Vraag : Aanschaf tweedehands Dynastar Exclusive 142

Beste forumleden,

Nu ik wat vaker van plan ben te gaan skieën wou ik graag eigen ski’s kopen. De afgelopen jaren heb ik met veel plezier op dynastar ski’s (diverse soorten) geskied van lengte 142 wat super ging met skischoenmaat 35/36. Aangezien mijn portemonee niet groot is ben ik opzoek gegaan naar aanbiedingen en tweedehans keuze.
Tot mijn grote verbazing vond ik ski’s op marktplaats die passen bij mijn vraag. Dynastar exclusive van 142 (rood met bloemen). Nu zit ik nog wel met een aantal vragen.
De ski is twee jaar oud, een week op wintersport en 25uur indoor gebruikt. De binding is gebruikt voor schoenmaat 37/38. De ski’s worden voor verkoop nog geslepen en gewaxt voor een bedrag van 80euro.

Wat zijn jullie ervaringen met dynastar exclusive (dames ski)? Voor wat voor soort type skieer?
Wat zouden jullie dit risico nemen van tweedehands ski’s kopen met deze leeftijd?
Andere commentaren of tips die ik kan gebruiken zijn van harte welkom.

Alvast bedankt,

Britt

ik denk niet dat veel mensen deze ski ooit hebben geskiet dus veel zullen er niks over kunnen zeggen waaronder ik .
Maar een week gebruikt en 25 uur indoor is niet veel ,alleen zegt dat niet veel over de toestand van die ski , want wie weet heeft die een rots geraakt waar door een ski kan gaan delamineren ( staalkant los laten van de ski ) dit is ook niet meer te repareren ,maar dit hoeft natuurlijk totaal niet het geval te zijn , en 80 euro voor een wax en slijpbeurt ?? word die met gouden vijlen geslepen ??
Je zou kunnen vragen of je hem eerst mag testen indoor als dat mogelijk is , dat zal je meer vertellen dan afgaan op anderen

he-ho lets go

80euro voor beetje onderhoud is onzin.

En wat de schoenmaat ermee te maken heeft begrijp ik al helemaal niet.

Britt bedoelt uiteraard dat de ski’s 80 euro kosten (incl het genoemde onderhoud).

Zoek maar eens op MP met Dynastar en 142! ;-)

Paul P

domme ik ook

he-ho lets go

Kreeg een opmerking via de foto… Waaraan kan ik het verschil zien tussen twintips en normale skies? Iemand opmerkingen graag! Op MP zijn ze snel te vinden. (weet niet of ik hier koppelingen mag plaatsen) opmerkingen en of tips zijn van harte welkom!

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langla…

Groeten

Britt

Het zijn geen twintips die van de advertentie, ik ski zelf al eenige tijd op Dynastar en ik zweer erbij…
Heb dit jaar nieuwe ski’s gekocht: " Trouble-makers" Zijn twintips die je op de piste en poeder heerlijk kan skiën. Ook als je ze helemaal tot het uiterste skied blijven ze goed liggen op de sneeuw en gaan niet klapperen.
Ik heb mijn oude ski’s ook nog liggen zouden evt ook voor weinig de deur uit kunnen maar zijn voor jou denk te groot( 1.60 ).

Bedankt voor je reactie! 160 is voor mij helaas te groot… Ik wou graag dynastars omdat ik die al drie jaar met veel ski plezier huur en ik qua techniek flink vooruit ben gegaan. Ik ben benieuwd hoe de skies er in het echt uitzien en in welke staat.

Groeten Britt

Bedankt voor je reactie! 160 is voor mij helaas te groot… Ik wou graag dynastars omdat ik die al drie jaar met veel ski plezier huur en ik qua techniek flink vooruit ben gegaan. Ik ben benieuwd hoe de skies er in het echt uitzien en in welke staat.

Groeten Britt

Plaats een reactie