Welk dorp/welke stad is dit?

Ja SnowJan is volgens mij op vakantie, en ik heb vanaf maandag toetsweek, daar om zijn de raadsel topics nu uitgestorven ;)

@skiwini , gister had Patrick het er nog over dat het niet lukte dus hij was er wel mee bezig… maar van mij mag het hoor! je ziet het indd nu ook aan het forum dat het seizoen zo’n beetje over is… alle raadsel topics zijn weer dood en als ik in de winter na een dag op het forum keek moest ik soms een pagina terug voor wat ik het laatst gezien had, nu is er soms maar 1 of 2 nieuwe reacties op topics…

Jorian op 6 apr. 2013 13:04

Gister inderdaad, maar voordat die reactie kwam waren er al 3 dagen over heen gegaan. Ik zou zeggen Greenfield, plaats die foto maar :D Mede doordat Patrick zelf al aangaf er geen probleem mee te hebben als iemand anders een foto plaatst.

Is ook wel moeilijk hoor, raden zonder foto ;D

Is ook wel moeilijk hoor, raden zonder foto ;D

Draak op 6 apr. 2013 15:48

nou wie begint??:D

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Zal ik dan maar een nieuwe plaatsen zodat dit topic niet gaat doodbloeden?

Een makkelijke:

null

1_____Henri
1_____Nicky
1_____Patrick14

Hochfugen?

Jazeker! Dat was een makkie

Goed gedaan Henri; weer leven in de brouwerij…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Komt er eindelijk een nieuwe is deze al geraden ;-)

null

Een iets moeilijkere opgave…

Stand:
1_____Henri
1_____Nicky
1_____Patrick14
1_____Mathijs!

Sainte-Foy-Tarantaise?

Go with the snow!

Sainte-Foy-Tarantaise?

Mattz op 7 apr. 2013 18:01

Nee, het lijkt er ook helemaal niet op.

Lijkt me Italië

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Spanje zou ook kunnen volgens mij

Lijkt me Italië

Thijs8 op 8 apr. 2013 08:44

Spanje zou ook kunnen volgens mij

Henri. op 8 apr. 2013 11:56

Deze foto bevindt zich in het land waar ex-Frans president Sarkozy twee jaar geleden nog president was.

Deze foto bevindt zich in het land waar ex-Frans president Sarkozy twee jaar geleden nog president was.

Mathijs! op 8 apr. 2013 12:31

hahaha geniaal

Certified ski-boy, glijbewijs

Méollion?

Bugarach??

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Sainte Anne la Condamine

May the ski force be with you !!

Méollion?

Henri. op 8 apr. 2013 19:13

Bugarach??

Thijs8 op 8 apr. 2013 20:21

Sainte Anne la Condamine

CJAHulskamp op 8 apr. 2013 20:55

Alledrie fout…het dorp is zeker niet groot, bekijk de foto nog eens heel goed.

dit gehucht moet dus te zien zijn vanaf een piste en ligt bij/in een skigebied. Een lastige deze keer; heb al in even in de Ecrins, Queyras en Corisica gezocht. Maar kan net zo goed in de Pyreneeën liggen…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Dit dorpje is zichtbaar vanuit een skigebied in Frankrijk, je moet wel een stukje kijken vanaf de piste, maar het moet zichtbaar zijn. Het dorpje ligt niet echt dicht bij het skigebied, maar als je het skigebied hebt zou dit dorpje niet meer zo moeilijk moeten zijn.

Ergens in de via lattae ?

May the ski force be with you !!

Porcmignon?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Via Lattea is niet zo ver af, maar zeker niet het skigebied dat we zoeken. Porcmignon is fout.

Les Fonds?

Hup Willem II

Saint Chaffrey?
of is dit veel te groot?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Les Fonds?

Nicky op 10 apr. 2013 16:26

Saint Chaffrey?
of is dit veel te groot?

Thijs8 op 10 apr. 2013 16:52

Fout en inderdaad te groot. Ik zal nog een tip geven, dit dorpje stamt af uit de middeleeuwen, maar tegenwoordig wonen de mensen in een ander dorp (dat wel een grootte heeft) een paar honderd meter lager en met een andere naam.

Ergens bij Courchevel in de buurt??? Alhoewel dit dorpje volgens mij een stuk hoger ligt…

Bouchier?

Plaats een reactie