Zell am See - Saalbach Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Zell am See, ik heb al wel gezien dat je vanuit Zell am See nog niet met de ski’s in Saalbach-Hinterglemm kan komen, bestaat er wel de mogelijkheid dat je met een bus die kant op kan? Of is het dan altijd een taxi?

Heb wel gelezen dat er een bus rijdt naar Kaprun, maar als ervaren skiërs willen we graag ook nog eens naar Saalbach toe.

Zijn vast mensen die bekender zijn in dit gebied dan ik zelf, tot nu toe… :-)

*bericht bewerkt door fvanveer op 28 nov 2017 11:24

Nee,

een mogelijkheid is de smittehohe op, naar viehhofen skieen, Daar de bus naar Saalbach pakken. En terug idem.

echte mannen lopen naar boven,

Bedankt voor de tip!

Bedankt voor de tip!

fvanveer op 28 nov 2017 14:09

Wel heel strak plannen. Als je de laatste aansluiting op de lift terug de Smittehohe op mist, sta je in Viehhofen met de rotzooi.
Dan is volgens mij de enige optie een taxi naar Zell am see. Is 8 KM zoiets. Beste is met eigen vervoer te gaan. En ook wat sneller

echte mannen lopen naar boven,

Zoals Martijn zegt is het makkelijker met eigen vervoer. 's Morgens op tijd parkeren bij de Schönleitenbahn en je hoeft de hele dag nergens naar om te kijken. Als slot van de dag de 7 kilometer lange Jausernabfahrt en je staat weer bij de Schönleitenbahn.

Ok dan is het wellicht makkelijker met eigen vervoer idd, of eindigen in de apres ski in Saalbach en alsnog met de taxi terug ;-)

Verder nog tips voor dit gebied?

Ja ik kom er al jaren en graag.
Sterker nog ik verhuis er de 10e naar toe. Maar dat is weer een ander verhaal.
Smorgens even checken hoe het op de Kitzsteinhorn is. Dal zit daar vaak in de mist, en op de kitz lekker zonnig, wel soms wat veel wind.
De rode afdaling bij de Arreitbaan onderdoor kan soms als pittig worden ervaren. Weet niet hoe goed je niveau is?
Pak niet de blauwe slingerpistes. Smal klote wandelpad en laatste stuk naar de ( x express of zoiets) thans de middelste dallift. kom je toch echt aan het prikken.
In Kaprun bij Mitteregner ofzoiets ( ligt vanuit kaprun in de straat richting de burgt vind ik dat je lekker kunt eten ( niet luxe maar wel gewoon lekker).

De Spar bij de rand van Kaprun is klein en wat duur. In het centrum ligt in een ‘‘shoppingmall’’ Een andere maar grotere supermarkt
TauerenSpa altijd lekker.
Rondje om het meer rijden ook altijd leuk.

En wellicht het belangrijkste: Lekker genieten, je hebt vakantie.

echte mannen lopen naar boven,

Ons niveau is goed, we gaan met een groep vrienden in een huis in Zell am See dus we vermaken ons toch wel hoor maar een paar leuke tips is altijd welkom :-)

Plaats een reactie