.

Dank jullie wel voor de reacties. Dit stemt positief!
Nu maar hopen dat de temperatuur laag blijft.

Na de sneeuwval van afgelopen dagen ziet het er goed uit voor Zell am See. Daarnaast is het nu ook koud genoeg om kunstsneeuw te spuiten, en daar wordt dan ook volop gebruik van gemaakt. Vanochtend stonden op de dalafdaling alle kanonnen te blazen.
Ik verwacht voor de kerst geen problemen in Zell!

Hoeveel cm ligt er nu in het dorp van Zell am See? Aan natuursneeuw zeg maar?

Dank jullie wel voor de reacties. Dit stemt positief! Nu maar hopen dat de temperatuur laag blijft.

Mad op 9 dec. 2011 13:05

Bekijk de webcams ook is op http://www.schmitten.at, ziet er al zoveel beter uit dan vorige week!

zell am see ligt er heel mooi bij volgens mij.

ruim 70cm op de berg las ik ergens op de site van schmitten.

sneeuwhoogte.nl klopt nooit een donder van.

In Zell am See in het stadje ligt een cm of 4, voor morgen (zaterdag) wordt weer wat verse sneeuw verwacht. Morgen gaan inderdaad een aantal liften open in Zell am See. Ik denk dat ik morgen even een paar afdalingen ga maken met de kids. Voor de kerst nu nog iets boeken zal wel lastig worden? In Kaprun is zelfs in het dorp op de Lechnerberg al mogelijkheid om te skiën. De maiskogel hier tegenover ons huis ligt er prachtig bij maar wacht op de laatste paar cm om open te kunnen gaan.

Marco
http://www.hauspiesendorf.com

Marco, dankje voor de info. De kerst zal nu wel vrij vol zitten, zeker Zell am See/Kaprun centrum.

Leuke site en mooie chalets trouwens!

Met Kaprun in de buurt zou ik me over de sneeuw niet druk maken.

Hoi Mad

Wat wij altijd doen is wachten tot het “laatste” moment. We gaan dus niet in de krokus of andere vakanties maar eind januari of begin februari en zoeken dan naar huisjes die “stunten” met prijzen. Op sites als belvilla zakt in de laatste maand een bepaald deel van de huizen met zo’n 15-25 procent in prijs. Je moet alleen wel durven wachten maar voordeel is dat bij weinig sneeuw je makkelijker in de buurt van een gletscher kunt zoeken.

Succes.

Marjolein

De accommodatie is niet het probleem maar meer de temperatuur. Ik zie op weersvoorspellingen toch hoge temperaturen. Ik vind het dus best een risico om met 3 jonge kinderen naar een groen landschap af te reizen.

Mad, het is nu helemaal wit? Jij verwacht dat het in die 2 weken weer helemaal groen wordt?

Zou me ook niet teveel zorgen maken. Ik ga 1e week van januari ook die kant uit. Zit 15km van zell am see kaprun. Skigastein is dichter bij maar minder sneeuwzeker. Zeker omdat je de gletsjer bij karpun hebt die al enkele maanden open is kan het eigenlijk niet mis gaan.

En Mad, leuke week in Zell gehad? Was het wit genoeg? En viel er aan het eind nog genoeg sneeuw? LOL!

Hoe actueel is de sneeuw-app van deze site?

Weet iemand of Shuttdorf een beetje wit is tijdens de Kerstdagen normaliter?

thx.

Er is laatste dagen aardig wat sneeuw gevallen in zell am see, en momenteel sneeuwt t ook en staan de kanonnen ook regelmatig aan. Dat gaat zeker wel goed komen met kerst.

Het vriest er nu in het dal ook heel gezellig en ziet er mooi wit uit (http://www.schmitten.at/de/service/panorama-cams.html…). De afgelopen kerst lag er ook een leuk pak sneeuw! (Maar dat laatste biedt natuurlijk geen enkele garantie voor deze kerst.)

Ik vind de weersberichten voor Zell am See erg uiteen lopen en durf eigenlijk niet te boeken voor Zell am See in de kerst.
We gaan met kleine kinderen dus er moet wel wat sneeuw liggen op de oefenweides.
Heeft iemand een advies?

Mad op 9 dec. 2011 10:07

wij zitten niet zo ver van zell am See / Saalfelden / Almdorf. wij hebben per vandaag nog iets vrij, project is pas klaar.
http://www.osterthor.com

Plaats een reactie