Welk skigebied raden jullie mij aan.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Moritz

Weten jullie waar ik naar toe moet gaan met mijn vrouw en 3 kinderen van 24 22 en 14, een gebied voor gevorderden, met veel rode pistes maar niet zo veel zwart. Wij gaan het liefst skien in een luxe en mondain skigebied, zo iets als Sankt Moritz, Maar daar zijn we al geweest, graag een groot gebied 100 km +, met pistes tot aan het dorp en weinig sleepliften.

Ischgl, Sankt Anton en Sölden zijn mondain maar met name op het après skiën gericht. Ik zou eens kijken naar Lech, Kitzbuhel, Mégève, Courchevel, Zermatt of Gstaad.

Aspen?

Gast 944 22 mrt, daar zijn we al een keer geweest, fantastisch, maar geen zin meer in het vliegen.

Robin, goede ideen, maar ik kom op mijn skireis het liefst zo min mogelijk nederlanders tegen.

Robin, goede ideen, maar ik kom op mijn skireis het liefst zo min mogelijk nederlanders tegen.

Gast178 op 22 mrt. 2013 22:40

Gstaad - Zermatt - Mégève - Lech - Courchevel - Kitzbuhel

In volgorde van geen naar iets meer van jouw landgenoten.

Robin , denk jij dat Cortina d’ampezzo misschien iets voor mij is.

Robin , denk jij dat Cortina d’ampezzo misschien iets voor mij is.

Gast178 op 22 mrt. 2013 22:47

Alleen nog maar doorgereden met de auto maar dat leek mij toen wel een chique dorp, veel dikke bakken (al staan de echte dikke meestal ondergronds) en dure winkels. Skigebied is wel niet super groot maar je bent vrij snel op de Sella of Kronplatz dus das niet zo’n issue. Ja dus ;)

IK VEEL ZO MIN MOGELIJK NEDERLANDERS OP WINTERSPORT TEGEN KOMEN!!! EN OOK EEN RUSTIG GEBIED!!!

Dankje Robin, aan jou ervaring heb ik wat.

Grindelwald? Adelboden?

Rob

Ok, je zoekt dus iets waar je kunt schreeuwen en blaten… Ik zou voor een russisch gebied gaan…

Wij waren twee weken geleden in Lech. Praktisch geen Nederlands gehoord

Sorry voor mijn geschreeuw, maar ik wilde graag duidelijk maken wat ik wilde, en dat mensen er naar zouden kijken dat het mijn reacties waren, sorry.

R.C.Grootveld, bent u daar een keer geweest, dat is inderdaad misschien wel een optie, maar volgens mij heeft dat wel veel sleepliften, maar goede gebieden.

gAST 461 echt weinig Nederlanders in Lech, nou misschien is dat wat, maar wij willen graag veel te doen hebben in het dorp, met veel winkels, volgens mij heeft Lech dat niet.

Alleen een klein kind gaat met hoofdlettersom aandacht schreeuwen dus dit zal wel een kereltje van 16 zijn…

Gast642, jammer vind ik het dat u over mij denkt dat ik 16 jaar ben, in plaats van 52. Maar het gaat hier om skien.

grans montana een optie misschien?

Let it snow, let snow, let it snow!

Madonna di campiglio of gstaad
Beide al meerder keren geweest. Allebei lekket chic en haast geen nederlanders. Madonna wel verder rijden maar gaaf skigebied. Gstaad laatste jaren veel nieuwe lifte en niet zo ver rijden. Beide plaatsen hebben ook een gezellige winkelstraat met alle merken.

May the ski force be with you !!

Lech heeft inderdaad niet veel winkels.
Het ging toch om het skien? ;-)

Crans Montana, vind ik ook een goede optie. Ja dat is ook leuk

Madonna di campiglio, dat is ook een goed idee, Gstaad is ook een goede optie maar niet een goed aangesloten gebied

Crans Montana heeft wel veel sleepliften

Lech heeft wel Strolz. 4 verdiepingen mode.

Zermatt heeft veel winkels

val d’isere.

Chamonix

Misschien Alpbach. Deze heeft veel rode. Ik heb er amper Nederlands gehoord (2 jaar terug) en is nu groter geworden door Ski Juwel. Echter is het wel niet echt mondain…

Go with the snow!

@gast 178,… Gast642, jammer vind ik het dat u over mij denkt dat ik 16 jaar ben, in plaats van 52. Maar het gaat hier om skien.

Gedraag je daar dan ook naar, je manier van schrijven geeft al aan dat je de 52 absoluut niet benaderd…

Ga lekker naar Vail dat is mondain zoals U dat graag ziet, zeer sneeuwzeker, mooie diepe poedersneeuw, winkels zat om je dollars uit te geven en niet veel slepers…

Gast 642, dat is eigenlijk wel een heel erg goed idee, maar ik heb geen zin meer in het vliegen.

tja lopen en zwemmen zal vast geen optie zijn…

Als je het je kan permiteren om naar Vail te gaan zal je geen seconde spijt hebben dat je bent gegaan, het eten is er fantastisch, de wegen zijn er schoon doordat de straten verwarmd zijn, de hotels super (niet goedkoop maar jij wilde mondain) geen wachttijden bij de liften en ik dacht dat je tot ongeveer 3300 meter kunt skieen

Plaats een reactie