Autovrij zermatt : gedoe??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zermatt

Wij (gezin met 4 tieners) gaan dit jaar voor t eerst naar zermatt. T gebied lijkt me geweldig, maar Ik zie een beetje op tegen het ‘gedoe’. Auto parkeren in dorpje, bagage verdelen over de kids, en jezelf in een treintje proppen. Heeft iemand nog tips? Zie ik het te somber in?

Beetje gedoe is het wel, maar de Zwitsers hebben het goed geregeld. En jij krijgt er een autovrij dorp voor terug, zeer prettig.
Denk niet in kleine treintjes etc: het zijn grote volwassen treinen, met veel ruimte voor bagage. En de stations, vooral in Tasch zijn een tikje megalomaan, en zeer modern/functioneel.
Je zou je thuis misschien nog even kunnen verdiepen in de parkeertarieven. Er zijn verschillende parkeervelden, met tarief afhankelijk van afstand naar station. Op station Zermatt bel je naar je acco of regelt direct een taxi.

Je kan in het dal (visp) goedkoper en misschien ook wel gratis parkeren. Vanuit Visp inderdaad met de trein naar Zermatt.

Andere optie is om gewoon in Tasch te parkeren en dan een taxibusje te nemen naar Zermatt zelf. Dan hoef je niet met de trein. Is wel duurder maar geeft misschien meer comfort.

Nadeel van de taxibusjes is dat die je minder ver in Zermatt af kunnen zetten dan dat je met de trein komt. Scheelt een 400 meter.

Zonder bagage is dat geen enkel probleem, maar met bagage moet je dan misschien wel een aardig stukje lopen.
Het hangt er dus een beetje vanaf waar je hotel staat. De locatie waar de taxibusjes stoppen in Zermatt is Untere Matten
Kijk maar even op google maps hoe dit ligt ten opzichte van je hotel.

Don`t eat yellow snow

nee, je ziet het niet te somber in.
Niet gaan…

man man man, wat een verwende instelling…
Lekker naar Frankrijk of Oostenrijk gaan, lekker hossen.

Disturbing the peace since 1975

Ik ben in november in Zermatt geweest. Auto geparkeerd in een garage in Täsch. Van daaruit met de taxi naar Zermatt gegaan. Prima te doen, geen gesleep met bagage en is prima te betalen. Eenmaal in Zermatt worden je spullen overgeladen in een elektrische taxi en word je zo bij je appartement/hotel afgezet.

Meerdere keren je bagage overhevelen dus. Dat betekent netjes alles in koffers, en geen losse zooi :)
Zoals we normaal gesproken wel altijd hebben.
Zijn er bagagekarretjes of iets dergelijks of de stations? Want hoe versjouw je in 1 x je koffer, plus je ski’s, plus je skischoenen etc.? Dat wordt nog acrobatiek.

In Zwitserland hebben ze dit over het algemeen uitstekend geregeld. Gewoon hotel contacten en ze komen je ophalen met een karretje bij het station. Onder meer in Wengen / Zermatt werkt dat uitstekend!

Mr. Slow

met trein is erg goed te doen hoor,

vorig jr met koffer en al door het dorp gelopen ( dat was idd wat minder) wij zaten tegenover de kerk boven de bakker en het souvenirs winkeltje.

Beter naar Cervinia gaan. Daar is alles veel goedkoper. Maar als je met gezin naar Zermat gaat dan heb je waarschijnlijk poen zat en zou ik toch ook voor de taxi gaan, haha! Hoezo vooroordelen??? Op treinstation hebben ze trouwens goede karretjes.

Plaats een reactie