Geocachen?

Hi, vroeg me af of er hier ook geocachers op t forum zitten die ook tijdens de wintersport op zoek gaan naar caches… is weer eens wat anders met al die sneeuw :-) Heb zelf vorig jaar in en rondom Serfaus gecached, ook op de piste… was erg leuk. Dit jaar eens in Ischgl proberen.

Doen wij met het gezin ook al enkele jaren, eerste cache was in Fiss. Daar ergens langs de Moseralm lang gezocht in een meter sneeuw naar (wat achteraf) een virtual bleek te zijn :-) Ook langs de Adler piste ligt er een, en aan de rodelroute. Heel leuk, zeker het uitzoeken hoe je er het beste kunt komen. Dit jaar naar Konigsleiten en de gps gaat uiteraard weer mee.

Sinds 2010 met geocaching bezig en dus ook 's winters langs de piste. In Ischgl ligt er een leuke http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=53aef… die je zeker moet gedaan hebben. Ook enkele in Samnaun. Wij zaten vorige week in Vent, vanwaaruit we ging skiën in Sölden & Obergürgl: in Sölden is er weinig te vinden langs de piste (wel in het dorp) maar Obergürgl scoort beter! Ik denk dat we er een 7-tal hebben gelogd daar. Ook een veel rustiger skigebied dan Sölden, wel minder uitdaging.

Hier nog een geocacher ;-) In augustus 2011 begonnen in Oostenrijk met het geocachen. In de winter heb ik een paar caches gevonden in het Skiwelt en Worgl en van de zomer ben ik een aantal dagen gaan cachen in Kufstein (echt een aanrader). Komende zomer staat er een tweedaagse wandeling door de Wilder Kaiser op het programma.

Moet je die caches dan niet onder 1.5 meter sneeuw zien uit te graven?

Of worden ze verplaatst in de winter?

bij elke geocache kan de owner een aantal icoontjes toevoegen, waaronder een sneeuwvlokje of een doorstreept sneeuwvlokje. sneeuwvlokje kan ook bij sneeuw gevonden worden, doorstreept sneeuwvlokje niet.

bij een sneeuwvlokje zitten ze dus in 99 % van de gevallen niet onder de grond maar bijvoorbeeld in de buis van een verkeersbord of een afgedekt gat in de muur.

haha ja die aan de rodelroute in Fiss hadden we ook gevonden, was erg leuk (en tot je middel in de sneeuw)…

Ik hoop over een week mijn eerste cache in Riezlern te vinden ;)

Member of global cooling initiative

Aan de hand van dit prikbord bericht even gegoogled, ik had er nog nooit van gehoord.
Weer wat geleerd vandaag :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Nee nog niet gedaan. Eigenlijk hadden wij ook het idee dat ze niet zichtbaar zouden zijn.
Goed te weten van de sneeuwvlokjes aanduiding. We gaan het volgend jaar dan zeker combineren!

Goed idee! Nooit aan gedacht.

Plaats een reactie