Zomerski Les Deux Alpes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Deux Alpes

Iemand ervaring met een zomerski in Les 2 Alpes? Drukte? Sneeuwkwaliteit? Piste aanbod? Moeilijkheidsgraad van de pistes (heb gezien dat ze niet nogal vlak zijn)? Levendigheid en sfeer in het dorp? Activiteiten naast het skiën?

Thanks.

Jij had na de examens 3 maanden vrij hè? Grrr… moet hard werken, anders zou ik ook graag een lang weekend gaan.

Jij had na de examens 3 maanden vrij hè? Grrr… moet hard werken, anders zou ik ook graag een lang weekend gaan.

Cheizz op 1 jun. 2013 19:52

Jij bent in de winter wel meer geweest he.
Dat moet ik nog inhalen :p

venosc is heel leuk dorpje onder les deux. direct verbonden met rest van gebied.
zit in dal van.la berarde. veel wandelmogelijkheden.

vroeger met ouders kamperen bij venosc in de buurt. terwijl wij gingen wandelen gingen de buren skien.
skivakantie vanuit tent :p

Nog niet geweest in de zomer, wel telkens laat in’t seizoen. De gletscher is leuk (een paar mooie racebanen) maar heeft natuurlijk niet de meest uitdagende pistes van het gebied. Ze doen wel erg hun best om tijdens de zomer een enorm uitgebreid snowpark te hebben, if you’re into that kind of stuff.

Qua activiteiten weet ik dat ze downhill mountainbiken hebben, en ik vermoed dat je daar wel in de buurt fietsen kan huren om bijvoorbeeld Alpe d’Huez of de Galibier te bedwingen.

Voorlopig ziet het er daar super uit: http://ow.ly/i/2iHAH

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Het hangt heel erg van de condities af hoe de sneeuw is, het seizoen begint erg goed, er liggen bakken met sneeuw en het gaat dus wel even duren voor we het ijs zullen raken. De pistes zijn best leuk, zeker in het begin van het seizoen vermaak ik me er altijd best, maar om er nou speciaal een wintersportvakantie van te maken, dat is weer een ander verhaal. Freestylers kunnen wel hun hart ophalen in dit gebied.

Verwacht 's ochtends goede harde sneeuw en rond een uur of 10-11 slushy pistes. Dus vroeg op ;-)

Andere activiteiten: wandelen, klimmen, fietsen (MTB, downhill in alle niveaus, race) klettersteigen, vissen… Typische zomer berg activiteiten dus. Voor een skigebied is het dorpje 's zomers nog redelijk gezellig.

Click. Click. Peace

Afgelopen augustus geweest. Twee ochtenden is leuk(7.00-12.00); meer niet. Of je moet idd freeride ski/snowboard zijn. Het funpark is ook in de zomer erg uitgebreid van van goede kwaliteit. Alles natuurlijk afhankelijk van het weer/temperatuur. Typisch Frans wintersportdorp/gebied: De berg is een kale rots vol gepropt met stilstaande liften. De pistes lopen er overduidelijk als gravel-snelwegen overheen. Ook het dorp wordt er in de zomer niet beter op. Enfin; als je in de buurt bent: top-activiteit!! Maar stel je er niet te veel van voor. Alleen sleepliften voor een prijs van 45 euro per dag.

— verwijderd — Graag stoppen met deze reclame.

Ik zie nu pas dit bericht maar ga al 4 jaar naar Les 2 alpes in de zomer, omdat ik er werk en ik vind de combinatie skiën/boarden 's morgens en outdoor activiteiten 's middags gewoon geweldig!!
Deze zomer was de sneeuwkwaliteit uitzonderlijk, tot 11 juli konden we tot aan het middenstation op 2600m skiën en ik heb nog 2 buitenpiste afdalingen gedaan.
's Middags kan je downhill mtb’en, rotsklimmen, op de baan fietsen (veel cols in de buurt), adventure park, raften, hydrospeed,… Noem maar op.
In de zomer op de gletsjer kan je ook racetraining volgen (slalom en reuzeslalom), zie ook -spam verwijdert door admin- voor meer uitleg.

Kortom een heel gevarieerde vakantie!!!

Niels, ben je geweest? Hoe was het?

Go with the snow!

Binnenkort zitten we een weekje in Venosc, aan de voet van Les Deux Alpes. Is het de moeite om eens een voormiddag op de gletsjer te gaan skiën ? Hoe zijn de omstandigheden dit jaar ? Hoe zit het met de drukte in de zomermaanden ? En op hoeveel tijd sta je van in les deux alpes boven op de gletsjer ?

@Benn Dit jaar zijn de condities erg goed, maar met de hitte gaat het snel achteruit. Een ochtendje is voor de ‘leuk’ zeker de moeite waard. Doe het dan wel zo snel mogelijk, zo vroeg mogelijk in je vakantie. Als er weinig teams trainen valt de drukte heel erg mee. Daar hangt het vaak vanaf.

Click. Click. Peace

Ok, bedankt. Ik denk dat we ons materiaal sowieso gaan meenemen en dan zien we wel ter plekke of het er van komt. We zitten er de laatste week van juli.

Als je een beetje van fietsen houdt is een dag MTBen in Les Deux Alpes ook een echte aanrader! Veel plezier iig

Click. Click. Peace

Ik hou zeker van fietsen, maar mtb’en is niet zo mijn ding :)
Wel neem ik deel aan de Duatlon op Alpe d’Huez op 26 juli, voor de rest van de week dus geen al te zware inspanningen ;)

Plaats een reactie