Lessen in Flachau of Zauchensee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Hallo,

We gaan over een week naar Flachau. Onze 2 jongste kinderen gaan nog lessen. Nu zit het apartement precies tussen de gondel naar Zauchensee en de Star Jet in Flachau. Wat is het beste lesgebied voor de kinderen eb kunnen papa en mama ook nog leuk skien?

Beiden prima. Voor gevorderden is Zauchensee mooier, voor de kids maakt het niet veel uit. Van Zauchensee kan je met een minitreintje onder de snelweg door naar Flachauwinkl en vervolgens per ski naar Kleinarl en weer terug. Vanuit Flachau kan je per ski naar het gebied van de Flying Mozart in Wagrain en terug. Wil je in Wagrain ook naar het gebied van de Grafenberg en vervolgens per ski naar Alpendorf moet je van de Flying Mozart even met de bus naar de Grafenberg.
Veel succes

bij die gondel naar Zauchensee zit volgens mij geen skischool… alleen in het dorp zauchensee zelf. dus dan moet je eerst die berg over voor dat je je kinderen kan afleveren. en voor de skischool in flachau hoeft dat niet. verder zijn het inderdaad allebei leuke gebieden. flachau heeft wat makkelijkere pistes dan zauchensee. en flachau is vaak wat drukker dan zauchensee, zeker met skiklasjes. wel een leuk gezicht vanuit de skilift al die klasjes die kris kras over de berg gaan:)

Bedankt voor jullie reacties.
Niet handig dat er vanaf de kant van Flachau geen klasjes starten. Dan kiezen we voor het lessen Flachau.

In Flachau heb je het grote voordeel dat alle pistes weer beneden in het dal komen. Ideaal voor kinderen die al enige ervaring hebben. Tevens zijn er in Flachau 3 prima skischolen met veel nederlands talige skileraren, best handig met kinderen. In Zauchensee heb je dat veel minder. Ook zijn de afdalingen in Flachau erg gevarieerd. Je kan dalafdalingen maken op blauwe en rode pistes. Voor de ervaren skier is de word-cup afdaling die ook in het dal uitkomt.

Heb gewerkt als skileraar in Wagrain en ging met mijn groepen altijd op de pistes van Flachau skien.

Succes ermee…

Je moet in ieder geval niet bij skischool fischis zijn. Lopen ongediplomeerde skileraren rond en het is een zooitje daar.
http://www.fischis-skischule.at/index-nl.html

Ik heb zelf bij skischool fischis in flachau een paar keer priveles gehad van de eigenaar christoph. Dat is mij goed bevallen. Christoph is een professionele leraar. Ik kom daar elk jaar en zie en hoor dat kinderen het volgende jaar terug komen om dan weer met hun "eigen" skileraar te kunnen skieen. Volgens mij is het een goede skischool die veel doet om het kinderen naar de zin te maken. De leraren die ik ken hebben in ieder geval allemaal een diploma en hebben ook bij andere skischolen les gegeven. Volgende week ga ik weer

Plaats een reactie