Ski Schoen Drogers.

Hallo,

Mijn ski schoenen Nordica Hot Rod HR-Pro 125, hebben een vrij dikke binnenschoen die lastig droogt, nu probeer ik ze na een dag skien altijd op kop op een verwarming te drogen leggen, helaas kan dit niet altijd.
Nu ben ik opzoek naar elektrische ski schoen drogers/heaters, kan hier maar weinig info over vinden op internet.

Heeft iemand van jullie tips aan/afraders op dit gebied?
Of enig id waar ik deze kan bestellen?

Jochem.

Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.

Volgens mij heeft de ANWB zoiets.

Ook elke redelijk gesorteerde wintersportzaak/buitensportzaak heeft deze warmers/drogers staan.

Click. Click. Peace

Laatst een Sidas drywarmer hier besteld: http://www.snowcountry.nl/accessoires/skischoen-verwarming-d… . Met antibacterieel UV licht.

Werkt prima!

Thanks mensen, @Gast940, super naar zoiets was ik opzoek!

Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.

Heb de sidas dit seizoen ook aangeschaft,werken prima,aanrader

Deze heb ik ook afgelopen winter besteld en gebruikt, aangezien we geen skikelder hadden. Ze werken idd prima, ook voor handschoenen te gebruiken.

Zelf gebruik ik deze.

null

Echt een superding met timer tot 3 uur.
Ook omdat ik wekelijks naar een indoorbaan ga een must om te hebben.
En ook geschikt om vochtige handschoenen te drogen.

Übung macht den meister!!!

Haha die hebben wij ook in onze skiruimte hangen ( 6 st) en werken perfect van de gasten alleen maar lof via amazon.de besteld voor € 25,- p stuk

Als je er maar heel soms last van hebt is de fföhn ook een prima optie. Vreet stroom maar de andere opties zullen ook niet gratis zijn.:)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Daarom zit er ook een tijdschakelaar op. Én volgens mij is het maar 25 watt ofzo. Valt echt mee.

Übung macht den meister!!!

Iemand ervaring met deze van amplifi ?

null

Kan dit kwaad voor de vorm van uw binnenboots ? Ik heb men binnenkant van men snowboardboots namelijk op men voet laten aanpassen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Neem één (reis)föhn met een laag vermogen, wat pvc buizen/slangen etc én een beetje fantasie. In combinatie met een tijdschakelaar een prima (goedkoop) alternatief!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Neem één (reis)föhn met een laag vermogen, wat pvc buizen/slangen etc én een beetje fantasie. In combinatie met een tijdschakelaar een prima (goedkoop) alternatief!

Sneeuwbaard op 2 feb 2015 16:16

Moest ik nu nog een haardroger hebben zou ik zeggen ja, maar die heb ik jammer genoeg niet :p net evenmin als veel haar :p

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Zo’n schoendroger kost rond de €25,-, daar koop je geen föhn, buizen, schakelaar en slangen voor, nog afgezien van het gemak e.d.

In de Volkskrant van afgelopen zaterdag stond een artikel over een zelfbouw erger met PC ventilator en verwarmingselementje.

Zoek een op sidas drywarmer, heb ze zelf ook werkt prima

Zo’n schoendroger kost rond de €25,-, daar koop je geen föhn, buizen, schakelaar en slangen voor, nog afgezien van het gemak e.d.

Userd op 2 feb 2015 16:40

Teruggerekend zou ik er zelfs bijna 3 voor kunnen maken. :)

Ik heb overigens schoenendrogers voor een paar euro op een Chinese site besteld. Gebruiksaanwijzing is in het Russisch en/of Chinees en de warmers worden dusdanig warm, dat ik bang ben dat ze dwars door m’n boots branden.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Geen ervaring met amplifi drogers. Ik heb zo’n EUROM (wordt volgens mij onder verschillende "merk"namen verkocht) schoenendroger van 350 Watt met 4 slangen en timer gekocht. Werkt prima, ook om handschoenen te drogen. Temperatuur wordt denk ik max. ca. 40 graden. Heb incl. verzendkosten 35 euro voor betaald.

null

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Die met sfeerverlichting voor bacteriën lijkt me wel wat…gezellig:-)

Je kan deze op de website http://www.warmendroog.com (WARM & DROOG) kopen. De kleine zou ik dan nemen want die passen makkelijker in je ski schoenen. Deze zijn ook meteen antibacterieel door een speciale UV-techniek.

Vriendelijke groet

Ik heb gewoon van die verwarmde stangetjes. Dat antibacteriële uv-licht is verkoopblabla, als je schoenen goed droog zijn krijgen bacteriën geen kans, die gedijen in vocht, heeft niets met licht te maken.

Of bestel ze op een bekende site

Kun je zo’n apparaat van Sidas ook gebruiken met speciaal gemaakte zooltjes? Staat me iets bij dat die zooltjes niet goed tegen warmte kunnen.

De meeste van die dingen worden niet heel erg warm hoor. Zeker niet warm genoeg om de zooltjes te kunnen vervormen. En mocht je het niet vertrouwen dan haal je de zooltjes er toch uit.

Übung macht den meister!!!

@balboa, warm genoeg om iets te vervormen worden ze niet. De meeste thermoplastische materialen zoals ABS of PVC vervormen pas bij een kerntempratuur van rond de 100 graden.

Zo’n schoenwarmer komt vaak niet hoger dan een graad of 30-35 gok ik. Heb ze zelf van Sidas en vind het heel fijn. Vooral bijvoorbeeld na je laatste dag skien zodat je je schoenen droog kunt opbergen. Tegenwoordig heb je ook schoenen met direc verwarming er in(he dat is toevallig, heb nog twee paar nieuwe te koop staan!) waardoor je deze verwarmers niet nodig hebt. Het aanzetten van deze verwarming als je de schoenen uit hebt doet hetzelfde.

Kortom voor vervorming hoef je niet bang te zijn…

@PvdH Bedankt, ik heb die Sidas dingen besteld via de shop. Ben benieuwd. Zou een hele hoop schelen 's ochtends, want mijn snowboardschoenen gaan niet heel makkelijk in en uit elkaar.

ik heb schoenendrogers van husqvarna. erg makkelijk en zeer laag vermogen. nachtje erin en klaar.

Ik heb die van de ANWB, kosten ca 30 euro als je lid bent. Zijn volgens mij precies dezelfde als die van Sidas, maar dan in een ander kleurtje. Ze worden niet heel warm (je kunt ze gewoon vastpakken), dus voor vervorming van de schoen ben ik niet bang, maar ze krijgen je (hand)schoenen toch in een paar uur droog. En ze zijn heel compact, dus makkelijk mee te nemen.

@PvdH Bedankt, ik heb die Sidas dingen besteld via de shop. Ben benieuwd. Zou een hele hoop schelen 's ochtends, want mijn snowboardschoenen gaan niet heel makkelijk in en uit elkaar.

Balboa op 23 jan 2016 20:38

Even een kleine terugkoppeling. Ze zijn uitstekend bevallen. Zowel voor de schoenen als voor de handschoenen te drogen. Kan ze aanraden. Zekerheidshalve wel de zooltjes er even uitgehaald, maar lijkt me niet strikt noodzakelijk.

Wilde ze ook hier op de site bestellen, maar ze zijn gewoon €6,- duurder dan bij anderen, waarom zo groot verschil?

Plaats een reactie