Eerste skivakantie

We zijn van plan volgend jaar voor het eerst op skivakantie te gaan.
Welke skigebieden zijn volgens jullie aanraders?

Snow World Landgraaf? ;) misschien goed om even te vermelden wat je belangrijk vind bv apres ski? en met wat voor gezelschap je wilt gaan!

Tja, er zijn veel skigebieden en iedereen vindt iets anders leuk. Dus begin al eens te vertellen welke elementen erbij en zeker niet bij moeten bijzitten…

ik neem aan niet te groot? en met goede skischolen? niet te moeilijke pistes?
dan is loferer alm(oostenrijk) een prima optie:)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Met kinderen, zonder kinderen, laag - of hoogseizoen?
Voorkeuren? Appartement, hotel met of zonder begeleiding?

RoCo

Zonder kinderen, niet tijdens de vakantie periode.
Voorstander van hotel. Streek met jongeren (niks tegen oudere mensen maar zijn zelf 20-ers)
Apres-ski mag er zeker inzitten veel ambiance.

Het gehele Zillertal kan je dan wel terecht

Ook Flachau kan je terecht tevens goed bereikbaar met de wagen. Ook de ganse regio van Val Gardena voor après ski moet je eens even kijken welke dorpen rond het Sella massief het interessantste zijn.

RoCo

Zonder kinderen, niet tijdens de vakantie periode. Voorstander van hotel. Streek met jongeren (niks tegen oudere mensen maar zijn zelf 20-ers) Apres-ski mag er zeker inzitten veel ambiance.

Gb-10 op 2 apr. 2013 16:24

maakt de grootte van het gebied uit??

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ik zou Flachau durven aanbevelen.

RoCo

Dat deed je gisteren ook al Ronald3

Yep sorry

RoCo

Ik raad je Skiwelt Wilder kaiser Brixental aan.
Een lekker skigebied met veel blauwe pistes en daarnaast in Westendorf een leuke apres ski

Zonder kinderen, niet tijdens de vakantie periode.
Voorstander van hotel. Streek met jongeren (niks tegen oudere mensen maar zijn zelf 20-ers)
Apres-ski mag er zeker inzitten veel ambiance.

Gb-10 op 2 apr. 2013 16:24

Hinterglemm is qua apreski een aanrader, ook een lekker skicenter met veel blauw en rood.

@GB-10: ik neem aan dat je dan ook nog moet leren skiën/snowboarden?
In dat geval is een paar keer les nemen op een indoorbaan of bijv. winterberg een goede optie.

Want als je al een beetje kunt skiën geniet je veel meer van een skigebied in de Alpen…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie