Route naar Les Arcs 1800

Heb al flink wat mogelijkheden uitgeplozen op het www maar kan geen antwoord vinden op de vraag, hoe ziet de weg naar Les Arcs 1800 er uit? Veel bochten, veel nauwe weggetjes? Vergelijkbaar met La Plagne? Ik vraag dit zodat ik op tijd een kalmeerpilletje in kan nemen voordat we de weg omhoog gaan ;-P
Alvast bedankt voor jullie bijdragen.

Paul Scholten

@Paul: ik zou uiterst kalm blijven. http://goo.gl/maps/QqYvH zeer weinig korte haarspeldbochten.

La Plagne is misschien zeer spannend met zijn nummertjes en haarspeldjes zeker als er sneeuw ligt maar de D119 naar Les Arc 1800 route is niet zo spannend als jij denkt. Daarbij denk ik in deze tijden geen enorme sneeuwbuien te mogen verwachten ze houden de wegen goed schoon.

Sterkte met je hoogtevrees ;-)

Thanx voor de geruststelling "Taalman". Ik had maps ook geraadpleegd maar die ging op mijn manier niet verder dan Bourg-Saint-Maurice. Weer wat geleerd.

Paul Scholten

Geen enkel probleem en graag gedaan, volgens mijn telkunsten kan je gewoon tot 7 tellen en is de rest van de rit voor je uit blijven kijken ;-)

Ik weet niet of je zelf rijdt maar laat je zeker niet opfokken door het overige verkeer beetje rechts aanhouden en op zijn tijd in de inhammen stoppen mochten je spiegels zich vullen met slierten verkeer en je oren beginnen te toeteren.

Neem je tijd, knipper desnoods naar rechts zodat mensen weten dat je het rustig aandoet en passeren toelaat. Fijne wintersport.

Wat ik vergeten was te melden is dat we met de bus gaan… Zelf rijdend had ik er wellicht geen problemen mee (heb dit nog niet meegemaakt omdat we naar Frankrijk altijd met de bus gaan).
Ik weet niet of je buservaring hebt, maar mijn ervaring is dat je hier niet echt vrolijk van wordt. Of ligt dat aan het feit dat je het stuur "uit handen hebt gegeven". Zittend aan de buitenkant bij het raam zijn sommige "vergezichten" ineens heel diep. Maar goed. Dan maar tot 7 tellen en een plekje aan het gangpad kiezen… Whaha.

Paul Scholten

Gewerkt voor Lever Reizen in mijn studententijd dus heb heel wat bus km’s achter de rug en zou een topic kunnen starten omtrent de negatieve ervaringen allen met comfort te maken. Als je wel kan slapen en het lekker makkelijk, goedkoop vindt dan is het natuurlijk prima. Ook ik ben jaren op de plaats van bestemming gekomen door goede chauffeurs die er alles aan deden om het ons zo aangenaam mogelijk te maken. Zet lekker een muziekje op, stoeltje naar achteren en gordijntjes dicht. De chauffeur vindt een praatje op zijn tijd ook altijd wel fijn en als er plek is voorin de bus mag je meestal wel daar gaan zitten maar dan wel alvorens de klim begint anders worden ze weer boos. ;-) Of ga een goed gesprek aan, boekje lezen etc tal van afleidingen te verzinnen.

Have fun.

Plaats een reactie