Snowboarders : Regular of Goofy? Wat ben jij?

@Ilia : Blij dat ik niet alleen ben! :-) Misschien moet ik gewoon mijn bindingen eens goofy zetten en mezelf verplichten van alles opnieuw te leren. Wie weet went het wel…

Geek, Snowboarder, iPhone developer

@Lieven , dat went zeker. Het kost wat tijd maar vanaf je er mee weg bent kan het alleen maar verbeteren, tenslotte kan je maar proberen. Het is dan ook eens wat anders om een piste switch te doen :)

Goofy :)
Voetballen doe ik met rechts, met schrijven ben ik linkshandig en computeren doe ik rechtshandig. Geen touw aan vast te knopen.
Maar in de toekomst wil ik ook wel switch proberen

Goofy! Ik ben met alles rechts :p

Gang is alles

veel goofy’s hier. Ken heel wat snowboarders en daarvan is er maar 1 goofy.
Ik sta normaal regular maar kan goofy ook wel beneden komen. Stand is iig duck.

Eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit… je moet zo boarden hoe je je lekker voelt! ikzelf blesseerde mijn eerste snowboardvakantie mijn linkerknie waardoor ik wel goofy moest rijden,terwjl ik eigenlijk regular was… toen ik de vakantie daarna weer gewoon regular ging boarden merkte ik dat het me niet uitmaakte welke kant ik voor had en nu wissel ik steeds af en hoe het uitkomt zonder erbij na te denken rij ik switch enzo het zit gewoon tussen je oren! ik herken me wel in de verhalen want bij bijvoorbeeld het wind en kitesurfen stond ik regular ook altyd relaxter met name met springen/golfrijden (meer druk op je achterste been)en dergelijke maar als je dan weer in een situatie komt dat de wind of golven anders zijn ben je gewoon gedwongen om weer met je andere been voor te rijden. de oplossing gewoon beetje (donald)duck dan sta je altyd goed hahaha

Een maand geleden ben ik begonnen met snowboarden en zag iemand regular de sleeplift in gaan, ik dan ook maar :-). Echter de helling af ging ik direct goovy en dit voelde ook prima. Na enige keren ging het boarden (en uitstappen lift) dan ook best lekker. Totdat tijdens een les ik werd gewezen of het feit dat ik regular de lift in stap en goovy naar beneden ga. Heb het op andere manieren geprobeerd maar voelde allemaal niet lekker. Wat raden jullie aan? Oefenen op goovy in de lift of niet druk om maken?

Ik was regular, maar ben er goddank van af ;-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

@gast604 het lijkt me niet iets om je druk over te maken. Het kan wel echt alleen als je duck staat op je board, maar dat doe je dus blijkbaar. Anders lijkt het me heel vervelend.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je bij het omdraaien van je board uitkijkt wat je doet.

Let it snow, let snow, let it snow!

Ik ben van nature ook regular, maar mijn plan is om dit seizoen extreem veel switch te gaan rijden om hier 100% comfortabel mee te worden. Basis moet toch goed zijn voor butteren en het landen van 180s…

Can't wait for the snow!

Regular, geen idee waarom maar zo begonnen en nu nog steeds, al was het vooral de eerste 3 jaar elke keer wel weer even terugdenken welk been het nou ook alweer was.
Sta wel duck op me board dus kan switch rijden maar tot nu toe nog niet veel geoefend misschien dat het daar eens tijd voor wordt.

Goofy

Ik kan wel links voor zolang ik er maar niet bij ga nadenken als ik ga nadenken bij links ga ik gelijk onderuit
Daarom ben ik me vanaf dit jaar aan het focussen op links voor

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

ik ben goofy voor net zoals jou karin maar ik schrijf wel gewoon met rechts en ik voetbal ook met rechts. dus eigenlijk had ik regular moeten zijn. maar ik vond goofy fijner

Zo het topic is weer enorm omhoog. Ik sta ook goofy en daar heb ik nooit 1 seconde over hoeven te twijfelen! Dat links mijn stand- en afzetbeen is zit er van kleins af aan al in door het leuke gymnastieken ;-)

Zo het topic is weer enorm omhoog. Ik sta ook goofy en daar heb ik nooit 1 seconde over hoeven te twijfelen! Dat links mijn stand- en afzetbeen is zit er van kleins af aan al in door het leuke gymnastieken ;-)

Roxane op 29 dec 2014 23:42

Links is ook mijn stand- en afzetbeen, maar ik sta juist weer regular ;)

Running against the wind

Ik sta regular. maar ga mezelf deze winter proberen aan te leren om zoveel mogelijk in fakie te rijden. Gewoon om dat ook eens onder de knie te krijgen!

If you snooze, you loose!

Beste is door het gewoon veel te doen. En oefeningen te proberen doen. Probeer jezelf ook soms te pushen voor moeilijke dingen. Zoals een zwarte piste switch of indien het niet stijl is probeer snelheid te maken.
Wat ik persoonlijk moeilijk vind is mijn plank volledig plat te zetten op de sneeuw en dan gewoon rechtdoor te gaan … In switch wel te verstaan !

Ik ben rechts handig en sta links voor… kan ook wel met me rechter been switchen, liever niet :P

ik stuur dus liever met rechts :D dus Regular

Over 2,5 week wil ik ook gaan proberen om te oefenen op switch rijden. Indoor zijn de eerste bochtjes met vallen en opstaan al gelukt, dus dan moet het in Oostenrijk ook maar gaan lukken ;-)

Ik ben rechts handig en sta links voor… kan ook wel met me rechter been switchen, liever niet :P

ik stuur dus liever met rechts :D dus Regular

coriien op 30 dec 2014 12:19

Als je het goed doet begin je de bocht met je voorste voet. Als je met je achterste voet stuurt dan ben je waarschijnlijk je board aan het omschoppen.

Übung macht den meister!!!

RFKANGOO

Snap wat je bedoelt, schrijf het niet helemaal goed op.
met rechts hou je toch druk om je bochten te maken.

Je hebt in principe op beide benen evenveel druk. Liever iets meer druk op je voorste been dan op je achterste. Bij de instuurfase van de bocht geef je iets meer druk op je voorste been en bij het uitsturen iets meer op je achterste been. Bij de kantenwissel sta je weer recht boven je board. (en nu niet helemaal voor of achterop gaan hangen, enkel licht naar voor of achter bewegen is voldoende.

Übung macht den meister!!!

Heb het geleerd met de bochten maken om met je armen te wijzen, dat ging goed, nu moet ik met me bocht net de neus naar de berg wat meer omhoog gaan ipv naar beneden ik maakte me bocht te snel.

Ik denk dat ik dit jaar ook eens switch ga proberen :D

Plaats een reactie