Hoe van Ladis naar Masner zonder zwarte pistes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hoi,

weet iemand van jullie hoe je het makkelijkst vanuit Ladis naar de Masnerpistes gaat als je liever geen zwarte pistes gebruikt? En hoe lang ben je dan ongeveer onderweg?

zo uit mijn hoofd:
met de lift uit ladis naar fiss, met de mozart naar boven, naar de sunliner skieen (dan met de sunliner naar beneden, en vervolgens met de kabelbaan weer naar mittelstation), of met de stoeltjes lift naar hoogte punt boven fiss, dan skiënd naar mittelstation, kabelbaan naar boven 2350, rood naar beneden, stoeltjeslift (links) omhoog stukje naar beneden, kabelbaan naar boven , dan via rood/blauw naar massner.
je bent wel ff zoet

In liften en pistes:

  • Sonnenbahn vanuit Ladis naar Fiss
  • Möseralmbahn omhoog.
  • laatste stukje Gondeabfahrt richting sattelbahn
  • Sattelbahn omhoog
    *Jochabfahrt
  • Planseggbahn omhoog
  • Kerbabfahrt
    *Scheidbahn
    *Moosabfahrt
    *Pezidbahn
    *Arrez non-stop linksaf naar de Masner
Let it snow

Bovenstaande is inderdaad veel sneller dan eerst af te dalen naar Serfaus, geen zwarte piste ,alleen rood en blauw en als je een beetje serieus kunt skien is dit makkelijk op 1.5u te doen.Je doet immers maar echt 3 langere afdalingen, de andere 2 zijn zeer kort en de rest is lift.

Ik heb het zelf 's ochtends een keer in m’n 1tje gedaan… Meteen de 1e lift omhoog en vrij vlot skiën. Ik was met 3 kwartier op de Masner… Ik moest overigens wel soms nog bij verschillende liften wachten totdat ze open gingen.

Maar als je een beetje fatsoenlijk skiet is het inderdaad prima in anderhalf uur te doen

Let it snow

OK, dus die Kerbabfahrt is een rode? Dat maakt het idd een stuk overzichtelijker.

Hij staat op het kaartje nml. zwart ingetekend, maar als ik op http://www.serfaus-fiss-ladis.at/pdf/pistenplan_de.pdf… kijk staat ie idd links wel als rode piste aangegeven.

Ik was er eind december nog en volgens het pistekaartje van toen wat ik nu voor mijn neus heb liggen is de Kerbabfahrt toch echt zwart.

Dan heb jij de pistekaart van 2012-2013 op tafel liggen. Ik heb die van 2010-2011 nog even uit de oud papier bak gevist en toen was de Kerbabfahrt nog rood.

Kerbabfahrt is rood maar ook zwart…

Hoi Tim,

wat bedoel je daar precies mee? Is het te doen voor een beginner?

Er is naast de rode ook een zwarte variant, de zwarte begint vrijwel gelijk bij het bergstation van de Plansegg; de rode moet je een stukje naar beneden skien en dan naar rechts.
Overigens zou ik als beginner die piste maar mijden… (Meestal wat ijs, redelijk steil)
Ski liever naar Komperdell en neem de Lazidbahn en vervolgens naar De Scheidbahn…

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Wat Thijmen zegt is inderdaad DE optie om die piste te omzeilen… of wat al eerder werd besproken: helemaal naar het dal van Serfaus

Let it snow

Je kan ook van Ladis met de Sonnenbahn naar Fiss, dan Möseralmbahn, Rastabfahrt, Sattelbahn, Edelbachroute, aan het eind rechts houden, stukje Mittelabfahrt omhoog lopen, Gampenbahn, Dinowald, Planseggbahn, Kerbhüttenroute (staat niet meer op de pistekaart, maar is bij de Planseggbahn naar links uitstappen en dan zo rechts mogelijk houden), Obere Scheidbahn, Moosroute, Pezidbahn, Pezidroute, stukje Arrez-non-stop omhoog lopen en je bent in Masner zonder één zwarte piste! Doe je wel iets langer over, maar moet in een halve dag zeker te doen zijn.

En omhoog lopen… lijkt me nou niet echt wat!

Let it snow

Grapjas Gast918, oke er staat geen bordje met een zwarte piste in jouw hele route naar de Masner maar die Moosroute en Pezidroute kun je ook onder een zwarte verstaan. Als je geen zwarte wilt moet je deze ook niet doen ;)

Je kan ook van Ladis met de Sonnenbahn naar Fiss, dan Möseralmbahn, Rastabfahrt, Sattelbahn, Edelbachroute, aan het eind rechts houden, stukje Mittelabfahrt omhoog lopen, Gampenbahn, Dinowald, Planseggbahn, Kerbhüttenroute (staat niet meer op de pistekaart, maar is bij de Planseggbahn naar links uitstappen en dan zo rechts mogelijk houden), Obere Scheidbahn, Moosroute, Pezidbahn, Pezidroute, stukje Arrez-non-stop omhoog lopen en je bent in Masner zonder één zwarte piste! Doe je wel iets langer over, maar moet in een halve dag zeker te doen zijn.

Gast918 op 21 feb. 2013 15:25

Ik zou de topicstarter nog eerder aanraden de bus naar serfaus te pakken dan dat ze jouw tip op moeten volgen.

Übung macht den meister!!!

Gast918 was ik. Is natuurlijk een grap, omhoog lopen is er de laatste jaren niet meer bij in SFL.

Plaats een reactie