Met de toekomstige koning en prinses in de skilift?

Tijdens mijn vakantie in Ischgl had ik een discussie over hoe het koninklijk huis vakantie viert in Lech. Ik kon me namelijk haast niet voorstellen dat je in een zespersoons stoeltjeslift ineens naast Maxima of Willem komt te zitten. Aan de andere kant is het ook niet te doen om in de drukte voor de lift telkens voorrang te moeten verlenen aan ‘een of andere BOBO’ en z’n gevolg. Dus met andere woorden, zijn er mensen die weten hoe dat gaat.

Dat zou er nog aan ontbreken ja, dat ze voorrang zouden krijgen bij elke lift!

Ik denk dat ze gewoon een sjaal voor hun gezicht hebben zodat je ze niet herkent ;-)

op de piste en in de skibus kan je ze wel degelijk tegen komen. Hoorde het op tv… een van de presentatoren stond het jaar daarvoor in de skibus met wim lex… sta je toch wel ff raar te kijken denk ik.

in het hotel hebben ze een eigen afgeschermd gedeelte.

maar ik geloof niet dat er bij liften voorrang gegevens wordt oid.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Naar het schijnt vinden de mensen het daar vrij normaal en kunnen ze dus zomaar naast je zitten in de lift…
Gewoon als ieder mens zeg maar!
Nou vind ik Lech sowieso niet een doorsnee wintersportdorp hoor ;-)
Er komen daar meer mensen van ‘adel’ en andere sterren etc.

En idd ze hebben wel een eigen ‘vleugel’ in het hotel…

Met deze mensen skiën ook een hoop beveiligers mee. Die vallen niet op, maar met deze beveiligers zullen ze ook een lift delen. Ze krijgen echter geen voorrang , maar het is niet moeilijk om uit te kienen met wie je in de lift komt. Ik kan me wel voorstellen dat er ook wel eens een burger tussen komt te zitten. Dat is dan mazzel of pech. Maar net hoe je het bekijkt!!

Ik hoop voor ze dat ze gewoon door het leven gaan en met andere mensen in de skilift staan of zitten. Het zijn ook maar mensen. En ook zij hebben denk ik zeker behoefte aan een normale vakantie, nadat ze de pers de jaarlijkse fotoshooting hebben gegeven.

Nu denk ik niet dat ik toevallig net tijdens het verblijf van de koningklijke familie in Lech ga skiën, maar als dat zou gebeuren, dan zou ik gewoon een normaal praatje met ze maken in de skilift. Net zoals ik dat met een andere gezellige mensen zou doen. Ik ga ze echt niet met naam noemen of het extra te laten blijken dat ik ze herken. De Oranjes hebben m.i. het gewoon eens verdiend om als normale burger door het leven te gaan en ook eens met andere mensen ‘gewoon’ te kunnen praten.

En anders zie ik wellicht de koningklijke familie eens een skipas kopen bij Verstehen Sie Spaß?! Het zou ze zomaar kunnen overkomen… Mogen ze meteen een ouderschapstest ondergaan om in aanmerking te komen voor de familiepas. :D

Mij lijken het eigenlijk wel mensen die best wat terug zullen zeggen als je met ze in de lift zit…

Een kennis van mij vertelde dat hij wel eens met de koningin in een skilift heeft gestaan in Lech. Hij zei "dag majesteit". Zij zei "dag meneer". Spannender dan dat kon hij het verhaal helaas niet maken.

Daar gaan mijn tenen al van krom staan dat mensen "dag majesteit" gaan uitkramen. Al helemaal in een dergelijke situatie waar zij zich ook gewoon tussen de burgers begeeft. Respect voor het koningshuis mag natuurlijk er zijn, maar wat mij betreft heeft ieder mens gewoon respect verdiend. De tijden van vroeger waar koningen en graafschappen als machthebbers regeerden zijn voorbij. Maar goed, ieder zo zijn ding om de koningin aan te spreken.

@Frans: Lijkt me niet meer dan normaal dat je de koningin aanspreekt met ‘Majesteit’ (durf iets anders te zeggen?).
Beste is om gewoon je mond te houden als je niks inhoudelijks te melden hebt aan de koning of de koningin lijkt me :).

Let it snow!

Daar gaan mijn tenen al van krom staan dat mensen "dag majesteit" gaan uitkramen. Al helemaal in een dergelijke situatie waar zij zich ook gewoon tussen de burgers begeeft. Respect voor het koningshuis mag natuurlijk er zijn, maar wat mij betreft heeft ieder mens gewoon respect verdiend. De tijden van vroeger waar koningen en graafschappen als machthebbers regeerden zijn voorbij. Maar goed, ieder zo zijn ding om de koningin aan te spreken.

Frans op 20 feb. 2013 15:35

Zegt de man die in het land woont waar vreemden of collega’s elkaar met U aanspreken. Ik woon trouwens ook in zo’n land ;)

Ik vind niet dat je teveel respect betoond als je de koningin met ‘hare majesteit’ aanspreekt. Zo hoort het, net zoals ik een ouder persoon met U aanspreek. Gewoon een normale vorm van beleefd zijn/doen.

Verder denk ik dat je niet zomaar naast Maxima of Willem in de lift komt te zitten. Zoals hierboven al geschreven skiet er een heel gevolg mee die stilletjes naast Maxima en Willem in het stoeltje kruipen. Stel je voor dat er zo’n halve zool naast Maxima komt te zitten die tegen haar begint te zingen ‘ik vind je lekkah’. Zit je als vrouw van de toekomstig koning toch zeker een paar minuutjes niet op je gemak. Denk dat ze dat wel proberen te voorkomen.

lol (:

Of je staat naast ze te hossen in de apres ski bar ;-)

Dat zou er nog aan ontbreken ja, dat ze voorrang zouden krijgen bij elke lift!

Niels. op 20 feb. 2013 13:09

Volgens mij gokte Laurant daar nu juist wel op, als ik de oorzaak van zijn ongelukje mag geloven… :-)

euh... doen!?

Is het niet koning en koningin?

Het zal je maar gebeuren, een koning zijn en elk jaar in hetzelfde skigebied gaan skieen :-)

Ik zit momenteel in Sankt Anton en we doen soms een dagje Lech, nu hoorde ik dus dat de koninklijke familie ook in Lech zit, dus wie weet komen we ze tegen! Wij hadden deze vraag namelijk ook al, maar we gingen er maar vanuit dat je onmogelijk toevallig naast ze in de lift kon komen. Morgen weer Lech, dus ik ben benieuwd!

@ Gast191, je hebt gelijk, tenzij ik prinses Beatrix bedoelde;-)

@Antoine

of hij heeft getracht om zijn zelfgesmeerde broodje(s) te consumeren op het terras van een hardwerkende ondernemer…

en beetje meer offtopic… als ijscoboer mag je wel extra alert zijn als de beste man als klant voor je staat

http://www.elsevier.nl/Stijl/nieuws/2011/12/Steenrijke-Belgi…

hoi job,

vorige week in Sankt Anton geweest en 2 dagen Lech gedaan. Heerlik en geen Bea gezien…

[mention=“5647”]@Antoine[/mention]

of hij heeft getracht om zijn zelfgesmeerde broodje(s) te consumeren op het terras van een hardwerkende ondernemer…

en beetje meer offtopic… als ijscoboer mag je wel extra alert zijn als de beste man als klant voor je staat

http://www.elsevier.nl/Stijl/nieuws/2011/12/Steenrijke-Belgi…

Gast659 op 20 feb. 2013 19:34

Dan had hij wel erger letsel gehad :-)

euh... doen!?

Misschien is Willem wel gewoon lid van Wintersporters.nl;-);-)
Weet alleen niet of het Willem 1,2 of 3 is ;-);-)

Hoge bomen........lange latten!

dan toch willemIV:-)

Zegt de man die in het land woont waar vreemden of collega’s elkaar met U aanspreken. Ik woon trouwens ook in zo’n land ;)

Martijnski op 20 feb. 2013 16:25

Jop. :) Dat is de normale norm voor beleefdheid voor iedereen. En Duitsland heeft geen adellijke toeters en bellen meer en dus spreek je ook de Bondspresident en de Bondskanselier gewoon met "Herr" of "Frau" aan. Geen majesteit en verder in mijn ogen achterlijke onzin.

Ik vind niet dat je teveel respect betoond als je de koningin met ‘hare majesteit’ aanspreekt. Zo hoort het, net zoals ik een ouder persoon met U aanspreek.

Martijnski op 20 feb. 2013 16:25

Als je de koningin in functie zou ontmoeten dan is dat wel passelijk, maar als je ze gewoon (in burger)zou tegenkomen dan normaal praten. Persoonlijk zou ik dan een praatje in het Duits met ze maken en dan valt het geen eens op. ;)

Ik heb echt niets tegen het koningshuis, maar de tijd om bobo’s extra belangrijk aan te spreken zijn voorbij. Die etiketten zijn m.i. verouderd en achterhaald.

Stel je voor dat er zo’n halve zool naast Maxima komt te zitten die tegen haar begint te zingen ‘ik vind je lekkah’. Zit je als vrouw van de toekomstig koning toch zeker een paar minuutjes niet op je gemak.

Martijnski op 20 feb. 2013 16:25

Maar dat begrijp ik ook wel. Helaas heb je altijd idioten er tussen zitten die zo lomp moeten doen. Het is jammer voor de Oranjes dat ze al die beveiliging e.d. nodig hebben. Een normaal leven lijkt me toch zoveel leuker!

Beste is om gewoon je mond te houden als je niks inhoudelijks te melden hebt aan de koning of de koningin lijkt me :).

Gerwin. op 20 feb. 2013 16:13

Waarom mond houden? Ik spreek wel vaker mensen aan in de lift als ik aanvoel dat ze wel voor een kort praatje in zijn. Dat is gewoon gezellig! En ik spreek toch eigenlijk altijd Duits, dus in een dergelijk geval zou ik gewoon net doen alsof ik ze niet van ‘iets’ herken. Maar goed, ik zal niet zomaar toevallig tijdens hun vakantie in Lech terecht komen, dus het is allemaal weer onzinnig (doch vermakelijk) “wat als…” gepraat. :p

Stel je voor dat er zo’n halve zool naast Maxima komt te zitten die tegen haar begint te zingen ‘ik vind je lekkah’. Zit je als vrouw van de toekomstig koning toch zeker een paar minuutjes niet op je gemak. Denk dat ze dat wel proberen te voorkomen.

Martijnski op 20 feb. 2013 16:25

Daarom neemt ze alleen pannekoekliftjes:)

null

Prijs je gelukkig, ze is "lekkahder" als onze koningin :D

Gun die mensen toch ook een vakantie.

Wat ik erover lees, is dat ze op vakantie zoveel mogelijk proberen vergeten dat ze koninklijk zijn en gedragen zij zich zeer netjes tegenover iedereen. Volgens mij netter dan de gemiddelde Nederlander :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Daarom neemt ze alleen pannekoekliftjes:)

null

Met haar tourbindingen kan ze ook nog omhoog gaan lopen als ze het gezeur in de lift beu is

KÄSTLE ski´s ook nog, een kenner :)
Ik meen een paar LX 92’s te herkennen

to ski or not to ski, thats no question

Prima pakje ook.

Plaats een reactie