skipas Zermatt: ff schrikken

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

De skipass Zermatt-Cervinia schiet komende winter qua prijs - voornamelijk vanwege de dure Frank - helemaal uit de bocht: 6 dagen voor 344 Euro.

Check:
http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1518,794650,00.html…

Als je Zermatt nu vergelijkt met andere toppers als Val d’Isere/Tignes (226 euro) en St.Anton/Lech (219 euro), lijkt de balans nu toch wel ernstig door te slaan…

Pfff, wat ben ik blij dat we dit jaar niet voor zermatt hebben gekozen. Was trouwens ook wel te verwachten in tijden van crisis. Helaas is dit wel erg slecht voor de Zwitserse Economie met waarschijnlijk minder wintersporters…

Oostenrijk word ook steeds duurder qua skipas of nie (al 2 jaar niet meer wezen skien in Oostenrijk)??

@Sjakie lang niet zo hard als in zwitserland door de wisselkoersen

Volgens mij hebben wij in 2009 met 2 volwassenen en 1 kind die gratis mocht skiën voor 6 dagen zo rond de 600 euro betaald. Toen vond ik het ook al duur, maar aangezien we voor onze dochter niets hoefden te betalen en in andere gebieden wel was het toch een goede deal.

Nog iemand die biedt op mijn rib?

https://www.wintersport.nl/forum/topic/23902

Ik wil ook zo graag skiën in Zermatt-Cervinia

Zwitserland is echt duur aan het worden door die dure frank, volgens mij komt er binnen kort een bom die ontploft in de toeristische sector, voor zo’n prijzen kan je twee weken skipas betalen in vele gebieden!

@Martijnski: Ik zal laag beginnen 2 euro :)

Klinkt misschien dom… Maar de skipas voor Zermatt-Cervinia gewoon in italie kopen? Dan heb je geen last van de koers…

@ Rutger: Slim! Ik check ff snel op de site van Breuil-Cervinia en zie een prijs voor 6 dagen staan van 258 euro. Alleen … je mag niet de 1e rit van de dag starten in Zwitserland. Je bent met deze pas dus verplicht aan de Italiaanse kant van het gebied te verblijven qua accommodatie.

Nou, vroeg op!

http://maps.google.nl/maps?saddr=Breuil-Cervinia,+Piazza+Gui…

Lijkt me alleen rendabel als je benzine van de zaak heb :P

@ Rutger: +1 :D Dat is nou passie hebben voor wintersport!

Haha, wordt je niet blij van om elke ochtend zo vroeg je nest uit te gaan…

Nouja… Als je de eerste dag vroeg op staat en om rijdt. 's Avonds lekker wat drinken eten en in Italie en dan terug. Vele van ons hebben vast ook wellis 4 uur gereden om in Winterberg te kunnen skieen ;)

Misschien met zn tweeën niet zo’n heel gek idee. Maar met 4 man scheelt het toch weer 360 euro…

Lekkere spelfouten weer… Met zn tweeën een slecht idee bedoel ik. Maar met 4 man geen gek idee.

Na een aantal prachtige vakanties in Zermatt ga ik dit jaar weer naar Oostenrijk. Een dure pas is nog tot daar aan toe (het gebied is het waard!) en het treintje van en naar Tasch bespaar je wel op je hotelkosten door niet in Zermatt te slapen. Maar dit jaar wil ik weer een paar lessen nemen en alles bij elkaar werdt het toch wat veel… Jammer, het is echt een prachtig gebied maar in het zillertal komen ook niet voor niets zoveel mensen!

Waarom zo moeilijk doen? Als het nog moeilijker kan :) Rij met twee of meer personen naar Cervinia. Eén persoon offert zich op en rijdt terug in de auto naar Zermatt. De rest gaat die dag lekker skiën en 's avonds slapen jullie met z’n allen in Zermatt.

Zoals Martijn het beschrijft moet de skipas vanaf Cervinia gebruikt worden. Iemand kan dus niet vanaf Cervinia naar Zermatt skieeen en dan de skipassen droppen. Aangezien de rest dan alsnog hun 1e lift vanuit Zermatt pakt.

Voor alles is een nog moeilijkere oplossing te bedenken:
Dan ski je de eerste uren gezellig mee voordat je naar Zermatt vertrekt in de auto.

Je kan natuurlijk ook gewoon ook in Cervinia op hotel gaan, is trouwens door de dure frank ook veel interessanter dan Zermat!

Maar ts heeft volgensmij al een verblijf regelt in Zermatt?

@Paul E.: kijk eens op de kaart en zie jij een snelle weg tussen Zermatt en Cervinia? Je komt sneller met de auto van Groningen naar Brussel dan van Zermatt naar Cervinia.

Voordeel van die hollandse gierigheid is dat ik een week lang geen schreeuwerige Nederlanders hoor! Dat was afgelopen vakantie al het geval, komende vakantie helemaal zeker! Heerlijk!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

@ Constant: Paul E zit ons te plagen. Hij heeft een helicopter waarmee hij kan gaan en staan waar hij wil. En dan ons een beetje jaloers maken en wijzen op hoe mooi Zermatt is terwijl het momenteel hartstikke duur is daar. Neem wat hij zegt met een korreltje strooizout :)

Daarom dus voor mij geen Zwitserland… niet alleen de skipas, ook het eten daar, schnitzel met friet 25euro, cola 5euro. Nee bedankt!

Vreemd, ik betaalde in dure locaties als Zermatt en Verbier toch echt minder in Sfr, laat staan omgerekend naar Euro’s.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Inderdaad belachelijk duur, ga er ook heen dit jaar, niet in het hoogseizoen… maarja dan ben ik alsnog tegen de 300 euro kwijt. nog maar even goed sparen dan:P

Echt bizarre prijzen daar. Op mijn verlanglijstje staat Zermatt erg hoog, maar ik denk dat ik mijn lijstje maar andersom, van beneden naar boven ga afwerken. Voor een dergelijke prijs heb je in frankrijk of Italie je appartement erbij. Echt jammer.

''Powder to the people''

Zermatt is een geweldig mooi skigebied, leuk dorp, alles goed geregeld, etc. Ik denk dat ik de meerprijs toch maar ga betalen tov een minder mooi gebied.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Inderdaad, waarom zou je in het -momenteel in ieder geval- sneeuwloze Zermatt gaan zitten,

terwijl de Italiaanse kant van de berg werkelijk bedolven onder de sneeuw is?

http://www.skiforum.it/forum/reportage/55860-cervinia-11-11-…

null

Hmm dan kom ik goed weg met mijn skipas voor de dolomitisuperski! Kost maar 212,00 euro voor 1200 km aan pistes, af en toe nog voor 5,00 eurotjes een busje om gekke plaatsen te bereiken maar dan houd het wel op!
En voor een pizza (handgemaakt) betaal ik maar 8,00 euro op de piste… ik weet wel waar ik dit jaar weer heen ga hoor!! Gaan jullie maar naar Zermatt!

Oh, dan zal ik mijn keuze gaan heroverwegen! Toch maar Italië?

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

En juist omdat het in CH ‘zo duur’ is, kan ik genieten van een heerlijke wintersport zonder de OhOhTokkies die voor een duppie op de eerste rij willen vertoeven… aanrader, serieus! :)

I even pee standing sideways...

Plaats een reactie