Maatschappij

Met welke maatschappij gaan jullie op sneeuwvakantie en wat is jullie beoordeling ervan?

Meestal boeken we rechtstreeks. Laatste maal was met Landscape (België) en waren er heel tevreden van! (http://www.weekendski.be kun je ook meer dan een weekend!)

Go with the snow!

Ik boek al enkele jaren met Josk Reizen van lokeren België en dit jaar waren er ook wel wat Nederlanders bij. Steeds super hotels op toplocaties. Zie ook http://www.josk.be

RoCo

Ik boek alles zelf, en neem eigen eten mee…

Ik doe het zo goedkoop mogelijk. Ik boek een appartment via de bekende vakantiehuis sites, en kijk altijd naar de website van de ski resort, normaal gesproken is er ook veel in de aanbieding.

Ik boek ook zelf.
Soms via websites van vakantiehuisjes of de site van het skigebied zelf.
Soms stuur ik ook gewoon een mail mensen die huisjes verhuren.
Skipassen koop ik gewoon ter plaatse.

http://www.chalet.nl

Hele goede service, snelle reacties op vragen, overzichtelijke site. Top!

Ik boek nooit maar neem wel eten mee o.a 7 plofkippen, 14 kg aardappelen, een half varken want die Oostenrijkse zwijnen zijn niet te vreten en natuurlijk 80 liter water voor de hond, tenslotte is zo’n vakantie al duur genoeg.

Laatste trip via sunweb.nl zeer goed bevallen.

Nooit gelijk boeken, eerst emailtje naar hotel met het verzoek voor een speciale aanbieding. Soms is een boekingssite goedkoopst, soms de aanbieding naar aanleiding van de email.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Soms stuur ik ook gewoon een mail mensen die huisjes verhuren.

joepiedepoepie op 2 apr. 2013 12:19

Hoe komen jullie aan de adressen van de mensen die die huisjes verhuren dan?

Ik boek vaak via sunweb. Heel goed geregeld maar ik heb niet het idee dat ik echt goedkoop uit ben.

Via reisorganisaties is een pakket-reis vaak goedkoper dan zelf regelen. Een accommodatie is vaak nog wel voor een mooie prijs te fixen, maar als je zelf skipassen moet kopen betaal je volgens mij altijd het volle pond, terwijl reisorganisaties die dingen met duizenden inkopen…

Adressen van mensen die huisjes verhuren via de plaatselijke VVV, of via hun eigen websites als ze die hebben, en bij dat alles is google je beste vriend. Mensen die bijvoorbeeld via de grote verhuursorganisaties als belvilla, interhome, novasol, etc. verhuren mogen in de laatste weken dat je nog kunt huren vaak zelf bijboeken: dan geldt de exclusiviteit die dat soort organisaties eisen niet, en kun je soms rechtstreeks met de eigenaar een leuke ‘last-minute regelen’. (Maar dan moet je wel durven gokken dat er op het laatste moment nog plek is.)

@Jetske … Inderdaad zoals hierboven al is beschreven.

Ook kijk ik op sites van de skigebieden zelf. Als je daar iets intetessants ziet. Kun je deze mensen mailen i.p.v. via de website boeken. Ook als ze eventueel geen eigen website hebben. Een e-mail adres heeft iedereen wel.

Adressen van mensen die huisjes verhuren via de plaatselijke VVV, of via hun eigen websites als ze die hebben, en bij dat alles is google je beste vriend. Mensen die bijvoorbeeld via de grote verhuursorganisaties als belvilla, interhome, novasol, etc. verhuren mogen in de laatste weken dat je nog kunt huren vaak zelf bijboeken: dan geldt de exclusiviteit die dat soort organisaties eisen niet, en kun je soms rechtstreeks met de eigenaar een leuke ‘last-minute regelen’. (Maar dan moet je wel durven gokken dat er op het laatste moment nog plek is.)

Gast387 op 5 apr. 2013 12:45

Maar niet in Frankrijk. Ze willen de volle map, of niks… als je naar Frankrijk toe willen, gewoon van te voor boeken.

Plaats een reactie